مرگ 12 نفر بر اثر انفجار پالایشگاه در نیجریه

سخنگوی پلیس نیجریه از انفجار پالایشگاه غیرقانونی نفت در منطقه دلتای نیجریه و کشته شدن دست کم ۱۲ نفر خبر داد.
تصویر مرگ 12 نفر بر اثر انفجار پالایشگاه در نیجریه

به گزارش سایت خبری پرسون، «گریس آیرینگه-کوکو»، سخنگوی پلیس نیجریه گفت: انفجار پالایشگاه در نیجریه دست کم ۱۲ کشته برجای گذاشت که این انفجار در ایالت ریورز جنوبی در امتداد خط لوله‌ای رخ داد که اپراتورهای غیرقانونی پالایشگاهی قصد سرقت نفت را داشتند.

ایرینگه-کوکو گفت: «تحقیقات اولیه توسط فرماندهی پلیس نشان می‌دهد که قربانیان در حال جمع‌آوری محصولات خام بودند که محل دچار آتش‌سوزی شد.»

مقامات در حال تلاش برای تعیین تعداد کشته‌شدگان هستند.

مردم منطقه به آسوشیتدپرس گفتند که ممکن است ده‌ها نفر در آتش سوزی که ساعت‌ها ادامه داشت جان باخته باشند و قربانیان اکثراً جوانانی بودند که قصد داشتند نفت را از یک خط لوله خارج کرده و حداقل با پنج وسیله نقلیه به یک سایت پالایشگاهی غیرقانونی منتقل کنند.

پالایشگاه‌های غیرقانونی یک تجارت پرسود در نیجریه، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت آفریقا هستند. آنها در منطقه نفت خیز دلتای نیجریه، جایی که بیشتر تأسیسات نفتی این کشور در آن قرار دارد، مستقر هستند.

کارگران در چنین تأسیساتی به ندرت استانداردهای ایمنی را رعایت می‌کنند که منجر به آتش سوزی‌های مکرر می‌شود، از جمله آتش سوزی در ای مو در سال گذشته که در آن بیش از ۱۰۰ نفر کشته شدند.

منبع: مهر

466031