انتشار داستان‌های کشف ‌شده‌ یک نویسنده

مجموعه‌ای از داستان‌هایی که به قلم «تری پرچت» نویسنده بریتانیایی اخیرا کشف ‌شده‌اند به زودی منتشر خواهند شد.
تصویر انتشار داستان‌های کشف ‌شده‌ یک نویسنده

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از گاردین،‌ «تری پرچت» نویسنده فقید ادبیات علمی تخیلی در دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی ۲۰ داستان را در قالب مجموعه «حرکت قلم: داستان‌های گمشده»‌ و اغلب با نام مستعار «پاتریک کارنز»‌ برای یک مجله محلی نوشته بود. «تری پرچت»‌ در سال ۲۰۱۵ و در سن ۶۶سالگی، ۸ سال پس از تشخیص ابتلا او به بیماری آلزایمر درگذشت،‌ اما این مجموعه داستان مدت‌ها به عنوان نوشته‌های «پاتریک کارنز»‌ شناخته می‌شدند.

ناشر آثار «پرچت»‌ این مجموعه را خریداری کرد و قرار است آن را در پنجم اکتبر سال جاری میلادی روانه بازار کند.

کشف این مجموعه داستان‌ها توسط گروهی از طرفداران «پرچت»‌ صورت گرفت. «کریس لارنس»‌ یکی از طرافداران «پرچت»‌،‌ «در جست و جوی کلیدها»‌ یکی از داستان‌های بلند این مجموعه را به مدت ۴۰ سال نگه داشته بود. وقتی او درباره این داستان به بنیاد «پرچت»‌ اطلاع داد،‌ سایر داستان‌ها توسط دو طرفدار دیگر این نویسنده کشف شد.

«لارنس»‌ می‌گوید،‌ از ۱۵سالگی به داستان «در جست وجوی کلیدها»‌ علاقه داشته و تک تک بخش‌های این داستان را جمع‌آوری کرده است.

هیچ کدام از این داستان‌ها در مجموعه «دنیای تخت»‌ نوشته «پرچت‌»‌ وجود ندارند. نخستین کتاب از مجموعه «دنیای تخت»‌ با عنوان «رنگ جادو»‌ در سال ۱۹۸۳ میلادی منتشر شد.

«راب ویلکنیز»،‌ دستیار سابق و دوست «پرچت» که اکنون مسوولیت بنیاد ادبی «پرچت»‌ را برعهده دارد،‌ کشف این مجموعه داستان‌ها را چیزی شبیه به یک معجزه توصیف کرد.

465171