السیسی میزبان رئیس پارلمان عراق شد

رئیس پارلمان عراق که به قاهره سفر کرده است، با رئیس جمهوری مصر درخصوص پاره‌ای از مسائل از جمله ثبات وضعیت سوریه و فعال سازی مکانیزم همکاری میان عراق، مصر و اردن گفتگو کرد.

تصویر السیسی میزبان رئیس پارلمان عراق شد

به گزارش سایت خبری پرسون، در این دیدار که در کاخ الاتحادیه قاهره برگزار شد، روابط دوجانبه دو کشور برادر، اهمیت همکاری برای تقویت چشم‌اندازهای مناسبات استراتژیک، تحولات اوضاع سیاسی در منطقه و پاره‌ای از مسائلِ مورد توجه مشترک از جمله ثبات وضعیت در سوریه مورد بررسی قرار گرفت.

محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق در این دیدار اعلام کرد که کشورش به تحکیم مناسباتش با برادران خود و ادامه همکاری در تمامی سطوح اهتمام دارد و خواهان همکاری بیشتر با این دو کشور برادر و نیز اهمیت فعال سازی مکانیزم همکاری سه جانبه میان عراق، مصر و اردن است.

در همین حال، عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر نیز بر آمادگی کامل کشورش برای همکاری با عراق در تمامی زمینه‌ها چه در سطح دوجانبه یا در سطح همکاری سه جانبه میان عراق، اردن و مصر تاکید کرد. وی همچنین به اهمیت نقش پارلمان مصر و عراق در تقویت راه‌های همکاری اشاره و بر حمایت کشورش از امنیت و ثبات عراق تاکید کرد.

479144