رییس سازمان بورس اعلام کرد؛

افتتاح معاملات شمش طلا در بورس کالا با کمک وزارت صمت

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: یکی از ابزارهای سرمایه‌گذاری مورد استفاده در بورس کالا مربوطه شمش طلا است که راه‌اندازی معاملات آن با اراده وزارت صنعت و بورس کالا محقق شد و توانستیم به این مرحله برسیم که معاملات شمش طلا را افتتاح کنیم.
تصویر افتتاح معاملات شمش طلا در بورس کالا با کمک وزارت صمت

به گزارش سایت خبری پرسون، «مجید عشقی» امروز (یکشنبه) در آیین افتتاح معاملات شمش طلا در بازارهای مالی و مشتقه بورس کالای ایران، اعلام کرد: بسیار خوشحالیم که امروز توانستیم در زنجیره ابزارهای سرمایه‌گذاری مربوط به کالا که یکی از ابزارهای جذاب سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران است، ورود کنیم.

وی افزود: این ابزارها از سالیان گذشته در بازار سرمایه راه‌اندازی و مورد استفاده قرار گرفته بود.

عشقی اعلام کرد: یکی از این ابزارهای مربوطه شمش طلا بود که راه‌اندازی آن با اراده وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیز بورس کالا محقق شد و توانستیم به این مرحله برسیم که معاملات شمش طلا را افتتاح کنیم.

رییس سازمان بورس خاطرنشان کرد: بورس کالا به عنوان یک بازار شفاف و منصف در سالیان گذشته نقش مهمی را در معاملات کالاهای مختلف به خصوص به خصوص کالاهای واسطه‌ای ایفا کرده است.

وی ادامه داد: بورس کالا در حوزه محصولات صنعتی و پتروشیمی نقش محوری داشته و به عنوان بازار شفاف به نقش خود عمل کرده است.

عشقی تاکید کرد: بورس کالا در سال ۱۴۰۱ به رکوردهای زیادی دست پیدا کرده است که طبق برآوردها حدود یک هزار همت ارزش معاملات بوده و نزدیک به ۱۱۰ میلیون تن انواع کالا در این بازار معامله شد.

رییس سازمان بورس گفت: زمانی که گفته می‌شود کالایی در بورس کالا معامله می‌شود به طور حتم معاملات با منافع زیادی همراه خواهند شد.

467067