امیدهای تازه

ایران تنها یوز ماده موجود در ســایت تکثیر در اسارت پارک ملی توران با فیروز جفت نر حاضر در ســایت، مشترکا عامل تولید خبر شادی بخش باروری در ایران و جهان شدند.
تصویر امیدهای تازه

به گزارش سایت خبری پرسون، مجید ابهری رفتار شناس در یادداشتی نوشت: درســت در میان اخبار تلــخ گزنده که به طور گســترده در رســانه های مجازی و حقیقی و دیداری و نوشتاری منتشــر می گردد، ناگهان خبــر تلــخ و آزاردهنده مســمومیت دختران دانش آمــوز در بعضی از شــهرهای کوچک و بزرگ کشــور، غم و بهت تلخــی را بر جامعه حاکم کرده است. دانش آموزان معصوم و مظلومی که گناهشــان تحصیل بــوده و برای فردای خــود، رویاهای شــیرینی در ذهن پرورش میدادند.

اما ناگهان در میان ایــن اخبار گزنــده و تلخ خبر مرگ پیــروز توله یوز منحصر به فرد غمی بر غمهای ما افزود. اما خداوند در میان این دشــواریهای عاطفی، ناگهان مردم را با خبر نوید بخشــی، شاد نمود.

« ایران» یوز پلنگ ماده مقیم در پایگاه باروری در اســارت یوزپلنگهای نــادر و کمیاب، باردار است. این نوید شــادی آور حداقل گوشه ای از غم ها و تلخکامی ها را به باد داد. ایران تنها یوز ماده موجود در ســایت تکثیر در اسارت پارک ملی توران با فیروز جفت نر حاضر در ســایت، مشترکا عامل تولید خبر شادی بخش باروری در ایران و جهان شدند. مــدت زمان بارداری یوز مــاده به مدت ۹۰ تا ۹۵روز و دوبار در ســال بــوده و یوزها معمولا در دو تا ســه سالگی بالغ شــده و تا ۸ سالگی دارای قدرت باروری می باشــند. ایران از دهه ۱۹۷۰ تنها زیستگاه معتبر و شناخته شده در جهان بوده که همین شرایط، موقعیت ممتازی به کشــور ما و سمنان به عنوان سایت علمی و عملی داده است.

در دوران حیات پیــروز (که مرگ ناگهانی اش که ناشــی از ضعف دانش فنی و پزشکی بود) اگر به جای این همه محبت خالص و صادقانه که توسط مربی دلســوزش بذل میشد از یک متخصص پزشکی از کشورهای دارنده اینگونه حیوانات دعوت به کار میشــد امــروز اینهمه چالش عاطفی گریبانگیر ما نمی شد. بیش از ۴۰۰ نشریه در فضای مجازی به زبانهای مختلف سرگذشــت و مرگ پیروز را به اطلاع مخاطبان خود رساندند.

برای واکسیناسیون در زمینه پیشگیری از غافلگیری به عنوان یکی از علل گریبانگیر جامعه ما از حالا عرض میکنیم: حــالا کــه در اوایل بــارداری ایران هســتیم شایســته و الزم است که مراحل بارداری ایران و تغذیــه و مراقبت این دوران حســاس تحت نظارت و کنترل یک یا چند کارشــناس خبره قرار گیرد. سازمان محیط زیست و دوایر مرتبط به خاطر خنثی ســازی موانع مادی و مالی با تشــکیل یک صنــدوق و یا نهــاد مالی تحــت نظارت افراد و ســازمانهای موجه و مــورد وثوق اقدام به جمع آوری حمایتهــای مالی نمایند. به قید سوگند و تعهد اخلاقی تعهد می نمایم چندین برابــر نیاز مالــی چه به شــکل ریالی وچه در قالــب ارزی کمک جمع آوری شــده که حتی برای ساخت یک بیمارســتان و مرکز حمایت بین المللــی کافی نیز باشــد. بســم الله فقط یک نهاد و یا ســازمان با دعــوت از معتمدین فرهنگی، اجتماعی از مجلس شــورای اسلامی و سایر نهادهای فعال قدم به میدان گذاشته و با اراده ای اســلامی ایرانی چراغ این گام بزرگ را روشن نمایند.

منبع: آفتاب یزد

466164