سفیر ایران در جمهوری آذربایجان احضار شد

مقامات جمهوری آذربایجان از احضار سفیر ایران خبر می‌دهند.
تصویر سفیر ایران در جمهوری آذربایجان احضار شد

به گزارش سایت خبری پرسون، رسانه های جمهوری آذربایجان اعلام کردند که سید عباس موسوی سفیر کشورمان به وزارت امور خارجه احضار شده است.

این احضار بعد از آن صورت گرفت که ایران یادداشت اعتراضی از طریق سفارت به وزارت خارجه این کشور تسلیم کرده است.

به گفته این رسانه‌ها، یادداشت اعتراضی ایران خطاب به وزارت امور خارجه آذربایجان در تاریخ 12 فروردین ماه دریافت شد و در همان روز نیز موسوی به وزارت امور خارجه آذربایجان احضار شده است.

در این دیدار، طرف آذربایجانی فهرستی از تعدادی از مطالب منتشر شده در رسانه های ایرانی علیه آذربایجان را به موسوی ارائه داده است.

در این دیدار ادعا شده که اطلاعات توهین‌آمیز، نادرست، تهمت‌آمیز و مغرضانه در مورد جمهوری آذربایجان و مقامات دولتی در رسانه های ایران، به روابط دو کشور آسیب رسانده و سو تفاهمات را عمیق تر می کند.

روز دوازده فروردین ماه بود که روابط عمومی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در پی تداوم اقدامات خارج از نزاکت و توهین آمیز توسط برخی رسانه های جمهوری آذربایجان، سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو با ارسال یادداشت اعتراض شدیدالحنی به وزارت امور خارجه این کشور، ضمن درخواست توقف این روند و جبران آن، نسبت به عواقب منفی و خسارت بار تداوم این بداخلاقی رسانه‌ای بر مناسبات آتی دو کشور هشدار داد.

روابط باکو و تهران طی ماههای اخیر دچار چالش هایی شده است. از جمله عوامل این موضوع می توان به اظهارات تند مقامات آذربایجان علیه ایران و دخالت در امور داخلی کشورمان مبنی بر حمایت از شهروندان ترک ایرانی و نیز افتتاح سفارت آذربایجان در اسرائیل دانست که در زمان افتتاح، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که به همراه آذربایجان جبهه ای متحد علیه ایران تشکیل خواهیم داد و وزیر خارجه آذربایجان در این خصوص سکوت کرد.

منبع: تسنیم

479294