سکانس‌های بازی زنده یاد شهرام عبدلی را حذف نکردیم

گفت و گو با امیر رحیم زاده تهیه کننده سریال «آسوده باش»

به بهانه فوت شهرام عبدلی در مشهد با امیر رحیم زاده تهیه کننده سریال «آسوده باش» همکلام شدیم.
تصویر گفت و گو با امیر رحیم زاده تهیه کننده سریال «آسوده باش»

به گزارش سایت خبری پرسون، شهرام عبدلی با اینکه به دلیل عمل قلب و بیماری کرونا در ماه‌های اخیر، حال جسمی مساعدی نداشت برای اینکه برنامه کاری گروه به هم نریزد سر فیلمبرداری سریال «آسوده باش» حاضر شده بود.

۱۴ روز پیش حوالی همین ساعات بود که خبر فوت شهرام عبدلی در مشهد همه را در بهت فرو برد. شهرام عبدلی برای بازی در یک سریال شبکه نمایش خانگی به نام «آسوده باش» به کارگردانی حسن حج‌گذار و تهیه‌کنندگی امیر رحیم‌زاده در مشهد حضور یافته بود. او با اینکه به دلیل عمل قلب و بیماری کرونا، درماه‌های اخیر، حال جسمی مساعدی نداشت، برای اینکه برنامه کاری گروه به هم نریزد، سر فیلمبرداری حاضر شده بود که آن اتفاق تلخ رقم خورد و پس از بازی در سکانسی در صحن حرم به بیمارستان منتقل شد. «امیر رحیم زاده» تهیه کننده سریال «آسوده باش» امروز جزئیاتی از سریال و حضور شهرام عبدلی را بازگو می‌کند.

آخرین بازی شهرام عبدلی در سریال شما رقم خورد، گویی از ۹ سکانس ۷سکانس را بازی کرده بودند برای نقش ناتمام او چه تدابیری اندیشیدید؟

شهرام عبدلی همان گونه که اشاره کردید ۷ سکانس در مشهد جلو دوربین رفت و با توجه به مرگ ناگوار و ناگهانی هنرمند نازنین‌مان موضوع قصه سریال را به گونه‌ای تغییر دادیم که به واقعیت نزدیک باشد و عملا بر خلاف نظر خیلی از کارشناسان مبنی بر حذف او بازیگر جایگزین این کار را نکردیم تا حضورش به یادگار بماند.

در روز‌های پایانی حال و احوال «شهرام عبدلی» سر صحنه چطور بود؟

شهرام اوضاع جسمی خوبی نداشت حتی سکانس آخری که قبل از فوتش در حرم حضرت رضا (ع) فیلمبرداری کردیم به یاد دارم که چند مرتبه پلان تکرار شد و او به دلیل بیماری و ضعیف بودن سیستم ایمنی بدنش احساس سرما می‌کرد در حالی که هوا خوب بود. متاسفانه قسمتش این بود و ما، کادر درمان و تیم پزشکی تمام تلاش خود را کردیم. قسمت نبود پیش ما باشد و روح بزرگش از بین ما رفت.

گویی ۲۴ ساعت قبل از فوت این هنرمند خدام برای شفاعت وی پرچم متبرک به گنبد حرم امام رضا (ع) را به بیمارستان آورده بودند.

پرچم مبارک حضرت امام رضا (ع) را با هماهنگی آستان قدس رضوی، رئیس و مدیر حراست بیمارستان قائم و پزشک مربوطه به بیمارستان بردیم و با حضور خدام توانستیم در واحد آی سی یو که شهرام عبدلی بستری بود، انرژی مثبتی ساتر کنیم. در ابتدای امر با توجه به اینکه آقای عبدلی در واحد‌ای سی یو بستری بود تدابیر بهداشتی زیادی را باید رعایت کردیم و بر بالین شهرام عبدلی ذکر مصیبتی هم انجام شد.

کمی درباره سریال توضیح دهید. اصلا چطور شد که تصمیم گرفتید سریالی با موضوع امام رضا (ع) برای شبکه نمایش خانگی بسازید؟

جرقه اصلی ساخت «آسوده باش» از خوابی شروع شد که من دیدم. پدر بزرگم جزو علمایی بودند که ۵۴ سال به عشق حضرت امام رضا (ع) از شهر خارج نشده بودند. مدتی پیش خوابی دیدم که به من می‌گوید به خاطر حضرت رضا (ع)، هر کاری از دستت بر می‌آید انجام بده. بعد از آن تصمیم به تهیه سریال گرفتم. در گفت و گویی که با رئیس سازمان صدا و سیما داشتم نیز گفتم این اطمینان را دادم که با تولید این اثر به همگان ثابت خواهیم کرد که مشهد پتانسیل تولید آثار فاخر را دارد. هنوز هم معتقدم اگر چهار پایه سینمای ایران یک میز باشد یک پایه از آن هنرمندان خراسانی هستند، اما متاسفانه و صد افسوس که به دلیل عدم نگاه منفی مسئولان این شهر به موضوع رسانه و فرهنگ و هنر خیلی از هنرمندان مهاجرت می‌کنند.

مسئولان فرهنگی مشهد تا چه حد از این اثر حمایت می‌کنند؟

امروز سریالی با تیم پر قدرت و حرفه‌ای در مشهد در حال ساخت است، اما هیچ سازمانی ریالی به من کمک نکرد. برای سریالی که درباره امام رضا ساخته می‌شود، توقع می‌رود مسئولان حمایت کنند، اما متاسفانه این اتفاق نیفتاده است.

این سریال چند قسمت دارد؟

«آسوده باش» در سه فصل قرار است تولید شود؛ فصل اول و دوم هر کدام ۱۳ قسمت و فصل سوم در ۱۴ قسمت ساخته خواهد شد. فیلمبرداری تمام قسمت‌ها در مشهد است و احتمالا دو خروجی سینمایی هم داریم که منتظر صدور پروانه نمایش هستیم.

منبع: شهرآرانیوز

گفت و گو: مریم ضیغمی محمدی

467291