توافق تلویزیون با پخش تیزر «شماره ۱۰»

تلویزیون تیزر تیلیغاتی فیلم «شماره 10» به کارگردانی و نویسندگی حمید زرگرنژاد و تهیه‌کنندگی ابراهیم اصغری را پخش می کند.
تصویر توافق تلویزیون با پخش تیزر «شماره ۱۰»

به گزارش سایت خبری پرسون، چندی پیش روابط عمومی سیما نام 170 فیلم سینمایی نوروزی را اعلام کرد که از شبکه‌های تلویزیونی پخش خواهند شد.

همچون سنوات قبل در این کنداکتور نام فیلم‌های ایرانی و خارجی دید به چشم می‌خورد. اما همچون تجربه‌ اکران «تک تیرانداز» و «یدو» دو فیلم برگزیده جشنواره فیلم فجر، دوباره در میانِ این خبرِ 170 فیلم سینمایی نوروزی تلویزیون، بحث مذاکره اداره کل تأمین و رسانه بین‌الملل برای خرید و پخش چندین فیلم از سینمای ایران و فیلم‌هایی که در جشنواره فیلم فجر امسال برنده سیمرغ شده‌اند، مطرح شد.

در حالی که در ترکیب اکران نوروزی سینماها تنها یک فیلم از آثار جشنواره چهل و یکم فیلم فجر، وجود دارد.

صداوسیما پیش از این تجربه اکران فیلم‌های جشنواره فجر را در کنداکتور نوروزی‌اش داشته و پیش از این و در شرایط کرونایی کشور، دو فیلم «تک‌تیرانداز» و «یدو» به آن تن دادند.

پیگیری‌های خبرنگار ما و پخش تیزرهایی از معرفی پخش فیلم‌های سینمایی نوروزی نشان می‌دهد قرار است «شماره 10» به کارگردانی و نویسندگی حمید زرگرنژاد و تهیه‌کنندگی ابراهیم اصغری با 11 نامزدی و 4 سیمرغ بلورین بهترین نقش اول مرد، بهترین موسیقی متن، بهترین چهره‌پردازی و بهترین طراحی صحنه، قبل از اکران عمومی در تلویزیون به نمایش درآید. (در این فیلم علاوه بر مجید صالحی، سیامک صفری، بهرنگ علوی، حسام منظور، مهدی زمین پرداز، صحرا اسداللهی، امیر امیری و احمد کاوری به ایفای نقش پرداخته‌اند.)

فیلم دیگری که قرار است قبل از رفتن روی پرده نقره‌ای سینماهای کشور در تلویزیون به نمایش درآید، «هوک» به کارگردانی حسین ریگی و تهیه‌کنندگی علی آشتیانی‌پور است. در این فیلم امیر جعفری، رویا تیموریان، امیرمهدی ژوله، علیرضا جعفری، علی اوسیوند، مهتاب ثروتی، محسن آشتیانی پور، سبحان رخشانی، آرزو تاج‌ نیا، سعید رضایی‌کیا بازی کرده‌اند. سیمرغ بخش بین‌الادیان جشنواره بین‌المللی فیلم فجر به این اثر سینمایی اختصاص پیدا کرد.

«های‌پاور» نام دیگر فیلم جشنواره فجر است که هادی محمدپور کارگردانی کرده و به موضوع دفاع‌مقدس و راجع به شهید منصور ستاری برمی‌گردد. در این فیلم علیرام نورایی نقش شهید عباس بابایی را ایفا کرده و اتابک نادری بعد از محسن قصابیان دومین بازیگری است که با گریمی شبیه به شهید ستاری نقش این شهید والامقام را بازی می‌کند. این فیلم نیز قرار است در ایام نوروز از تلویزیون پخش شود.

صداوسیما همچون سال‌های گذشته برخی فیلم‌های سینمای ایران که تاکنون از تلویزیون پخش نشده‌اند برای اولین بار در نوروز 1402 به آنتن خواهند رسید. فیلم‌هایی همچون «بدون قرار قبلی»، «بیرو» و حتی «انزوا» که به تازگی روی پرده نقره‌ای اکران سینماها بوده‌اند و توفیقاتی هم به دست آورده‌اند در نوروز 1402 جزو فهرست فیلم‌های سینمایی تلویزیون خواهند بود.

البته در برخی از شبکه‌های تلویزیونی نام فیلم‌هایی به چشم می‌خورند که در سالِ جاری به تازگی اکران و پخش شده‌اند و با دوبله زودهنگام به تلویزیون آمده‌اند. مصداق بارز آن فیلم‌هایی از سینمای هند است.

منبع: تسنیم

467918