ثبت اعداد و ارقام بزرگتر در تجارت سال آینده ایران و عراق

وزیر اقتصاد با اشاره به نقش کمیسیون مشترک ایران و عراق در مرتفع کردن موانع تجارت دو کشور گفت: امیدواریم با مرتفع شدن مشکلات، در سال جدید شاهد ثبت اعداد و ارقام بزرگتری در تجارت بین دو کشور باشیم.
تصویر ثبت اعداد و ارقام بزرگتر در تجارت سال آینده ایران و عراق

به گزارش سایت خبری پرسون، احسان خاندوزی در نشست مشترک با وزیر تجارت عراق که ظهر امروز در بغداد برگزار شد، گفت: تا امروز صبح مذاکرات در کمیته های مختلف ذیل کمیسیون مشترک ایران و عراق ادامه داشته است.

وی افزود، ظرفیت تعامل ایران و عراق بسیار فراتر از اعدادی است که در تجارت مشترک دو کشور ثبت شده است.

خاندوزی گفت: دو ملت آرزوهای مشترک زیادی دارند، باید به این‌نکته توجه کرد که دو دولت نیز اراده جدی در تحقق این آرزوهای مشترک دارند.کمیسیون مشترک دو کشور یکی از مهم‌ترین ابزارها برای محقق کردن اراده دو دولت ایران و عراق برای مرتفع کردن موانع برای گسترش روابط اقتصادی است. امیدواریم با مرتفع شدن مشکلات، در سال جدید شاهد ثبت اعداد و ارقام بزرگتری در تجارت بین دو کشور باشیم.

وزیر اقتصاد با اشاره به رویکرد عملگرایانه در نشست‌های کمیسیونهای مشترک گفت: در پنج کمیته ذیل کمیسیون ایران و عراق توافقاتی حاصل شده که امیدواریم زمینه عملیاتی شدن آنها فراهم شود. از سفیر محترم ایران در بغداد و رئیس سازمان سرمایه گذاری که تلاش‌های زیادی در برگزاری نشست مشترک داشتند، قدردانی میکنم.

در این نشست اثیر داود سلمان العزیزی وزیر تجارت عراق ضمن قدردانی از تمام اعضای کمیسیون مشترک، گفت: امیدواریم در پایان دور پنجم نشست کمیسیون مشترک حداکثر اهتمام بر اجرای مصوبات اعمال شود.

در این نشست مشترک، محمد رضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی گفت: مجلس شورای اسلامی حمایت قاطع خود را در پیاده سازی اهداف تعریف شده درکمیسیون مشترک ایران و عراق اعلام می‌کند. در این راستا آماده هستیم موانع قانونی در حوزه بانکی و... را مرتفع کنیم. وی ضمن قدردانی از سفیر ایران در بغداد، اعلام آمادگی کرد تا در سفر آتی وزیر تجارت عراق به تهران، در مجلس شورای اسلامی نیز میزبان ایشان باشیم.

467340