معیارهای لیست شدن رمزارزها در صرافی‌ها

تصویر معیارهای لیست شدن رمزارزها در صرافی‌ها

چارچوب‌های سیاستی برای فرآیند اضافه کردن توکن‌های جدید و حذف آنها از فهرست صرافی‌ها

با ساختارمندتر شدن صنعت کریپتو، صرافی‌های بزرگ چارچوب‌های سیاستی را برای ارزیابی فرآیند اضافه کردن توکن‌های جدید و حذف آنها از فهرست توسعه می‌دهند.

Binance.US، یکی از زیرمجموعه‌های صرافی بایننس که برای فعالیت در ایالات متحده مطابقت یافته، اخیراً سرمایه‌گذاران را با خبر لیست کردن 30 ارز جدید هیجان زده کرده است. نکته مهم این است که این خبر همچنین چارچوب ارزیابی بایننس برای اضافه کردن ارزهای جدید را روشن تر می‌کند.

در حوزه مالی دیجیتال، یکی از بزرگترین دستاوردهای قابل تصور برای یک استارت آپ بلاک‌چین این است که ارز خود را در یک صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال فهرست کند. زیرا اثرات ترکیبی کسب مهر تایید از یک پلت فرم معتبر با میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان بر شناخت برند دارایی، دسترسی مخاطبان، قیمت بازار و حجم معاملات را نمی‌توان نادیده گرفت.

در حالی که در روزهای اولیه کریپتو، رویه‌هایی که صرافی‌ها توکن‌های جدید را برای پرتفوی خود بررسی می‌کردند. اغلب مبهم بود، امروزه داشتن مجموعه‌ای از معیارهای فهرست کردن ارزها که به خوبی تعریف‌شده باشد به یک استاندارد صنعتی تبدیل شده است. صرافی‌های پیشرو ارزهای دیجیتال در حال حاضر به چه چیزی نگاه می‌کنند؟

بایننس

معیارهای تعیین شده بیشتر در حول ارزیابی ریسک دارایی دیجیتال طراحی شده است. از آنجایی که بایننس ایالات متحده در یکی از پیچیده‌ترین حوزه‌های قضایی جهان از نظر مقررات، فعالیت می کند؛ فهرست استانداردها با الزامات قانونی هماهنگ می‌شود، به ویژه تاکید بر انطباق دارایی‌های نامزد با مبارزه با پولشویی، مبارزه با تامین مالی تروریسم و ​​قوانین اوراق بهادار.

سایر شرایط شامل چشم انداز استراتژیک تیم اصلی برای حل برخی از مشکلات دنیای واقعی، توانایی تیم برای توسعه، تقاضا برای عرضه و تقاضای دارایی، همچنین امکان سنجی و امنیت فناوری.

به نظر می‌رسد این چارچوب مجموعه‌ای از دستورالعمل‌های غربالگری است که دارایی‌ها باید برای ادامه مرحله پیشرفته‌تر بازبینی داخلی کامل، تصویب کنند. به گفته Changpeng Zhao، مدیر عامل بایننس، هیچ الزامات سختی برای بررسی پروژه‌های نامزد شده وجود ندارد: «ما کوین‌های خوبی می‌خواهیم. ساده است و هر کوین متفاوت است. به طور کلی، ما پروژه‌هایی با تیم اثبات شده، محصول مفید و پایگاه کاربر بزرگ را دوست داریم.» هیچ کارمزد ثابتی نیز وجود ندارد: همه هزینه‌های لیستینگ به صورت جداگانه مورد مذاکره قرار می‌گیرند و درآمد حاصل از آن به بنیاد خیریه بایننس چین تعلق می‌گیرد.

کوین بیس

صرفی کوین بیس، صرافی رمزارزی آمریکایی، استانداردهای خاص‌تری دارد. این استانداردها شامل شش مورد اصلی، یعنی:

  • مطابقت پروژه با ارزش‌های اصلی کوین بیس
  • فناوری پروژه
  • عرضه بازار
  • تقاضای بازار
  • جنبه‌های اقتصادی پروژه

همچنین این صرافی موارد دیگری را نیز طی فرایند لیستینگ مدنظر قرار می‌دهد. از جمله؛ ارزیابی تیم مهندسی و سوابق آن‌ها در پیشبرد پروژه، یا اطمینان از وجود سوابق قابل توجه از توسعه و بهبود دادن کد پس از افشای آسیب پذیری آن.

کوین‌بیس در ابتدا هزینه‌های درخواستی را دریافت نمی‌کند، با این حال خدمات ارائه‌شده در طول فرآیندهای ارزیابی و فهرست‌بندی هزینه دارد. این پلتفرم که تعداد دارایی‌های جدید فهرست شده در سال جاری را افزایش داده است، هم درخواست‌های پروژه‌های بلاک‌چین را می‌پذیرد و هم به طور فعال کوین‌های موجود را حتی اگر به دنبال پذیرش نباشند، ارزیابی می‌کند.

بیتفینکس

پائولو آردوینو، مدیر ارشد فناوری در صرافی Bitfinex واقع در هنگ‌کنگ، قوانین فهرست‌بندی پلتفرم خود را در بیانیه‌ای به طور خلاصه کرد:

Bitfinex از پارامترهای مختلفی برای تصمیم گیری در مورد بلاک‌چین‌ها یا توکن‌ها استفاده می‌کند. این موارد شامل کیفیت پروژه، موارد امنیتی قراردادهای هوشمند یا خود بلاک‌چین، به همراه وضعیت در دسترس بودن و نگهداری کد منبع است. بالاتر از همه این پارامترها، ما به تمام قوانین قابل اجرا پایبند هستیم.

بیترکس

Bittrex، یک صرافی ارزهای دیجیتال مستقر در سیاتل، عواملی مانند نوآوری راه‌حل‌های بلاک چین، دامنه موارد استفاده، تجربه و شهرت تیم پشت پروژه و همچنین شاخص‌های بازار را در نظر می‌گیرد. فرآیندی که منجر به فهرست شدن کوین های جدید در Bittrex یا Bittrex International می‌شود، مستلزم دو مرحله بررسی است: مقدماتی و کامل.

این صرافی در مرحله آخر یا کامل مواضع حقوقی محتاطانه‌ای دلرد اما برای لیستینگ هزینه‌ای دریافت نمی‌کند. بیترکس همچنین در مورد سیاست حذف از فهرست کاملاً باز است. یکی از معیار‌های کلیدی که Bittrex آن را به عنوان محرکی برای حذف یک توکن یا بازار در نظر می‌گیرد، عدم علاقه جامعه است که در حجم معاملات کم و ارتباطات ضعیف آشکار می‌شود. دلایل احتمالی دیگر عبارتند از مسائل مربوط به انطباق، عدم استحکام فناوری، عدم پاسخگویی تیم اصلی و ناتوانی در رسیدگی به نگرانی‌های ناشی از موارد دیگر.

پولونیکس

Poloniex ، یک صرافی مستقر در ایالات متحده که توسط شرکت فین‌تک Circle اداره می‌شود، از مجموعه‌ای از استانداردهای فهرست‌بندی مشابه استانداردهای Coinbase پیروی می‌کند. معیارهای اصلی که بر اساس آنها افزوده‌های احتمالی ارزیابی می‌شوند در دسته‌بندی اصول اصلی صنعت کریپتو (مانند ساخت زیرساخت‌های جدید و حل مشکلات مبتنی بر تمرکززدایی)، استحکام فناوری زیربنایی، تجربه و اعتبار تیم اصلی پروژه، ظرفیت ایجاد ارزش واقعی و شاخص‌های مرتبط با نقدینگی و سایر جنبه‌های سلامت بازار قرار می‌گیرد. همچنین این الزام وجود دارد که هر دارایی مطابق با مقررات حوزه‌های قضایی که در آن معامله می‌شود مورد بررسی قانونی قرار گیرد.

کراکن

بابی زاگوتا، مدیر ارشد بازرگانی صرافی کریپتو کراکن، در اظهار نظری اعلام کرد.

ما اطمینان می‌دهیم که هر توکن از طریق یک فرآیند انطباق و قانونی دقیق و همچنین فرآیند امنیتی می‌گذرد. تامین امنیت مبادله و امنیت شخصی مشتریان ما اولویت‌های اصلی ما است و هر کاری را که انجام می‌دهیم هدایت می‌کند. ما هر سکه لیست شده را به دقت بررسی می‌کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که پارامترهای امنیتی سختگیرانه ما و سایر دستورالعمل‌ها برای سکه‌ها را رعایت می‌کند. تاکنون، تأثیر فهرست کردن یا حذف برخی دارایی‌ها از فهرست تحت تاثیر بیت‌کوین و اتریوم، که در حال حاضر بیشترین ارزش و حجم را در کل صنعت ارزهای دیجیتال نشان می‌دهند، بوده است.

سخن پایانی

همانطور که صنعت کریپتو در حال رشد استانداردها و شیوه‌های خود است، صرافی‌های غارتگر و پروژه‌های کلاهبرداری که زمانی در همه جا حضور داشتند، به تدریج از بین می‌روند. بزرگ‌ترین صرافی ارزهای دیجیتال نقش خود را به‌عنوان دروازه‌بان‌های جدید فضا پذیرفته‌اند، که این امر در فرآیندهای با ساختاری فزاینده برای بررسی دارایی‌های دیجیتال جدید مشهود است. بررسی این سیاست‌ها و استانداردها نشان می‌دهد که درجه‌ای از کیفیت و پیش نیازها در شرایط پذیرش وجود دارد که پلتفرم‌های مختلف مبادلات تحمیل می‌کنند.

روآن استون، مدیر توسعه تجارت اکوسیستم ارزهای دیجیتال هوریزن:

وقتی نوبت به فهرست‌بندی دارایی‌های رمزنگاری می‌شود، صرافی‌ها معمولاً می‌خواهند بدانند که دارایی امن است، به‌طور فعال توسط تیمی از متخصصان با صلاحیت توسعه می‌یابد و به همراه یک جامعه فعال و پرشور برای اطمینان از تقاضای بازار مناسب، ابزاری در دنیای واقعی دارد.

اگرچه دنیای کریپتو در روزهای اولیه مانند غرب وحشی بود، اما بیشتر صرافی‌ها با سرعت بالایی در حال بلوغ هستند، هم از نظر امنیت و هم از نظر قدرت تجاری. بسیاری از صرافی‌ها دریافته‌اند که آوردن دارایی‌های قوی و محبوب برای کاربرانشان، مدل کسب‌وکار بسیار بهتری است.

مانند هر زمینه‌ای از فعالیت‌های مالی، اعتماد و شهرت دارایی‌های کلیدی برای بازیکنان موفق است. اجرای الزامات سختگیرانه برای دارایی‌های نامزد لیستینگ، مکانیسم طبیعی برای حفظ شهرت صرافی‌ها است که در نهایت خطرات را برای کاربران نهایی کاهش می‌دهد.

478839

نظرات شما ( 1 نظر )

دانیال دهنوی |
چهارشنبه 1 شهریور 140212:56
همیشه فکر میکنم الکیه و خیلی راحت بدون هیچ قانونی میشه یه ارز زد و تامام پس اینطوریه مرسی از مطلب خوبتون فقط یک سوال دارم اینکه من میتونم ایا تو صرافی ارزینجا توکن یا ارز خودمو بسازم ؟