تماشاچیان چهارشنبه سوری مراقب باشید

وزیر بهداشت گفت: شهروندان نسبت به عواقب حوادث چهارشنبه آخر سال مراقب باشند زیرا آسیب های چشمی قابل برگشت نیست.
تصویر تماشاچیان چهارشنبه سوری مراقب باشید

به گزارش سایت خبری پرسون، بهرام عین‌اللهی، در حاشیه دیدار با وزیر بهداشت بورکینافاسو، افزود: یکی از حوادث تلخ در پایان سال به خصوص برای پزشکان و چشم پزشکان، حوادث چهارشنبه سوری است. استفاده از برخی وسایل آتش‌زا و مواد محترقه بعضاً می‌تواند حادثه آفرین باشد.

وی ادامه داد: برخی تصور می‌کنند فقط کسانی که در این مراسم شرکت کرده یا از وسایل آتش‌زا استفاده می‌کنند، دچار حادثه می‌شوند، در حالی که بیشترین حوادث را در عابرین و افرادی که تماشاگر هستند، دیده‌ایم.

عین‌اللهی گفت: یکی از اتفاقات بسیار دلخراش صدمه به کودکان است. بچه‌هایی که در کنار آتش قرار می‌گیرند، دچار حادثه می‌شوند و بعضاً این اجسام به چشم اصابت می‌کند.

وی افزود: وقتی چشم انسان دچار صدمه شود، به هیچ وجه قابل برگشت نیست؛ حتی اگر قرنیه را بخیه هم کنیم، دیگر مانند قبل نمی‌شود. اگر این اجسام به داخل چشم نفوذ کرده و شبکیه را خراب کنند، فرد مادام‌العمر دچار ضعف بینایی یا کوری می‌شود.

عین اللهی با بیان اینکه توصیه می‌کنم مردم از اجسام انفجاری استفاده نکنند، گفت: وزارت بهداشت به همه مراکز درمانی آماده‌باش کامل داده و امیدواریم با کمترین حادثه چهارشنبه سوری را به پایان برسانیم.

منبع: مهر

467328