مسی تا سال 2026 هم در آرژانتین خواهد ماند؟

ماندن و ماندن لیونل مسی در آرژانتین موضوعی مهم برای علاقمندان به دنیای فوتبال است.
تصویر مسی تا سال 2026 هم در آرژانتین خواهد ماند؟

به گزارش سایت خبری پرسون، مراسم بهترین‌های سال 2022 دوشنبه‌شب توسط فیفا برگزار شد و در این مراسم آرژانتینی‌ها مطابق انتظارات جوایز مهم را فتح کردند و نشان دادند قهرمانی در جام‌جهانی چقدر در تصمیم‌گیری‌های رای‌دهندگان و آرای آنها تاثیرگذار است. لئو مسی برای دومین‌بار از زمانی که جایزه The Best از توپ طلای فرانس‌ فوتبال تفکیک شد و فیفا جدا از این مجله فرانسوی مراسم خود را برگزار می‌کند توانست این جایزه را تصاحب کند

البته با توجه به عملکردی که در جام‌جهانی داشت و درخششی که در این تورنمنت از خود نشان داد، این اتفاق کاملا قابل پیش‌بینی بود و از مدت‌ها قبل مشخص بود که کریم بنزما و کیلیان امباپه، شانسی برای رقابت با او ندارند. جوایز بهترین مربی مرد سال (لیونل اسکالونی)، بهترین گلر مردان (امیلیانو مارتینز) و حتی بهترین هواداران سال به آرژانتینی‌ها رسید تا آنها برنده اصلی مراسم دوشنبه‌شب باشند. البته این مراسم با تصمیمات جالبی همراه بود، مثلا نام وینیسیوس جونیور برزیلی که در رئال‌مادرید و تیم‌ملی کشورش سال درخشانی را سپری کرد و به‌خصوص در رئال یکی از بهترین‌ها بود، در بین 10 نفر برتر و حتی در تیم منتخب سال جایی نداشت تا هواداران تیم مادریدی به‌شدت از این اتفاقات عصبانی باشند.

از طرف دیگر وقتی داوید آلابا، مدافع این تیم که کاپیتان تیم‌ملی اتریش هم است در رای‌گیری مسی را به‌عنوان نفر اول انتخاب کرد به‌شدت مورد هجمه هواداران در فضای مجازی قرار گرفت و در‌نهایت مجبور شد توضیح دهد که این رأی براساس نظر تمامی بازیکنان تیم‌ملی کشورش و یک تصمیم جمعی بوده است.لیونل اسکالونی که پیش از این مراسم خبر ابقایش به‌عنوان سرمربی تیم‌ملی آرژانتین تا جام‌جهانی 2026 منتشر شد، حالا امیدوار است تا بتواند مسی را 4 سال دیگر در آلبی‌سلسته حفظ کرده و این فوق‌ستاره را راضی کند تا در جام‌جهانی بعدی هم حاضر باشد. اسکالونی که در مراسم فیفا بالاتر از کارلو آنچلوتی و پپ گواردیولا، جایزه بهترین مربی سال را دریافت کرد در مصاحبه با رادیو کادناسر درباره اینکه چقدر احتمال می‌دهد که می‌تواند مسی را برای ماندن در تیم‌ملی متقاعد کند، گفت: «اینکه او دوست دارد به حضورش در تیم‌ملی ادامه دهد به خودش بستگی دارد، اما درهای تیم‌ملی برای او همیشه باز است و هر‌زمان که بخواهد می‌تواند در‌ کنار ما باشد. البته امیدوارم در جام‌جهانی بعدی در سال 2026 همچنان مسی را در آلبی‌سلسته داشته باشیم و به‌نظرم او همراه ما خواهد بود. البته اول باید صعودمان به این تورنمنت را قطعی کنیم و بعد درباره این مسائل صحبت شود.» اسکالونی درباره اینکه مسی چگونه در 35‌سالگی توانسته جایزه بهترین بازیکن فوتبال دنیا را تصاحب کند، می‌افزاید: «او بازیکن فوق‌العاده‌ای است که توانایی‌های زیادی دارد. خوشحالم که فرصت این را داشته‌ام مربی‌اش باشم.» مساله اصلی این است که مسی تا چه زمانی می‌خواهد به فوتبال ادامه دهد. فعلا پاریسی‌ها در تلاشند تا قرارداد او را تمدید کنند، اما اینکه این ستاره آرژانتینی بخواهد تا 4 سال دیگر همچنان در فوتبال حرفه‌ای باقی بماند و در فرم خوبی باشد از حالا قابل پیش‌بینی نیست.

منبع:فرهیختگان

465529