برق خودرو بهتر است یا مکانیک خودرو؟؛ مقایسه رشته تعمیر موتور و برق خودرو

برای کسانی که به مشاغل مرتبط با رشته برق و مکانیک علاقه‌ دارند، همیشه سوال برق خودرو بهتر است یا مکانیک خودرو، مطرح می‌شود.
تصویر برق خودرو بهتر است یا مکانیک خودرو؟؛ مقایسه رشته تعمیر موتور و برق خودرو

به گزارش سایت خبری پرسون،تعمیرات خودرو همیشه بازار کار خوبی دارد، اما اگر به تازگی تصمیم به ورود به این شغل را گرفته باشید، به احتمال زیاد و با توجه به گستردگی و تنوع، دچار سردرگمی خواهید شد؛ به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مطلب به مقایسه رشته تعمیر موتور و برق خودرو بپردازیم و با هم ببینیم که برق خودرو بهتر است یا مکانیک خودرو؟
اگر تمایل دارید آینده شغلی رضایت‌بخشی داشته باشید، به درآمدی قابل توجه برسید و از هدر رفتن زمان و هزینه خود جلوگیری کنید، به شما توصیه می‌کنیم این مطلب را تا انتها بخوانید.

چرا باید بدانیم برق خودرو بهتر است یا مکانیک خودرو

هر شغلی، مزایا و معایب خاص خودش را دارد. برای مثال ممکن است از میان دو شغل نزدیک و مشابه به هم به دلیل تفاوت در جزئیات، نتوانید شغلی را انتخاب کنید که برای شما بهتر و کاربردی‌تر است؛ بنابراین ما در این قسمت، به طور شفاف به موضوع باطری‌سازی یا مکانیکی می‌پردازیم تا شما راحت‌تر شغل مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

همه‌چیز درباره برق خودرو

اگر شما جزو افرادی هستید که در پاسخ به سوال باطری سازی یا مکانیکی، باطری سازی را انتخاب می‌کنید، پس باید به حوزه برق خودرو وارد شوید و در این زمینه مهارت کسب کنید. در این قسمت توجه شما را به نکات مهم جلب می‌کنیم تا راحت‌تر با مقوله مکانیکی یا باطری سازی آشنا شوید و میان این انتخاب کنید.

  • در این نوع شغل، تمرکز روی هر آن‌ چیزی است که به برق خودرو مربوط می‌شود؛
  • شما در شغل برق خودرو، به بررسی مشکلات مربوط به کامپیوتر، دینام، باطری و... می‌پردازید که این مهم‌ترین نکته در زمینه انتخاب میان مکانیکی یا باطری سازی است؛
  • در این شغل باید روی تمام بخش‌هایی که با برق سروکار دارند، کار کنید؛
  • در نهایت، در موضوعات مربوط به برق خودرو، شما به حساسیت بیشتری نیاز دارید و باید شش دانگ حواستان را موقع کار جمع کنید؛

اگر با توجه به آشنایی با جزییات مربوط به برق خودرو، هنوز هم نمی‌دانید برق خودرو بهتر است یا مکانیک خودرو؟ به بخش بعدی این مطلب بیایید!
همه‌چیز درباره مکانیک خودرو

برای آن‌که در زمینه انتخاب میان مکانیکی یا باطری سازی، بهتر بتوانید انتخاب کنید، این بخش را با دقت بخوانید و به تمام این نکات توجه کنید تا راحت‌تر شغل مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

  • در این شغل، تمرکز روی بخش‌های مکانیکی خودرو است؛
  • در واقع در این شغل شما مسئولیت تعویض و تعمیر قطعات مکانیکی یک خودرو را دارید؛
  • مهم‌ترین نکته در زمینه مقایسه رشته تعمیر موتور و برق خودرو، این است که در شغل مکانیکی شما به بررسی موتور، گیربکس و... می‌پردازید؛
  • درنهایت در این شغل، میزان حساسیت کمتر از شغل برقکار خودرو است؛

برای آشنایی بیشتر با مقوله برق خودرو بهتر است یا مکانیک خورو، لازم است درباره درآمد و آینده شغلی این دو مورو هم بیشتر بدانید تا انتخاب معقول‌تری داشته باشید؛ هرچند که علاقه شما در زمینه شغل مدنظرتان، حرف اول را می‌زند.
اگر تا اینجای کار، انتخاب شما مکانیک است، جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد یادگیری مکانیک خودرو با شرکت در کلاس های آموزشی با مراجعه به https://darr.ir/product/mekanik-khodro/ (دوره مکانیکی فنی حرفه ای) اطلاعات بیشتری کسب کنید.

مکانیکی یا باطری سازی؟ درآمد کدام یک بیشتر است؟

برای آن‌که بتوانید در ذهن خود به پاسخ سوال برق خودرو بهتر است یا مکانیک خودرو، برسید، توجه شما را به جدول زیر که در آن به درآمد مربوط به این دو رشته پرداخته شده است، جلب می‌کنیم.

مقایسه رشته تعمیر موتور و برق خودرو از نظر درآمد

برق خودرو

مکانیک خودرو

هر دو مورد تقریباً مشاغل پر درآمدی هستند اما:

به دلیل پایین بودن حجم کار در برق‌کاری، احتمالاً دستمزد یک برق‌کار (البته با تفاوت بسیار جزیی)، کم‌تر از یک مکانیک است.

از آن‌جایی که قیمت موتور خودرو و قطعات مربوط به مکانیک خودرو، بالاتر است؛ بنابراین میان مکانیکی یا باطری سازی، مکانیکی درآمد بیشتری دارد.

بعد از آشنایی با مقوله باطری سازی بهتر است یا مکانیکی (البته از نظر درآمد)، نوبت به آینده شغلی می‌رسد که آینده شغلی درباره انتخاب هر نوع شغلی و در هر زمینه‌ای، مهم‌ترین نقش را ایفا می‌کند.

مکانیکی یا باطری سازی؟ آینده شغلی کدام یک بهتر است؟

آینده شغلی هر فرد، به میزان توانایی‌ها و مهارت‌هایی که در زمینه آن شغل کسب می‌کند، بستگی دارد؛ بنابراین اگر می‌خواهید بدانید برق خودرو بهتر است یا مکانیک خودرو و آینده شغلی شما در کدام یک از این دو مورد تضمین می‌شود، روی مهارت‌های خود کار کنید و به یک فرد با سواد، عالم، کاربلد در زمینه شغل خود، تبدیل شوید.
اگر انتخاب شما شغل برق خودرو است و می‌خواهید در این زمینه به یک فرد خبره تبدیل شوید، با ثبت نام دوره برق خودرو فنی حرفه ای، شروع به یادگیری و کسب تجربه کنید تا در مسیر سبزی قدم بگذارید.
در نهایت برای آن‌که در زمینه این دو شغل و دوره‌های آموزشی مربوط به هر کدام، دچار استیصال نشوید، بخش پایانی را از دست ندهید؛ حتما به کارتان خواهد آمد.

باطری سازی بهتر است یا مکانیکی؛ نتیجه گیری کلی

هنوز هم نمی‌دانید باطری سازی بهتر است یا مکانیکی؟ جای هیچ نگرانی و ناراحتی نیست! چرا که در دنیای امروز، دیگر برای داشتن شغل مورد علاقه و یادگیری یک تخصص خاص، به خصوص در رابطه با شغل‌های فنی، نیاز به طی کردن مراحل پیچیده نیست. علاقه‌مندان به یاد گرفتن یک حرفه (باطری سازی یا مکانیکی یا...) می‌توانند تنها با شرکت در دوره‌های آموزشی، مهارت‌های لازم را جهت کار در محیط واقعی کسب کنند.
اگر شما هم یکی از طرفداران شغل‌های فنی مرتبط با خودرو هستید و قصد شرکت در دروه‌های آموزشی را دارید، شاید یکی از سوال‌هایی که ذهنتان را به خود مشغول کرده باشد، مردد بودن بین دو زیرشاخه مختلف این حوزه باشد و هنوز ندانید برق خودرو بهتر است یا مکانیک خودرو؟!
در مطلبی در وب‌سایت دارالفنون به این سوال که دوره مکانیک خودرو بهتر است یا برق خودرو توسط مشاورین آموزشگاه پاسخ داده شده است؛ که با کلیک روی تصویر زیر، می‌توانید به صفحه شامل ویدئو مراجعه کنید.

جهت دریافت راهنمایی بیشتر در این زمینه می‌توانید با تماس تلفنی با شماره های 02155965666 الی 70 و یا مراجعه به آدرس: شهرری، خیابان شهید بیات، خیابان اداره پست، پلاک 2 و همچنین وب‌سایت https://darr.ir، از مشاورین آموزشگاه دارالفنون بپرسید: مکانیک خودرو بهتر است یا برق خودرو؟.

466853