پیام تسلیت کانون نمایش‌نامه‌نویسان برای نمایشنامه‌نویس مطرح

پیام تسلیت کانون نمایشنامه‌نویسان و مترجمان ایران در پی درگذشت یارعلی پورمقدم، نمایشنامه‌نویس و داستان‌نویس در ادامه آمده است.
تصویر پیام تسلیت کانون نمایش‌نامه‌نویسان برای نمایشنامه‌نویس مطرح

به گزارش سایت خبری پرسون، متن این پیام بدین شرح است: «دریغا نویسنده‌ی بزرگ دیگری را در این روزگار تلخ و کج‌مدار از دست دادیم. یارمان، یارعلی پورمقدم، از سال‌های دور و دیر تا این واپسین ماه‌ها، از «آه ای اسفندیار مغموم» خود تا «یادداشت‌های همین حوالی‌» خویش، با بیش از ده‌ها متن داستان و نمایش‌نامه، ما را به سرزمین ذهن و خیال‌ش، مهمان کرده بود. هم برای‌مان «کافه‌شوکا»یی خاطره‌انگیز خلق کرد و هم برای‌مان «کافه‌شوکا»یی سرود که تا همیشه در ذهن‌مان جاری و ساری خواهد ماند.

کانون نمایش‌نامه‌نویسان و مترجمان تئاتر ایران، سفر غم‌گنانه و بی‌بازگشت یارعلی پورمقدم را به خانواده‌ی عزیز و محترم‌ش و نیز به دوست‌داران دنیای قلم و هنر تسلیت می‌گوید و در میانه‌ی اسفندماه به سوگ‌ش می‌نشیند.»

یارعلی پورمقدم، بامداد جمعه ۱۲ اسفند در سن ۷۲ سالگی درگذشت.

او متولد ۱۳۳۰ در مسجدسلیمان، نمایشنامه‌نویس و داستان‌نویس بود.

او در تحصیلات ابتدایی را در این شهر گذراند. سپس به تهران آمد و پس از گذراندن دوره دبیرستان، به دانشگاه مازندران رفت و در رشته اقتصاد فارغ التحصیل شد. نمایشنامه نویسی را با «آه اسفندیارمغموم» آغاز کرد و با همین اثر برنده جایزه نمایشنامه‌نویسی جشن هنر طوس در سال ۱۳۵۶ شد.

یارعلی پورمقدم صاحب و کافه‌چی کافه شوکا در مرکز خیابان گاندی بود.

«آینه، مینا، آینه»، «ای داغم سی رویین‌تن»، «گنه گنه‌های زرد»، «حوالی کافه شوکا»، «یادداشت‌های یک قهوه چی»، «یادداشت‌های یک اسب»، «رساله هگل، «تیغ و زنگار»، «مجهول الهویه»، «پاگرد سوم»، «ده سوخته» و «یادداشت‌های یک لاابالی» از جمله دیگر آثار به جا مانده اوست.

منبع: ایسنا

466224