برای بیان دستاوردهای دولت نیاز به اغراق و بزرگنمایی نیست

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه دولت تاکنون اقدامات گسترده و دستاوردهای بزرگی داشته است، گفت: برای بیان دستاوردهای دولت نیاز به اغراق و بزرگنمایی نیست.

تصویر برای بیان دستاوردهای دولت نیاز به اغراق و بزرگنمایی نیست

به گزارش سایت خبری پرسون، سید محمد حسینی در شانزدهمین نشست شورای هماهنگی مراکز اطلاع رسانی و روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی، اهمیت مراکز اطلاع رسانی و برگزاری چنین جلساتی را برای تقویت همگرایی و هم‌افزایی بین دستگاه‌ها مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: یک وجه حماسه بزرگ کربلا و روز عاشورا، ایثار، فداکاری و شهادت طلبی بود و وجه دیگر آن پیام این حماسه بزرگ بود که امام سجاد علیه السلام و حضرت زینب سلام الله علیها رسالت پیام رسانی را بخوبی ایفا کردند و از تحریف این واقعه بزرگ جلوگیری کردند.

وی در ادامه افزود: دولت مردمی تاکنون اقدامات گسترده و دستاوردهای بزرگی داشته است که اگر به درستی اطلاع رسانی شود بدخواهان و معاندین دیگر نمی‌توانند با اخبار غیرواقعی و سیاه‌نمایی، نقاط قوت را نقاط ضعف جلوه دهند. امروز در نبرد رسانه ای تمام عیاری قرار داریم که در مقابله با آن، با روال عادی و سنتی نمی‌توان انتظار موفقیت داشت. قطعاً برای غلبه در این نبرد، نیازمند برنامه ریزی، طراحی دقیق و استفاده از روشهای و ابزارهای مناسب و تاثیر گذار هستیم. مراکز اطلاع رسانی و روابط عمومی در کنار وزیر و مدیران ارشد، نقش مهمی در پیشبرد امور برعهده دارند لذا نباید اهمیت جایگاه آنان مورد بی‌توجهی قرار بگیرد و اگر در این زمینه کوتاهی انجام شود حتی اقدامات بزرگ نیز می تواند تحت شعاع برخی تبلیغات و خبرسازی‌های کذب قرار بگیرد.

معاون رئیس‌جمهور همچنین خاطرنشان کرد: متاسفانه در هشت ساله دوره گذشته بسیاری از طرح ها و پروژه ها مورد بی‌توجهی بوده و متوقف مانده بودند و امروز که دولت مردمی، انقلابی و عدالت محور در مسیر تکمیل این پروژه ها گام بر می‌دارد لازم است مراکز اطلاع رسانی اینگونه اقدامات را با هدف ایجاد امید و نشاط در جامعه به خوبی برای افکار عمومی تبیین و تشریح کنند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر اهمیت تعامل و ارتباط نزدیک با نمایندگان مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: نمایندگان مجلس بواسطه پیگیری مشکلات حوزه های انتخابیه و اتتظاری که مردم و رسانه ها از آنان دارند بیش از دیگر گروهها در مسائل مختلف موضع گیری و اظهار نظر می کنند و طبعا در مواردی ابهامات و تردید هایی نسبت به فعالیت دستگاه های اجرایی بوجود می اید که لازم است اینگونه موارد توسط مراکز اطلاع رسانی دستگاه های مختلف به دقت رصد و توضیحات متقن و مستدل به افکار عمومی ارایه شود.

حسینی همچنین ارایه گزارش فعالیت‌های وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مختلف اجرایی به نمایندگان مجلس را حائز اهمیت دانست و گفت : اگر نمایندگان اطلاعات و مستندات کافی از اقدامات دستگاه‌ها داشته باشند، می‌توانند ضمن اطلاع رسانی به مردم، با روحیه انقلابی و دلسوزانه‌ای که دارند در پیگیری امور و حمایت های لازم در روند اجرای آن به دولت کمک کنند ضمن اینکه معاندان نیز نمی توانند با سیاه نمایی اینگونه اقدامات را زیر سوال ببرند.

معاون رئیس جمهور گفت: مراکز اطلاع رسانی می‌توانند گزارش اقدامات دستگاه متبوع خود را به صورت مستمر و البته در قالب مقایسه‌ای با دوره‌های گذشته در معرض نگاه و قضاوت افکار عمومی قرار دهند و بی‌تردید چنین برنامه‌هایی در تقویت روحیه امید به آینده بسیار مفید خواهد بود. باید از همه ظرفیت‌ها و فرصت‌ها برای پاسخ به سوالات و ابهامات در زمینه فعالیت های دولت مردمی استفاده کرد و اجازه نداد که بدخواهان و مخالفین نظام با سوء استفاده از بی اطلاعی عده‌ای به سیاه نمایی بپردازند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تاکید کرد: روسای مراکز اطلاع رسانی با برقراری ارتباط با گروه ها و شخصیت‌های مرجع و تاثیرگذار می‌توانند ضمن تبیین اقدامات و دستاوردهای وزارتخانه خود در پیشبرد امور دولت نیز موثر باشند و از این ظرفیت برای حمایت نمایندگان از لوایح و مطالبات دولت استفاده کرد.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت وحدت رویه و انسجام در اطلاع رسانی اظهارداشت: عده ای به دنبال اختلاف افکنی در بین مسئولین، دستگاه ها و قوای مختلف هستند لذا ضرورت دارد با همگرایی و همدلی زمینه های سوء استفاده بدخواهان و دشمنان را از بین برد و بی تردید همراه و همگام با یکدیگر می توان کارهای بزرگی را به سرانجام رسانید.

حسینی افزود: مراکز اطلاع رسانی باید از ظرفیت رسانه های مکتوب و مجازی برای تبیین دستاوردهای دولت مردمی نهایت استفاده را به عمل آورده و تعامل مثبت و نزدیکی با اصحاب رسانه داشته باشند.

معاون رئیس جمهور در امور مجلس خاطرنشان کرد: با توجه به گسترش نفوذ فضای مجازی در بین بخشی از جوانان و نوجوانان ضرورت دارد از شیوه های ابتکاری و جدیدی برای اطلاع رسانی استفاده کرد و البته از تبلیغات محیطی نیز نباید غافل شد.

حسینی خاطرنشان کرد: برای بیان دستاوردهای دولت نیاز به اغراق و بزرگنمایی نیست و همین که واقعیت های موجود به درستی اطلاع رسانی شود برای ایجاد روحیه امید، اعتماد و نشاط در جامعه موثر است.

467334