پیش‌بینی وزش باد شدید و بارش در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه روز جمعه یک سامانه بارشی وارد استان خواهد شد، گفت: سرعت وزش باد در استان در اوایل هفته آینده به ۹۰ کیلومتر در ساعت خواهد رسید.
تصویر پیش‌بینی وزش باد شدید و بارش در چهارمحال و بختیاری

به گزارش سایت خبری پرسون، مهران چراغپور ۹ فروردین‌ماه در ستاد مشترک تسهیل خدمات سفر و کاهش تصادفات جاده‌ای چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سال‌ جدید با بارش برف و باران در استان آغاز شد، اظهار کرد: بیش‌ترین میزان بارش با ۱۳ میلی‌متر در بازفت به ثبت رسید، همچنین در سامانه بارشی که ششم فرودین وارد استان شد، بازفت با ۷۸ میلی‌متر بیش‌ترین میزان بارش را به خود اختصاص داد.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه روز جمعه یک سامانه بارشی وارد استان خواهد شد، گفت: این سامانه تا روز شنبه در استان بارش برف و باران را در پی خواهد داشت، هشدار نارنجی برای ورود این سامانه بارشی صادر شده است، این سامانه بارشی بیش‌تر مناطق غربی جنوب استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، همچنین شاهد کاهش دما و بارش برف در گردنه‌های کوهستانی و مناطق سردسیر خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در اوایل هفته آینده شاهد وزش باد شدید در چهارمحال و بختیاری هستیم، عنوان کرد: سرعت وزش باد در استان به ۹۰ کیلومتر در ساعت خواهد رسید، کشاورزان، گلخانه‌داران‌، شیلات‌داران و سایر شهروندان تدابیر لازم را برای جلوگیری از خسارت بیاندیشند.

چراغپور بیان کرد: با خروج سامانه بارشی از چهارمحال و بختیاری در روز یکشنبه و دوشنبه شاهد کاهش نسبی دما و سرمازدگی به باغات هستیم، هشدارهای لازم به کشاورزان داده شود، هشدار هواشناسی نارنجی کشاورزی در این خصوص صادر شده است.

پنج مصدوم در صحنه جان خود را از دست دادند

در ادامه مسعود مثنوی- مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری با اشاره به طرح نوروزی جمعیت هلال احمر در استان، اظهار کرد: ۵۳ پایگاه ثابت، سیار و موقت با ۱۵۰۰ نیروی امدادگر، نجات‌گر و داوطلب در حال ارائه خدمات به مسافران و گردشگران هستند.

وی افزود: ۲۰ حادثه در این مدت به مرکز EOC جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری اعلام شد که ۳۸ تیم عملیاتی به این حوادث اعزام شدند، ۹ نفر به‌صورت سرپایی درمان و پنج مصدوم در صحنه جان خود را از دست دادند.

مثنوی گفت: آمار امدادرسانی در نوروز باتوجه به بارش برف در گردنه چری افزایش چشمگیری نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشت.

جریمه ۲۳ میلیارد ریالی صنوف متخلف در چهارمحال و بختیاری در طرح نظارتی نوروز

در ادامه فضل‌الله رحمتی- سرپرست سازمان صمت چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در طرح نظارت نوروزی بر اصناف در استان ۶۴۰۰ مورد بازرسی از صنوف صورت گرفته است، اظهار کرد: در همین راستا ۵۷۰ پرونده تشکیل و ۶۴۰ مورد تخلف ثبت شد، ارزش ریالی پرونده‌های تخلف صنوف در این ایام ۲۳ میلیارد ریال است.

وی با تاکید بر اینکه گزارشی از تعطیلی کامل بازار در ایام تعطیلات نوروزی نداشتیم، توضیح داد: برای تامین مایحتاج عمومی در روزهای پایانی تعطیلات صنوف کشیک در نظر گرفته شده است.

۱۴ مورد مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در چهارمحال و بختیاری

در پایان محمود شمسی‌پور- رئیس اورژانس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، اظهار کرد: در ایام نوروز بالغ بر ۷۰۰۰ تماس با مرکز ۱۱۵ صورت گرفته است، این عدد در سال گذشته ۶۵۲۲ مورد بود.

وی با بیان اینکه کارشناسان اورژانس در ۴۶۰ مورد حوادث ترافیکی در چهارمحال و بختیاری امدادرسانی انجام داده‌اند، اظهار کرد: حوادث ترافیکی در این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۷ درصد افزایش دارد.

شمسی‌پور با تاکید بر اینکه ۳۱ مورد فوتی غیرتصادفی از ابتدای سال جاری در چهارمحال و بختیاری ثبت شده است، عنوان کرد: همچنین ۱۴ مورد مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در استان داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش چشمگیری دارد.

رئیس اورژانس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در پایان تاکید کرد: از ابتدای سال جاری ۲۹ هزار و ۶۷۲ نفر به بیمارستان‌های چهارمحال و بختیاری مراجعه کرده‌اند.

478896