حماس:

روسیه را یکی از حامیان اصلی خود برای حق تعیین سرنوشت می‌دانیم

یکی از رهبران جنبش فلسطینی حماس امروز (شنبه) گفت:فلسطینی‌ها روسیه را یکی از حامیان اصلی خود در تلاش‌هایشان برای حق تعیین سرنوشت و استقلال می‌دانند.
تصویر روسیه را یکی از حامیان اصلی خود برای حق تعیین سرنوشت می‌دانیم

به گزارش سایت خبری پرسون، موسی ابومرزوق، رئیس دفتر روابط بین‌المللی در جنبش حماس پس از دیدار با میخائیل بوگدانوف، معاون وزیر خارجه روسیه در مسکو گفت: سردی روابط با عربستان همچنان وجود دارد و تلاش می‌کنیم تا آن را پشت سر بگذاریم.

تلاش‌ها از سوی ما ادامه خواهد داشت و امیدواریم که این پرونده بسته شود. اما این امر به سیاست‌های عربستان و نه حماس بستگی دارد.

وی تاکید کرد، گشایش از سوی حماس به روی عربستان وجود دارد و این جنبش خواهان هیچگونه اختلافی با آن نیست. حماس هیچ مشکلی را بخاطر بازداشت شدگان در عربستان ایجاد نکرده است.

ابو مرزوق عنوان داشت، مدت حبس بازداشت شدگان در عربستان ۵ سال شد، اما ما مشکلی ایجاد نکرده و نخواهیم کرد. این پرونده شروع به از هم پاشیدگی کرده و روابط خوبی با عربستان شکل خواهد گرفت.

وی تصریح کرد، پیش از بهبود روابط ایران و عربستان، گشایش‌هایی در مسئله بازداشت شدگان وجود داشت. بطوریکه تاکنون ۸ الی ۹ تن از زندان‌ها خارج شدند.

روابط میان حماس و عربستان پس از فروپاشی "توافق مکه" تحت نظارت ریاض برای آشتی میان دو جنبش فتح و حماس در نوار غزه در فوریه ۲۰۰۷ روبه وخامت نهاد. به رغم قطع روابط میان حماس و ریاض، این جنبش تلاش کرده است تا روابط خود را با ریاض ترمیم کند و با آن ارتباط برقرار نماید.

467983