آیا ویراستاری فوری امکان‌پذیر است؟

ویراستاری یکی از شغل‌های تخصصی بوده و برای انجام درست این شغل نیاز به دانش و علم کافی در رشته‌های مختلف است. نویسندگان موفق اغلب قبل از به چاپ رساندن کتاب و مقاله خود، آن را برای بررسی و اصلاح اشتباهات سهوی، ایرادهای ادبی و ساختاری به دست یک ویراستار حرفه‌ای و متخصص می‌سپارند.
تصویر آیا ویراستاری فوری امکان‌پذیر است؟

به گزارش سایت خبری پرسون،ویراستاری یکی از شغل‌های تخصصی بوده و برای انجام درست این شغل نیاز به دانش و علم کافی در رشته‌های مختلف است. نویسندگان موفق اغلب قبل از به چاپ رساندن کتاب و مقاله خود، آن را برای بررسی و اصلاح اشتباهات سهوی، ایرادهای ادبی و ساختاری به دست یک ویراستار حرفه‌ای و متخصص می‌سپارند.

ویراستاری تخصصی متن یک کار زمان‌بر است اما در برخی از موارد نویسندگان به دلیل اینکه زمان کافی در اختیار ندارند یا تمایل دارند مقاله یا کتاب خود را سریعاً به چاپ برسانند، خواهان ویراستاری فوری هستند. ویراستاری فوری یکی از خدمات سریع ویرایشی است و معمولاً در عرض نصف زمان معمول و بنا به درخواست مشتری انجام می‌شود. ویراستاران برای انجام ویراستاری فوری باید سرعت عمل زیادی به خرج دهند و حجم کاری بالایی را متحمل شوند اما بااین‌وجود هزینه ویراستاری فوری چند برابر هزینه معمول ویراستاری نیست و با تعرفه مناسب‌تری انجام می‌شود.

راهکارهای مهم برای ویراستاری سریع و فوری

اگر در شرایطی هستید که نیاز به ویراستاری سریع کتاب یا متون خوددارید، می‌توانید از راهکارهایی برای تسهیل کار و کوتاه‌تر کردن مدت‌زمان ویرایش استفاده کنید. مهم‌ترین راهکارها برای رسیدن به نتیجه مطلوب در ادامه ارائه می‌شوند:

استفاده از نرم‌افزارها برای ویراستاری متون

قبل از اینکه کتاب یا مقاله خود را به دست ویراستار بسپارید باید نوشته‌های خود را بازخوانی کنید اما علاوه بر این باید آن‌ها را با ابزارهای مخصوص ویراستاری بررسی کرده و اشتباهات نگارشی و املایی موجود در آن را به حداقل برسانید. هرچقدر متن شما ایرادات کمتری داشته باشد و تمیزتر و منظم‌تر نگارش شده باشد، ویراستار دچار سردرگمی و اشتباه در فهم محتوای متن نخواهد شد و مدت‌زمان لازم برای ویراستاری متن شما نیز بسیار کمتر خواهد بود.

انتخاب ویراستاران حرفه‌ای و متخصص

انتخاب ویراستاران متخصص و حرفه‌ای درزمینه‌ی کاری شما اهمیت زیادی دارد. برخی از افراد در این زمینه مشغول به کار هستند که تجربه کافی درزمینهٔ ویراستاری کتاب و مقاله ندارند، بسیاری از تکنیک‌ها و اصول ویرایش یک کتاب را نمی‌دانند و فقط با برخی از اصول سطحی ویراستاری آشنا هستند. حتماً در این زمینه جستجوهای لازم را انجام دهید و فردی را برای ویراستاری متون خود انتخاب کنید که با موضوع و رشته شما آشنایی داشته و درزمینه‌ی ویراستاری نیز متخصص و حرفه‌ای باشد.

همکاری با یک موسسه معتبر درزمینهٔ ویراستاری

گاهی مواقع امکان دارد پیدا کردن یک ویراستار خبره درزمینهٔ کاری شما امر مشکلی باشد و یا شما زمان کافی برای یافتن ویراستار متخصص نداشته باشید. در این شرایط می‌توانید از مؤسساتی کمک بگیرید که با ویراستاران حرفه‌ای و متخصص همکاری می‌کنند. این مؤسسات پس از بررسی مقاله یا کتاب‌های شما و با در نظر گرفتن موارد درخواستی، ویراستاری این متون را به ویراستاران مجرب و متخصص می‌سپارند و یک ویرایش خوب و باکیفیت ارائه می‌کنند که موجب صرفه‌جویی در وقت و انرژی برای شما می‌شود.

مزایای ویراستاری فوری و سریع

ازآنجایی‌که ویراستاری در اغلب موارد به‌صورت آنلاین انجام می‌شود، در مدت‌زمان اندک متنی قابل‌فهم و بدون ایراد در اختیار نویسندگان قرار می‌گیرد. ویراستاری فوری و سریع در اغلب موارد برای رفع برخی از اشتباهات عمومی و نیازهای روزمره مؤثر است. مزایایی برای این نوع ویراستاری وجود دارد که موجب می‌شود شما نویسندگان بتوانید متون خود را سریعاً ارسال کرده و فایل‌های ویراستاری‌شده خود را به‌صورت آنلاین دریافت کنید.

ویراستاری آنی

مزایای ویراستاری فوری و سریع در ادامه به‌صورت دقیق‌تر ارائه‌شده است:

ثبت سریع سفارش به‌صورت آنلاین

خدمات آنی مؤسساتی که درزمینهٔ ویراستاری کار می‌کنند برای زمان‌هایی کاربرد دارد که شما برای انجام کار ویراستاری خود عجله دارید. در این شرایط می‌توانید با انتخاب گزینه خدمات آنی فایل‌های خود را ارسال کنید و در کمترین زمان تحویل بگیرید. در این شرایط نیازی نیست که شما برای پیدا کردن ویراستاران متخصص وقت و انرژی زیادی صرف کنید و تنها با صرف مدت‌زمانی کوتاه به حرفه‌ای‌ترین ویراستاران دسترسی خواهید داشت.

انجام پروژه در کمترین زمان ممکن

مدت‌زمان لازم برای ویراستاری مقالات و متون مختلف بر اساس حجم متن و تعداد کلمات موجود در آن محاسبه می‌شود. هر چه تعداد کلمات متن و حجم آن بیشتر باشد، مدت‌زمان لازم برای ویراستاری متن نیز افزایش خواهد یافت. اما در حالت فوری ویراستارانی با تجربه و متخصص به کار گرفته می شوند که در کمترین زمان ممکن و البته بدون افت کیفیت اقدام به ویراستاری می کنند.

کیفیت مطلوب ویراستاری سریع و فوری

ویراستاری فوری به این معنا نیست که در فرآیند ویراستاری کوتاهی شده و متن ویراستاری‌شده کیفیت لازم را ندارد. در ویراستاری فوری کار توسط ویراستاران باتجربه و متخصص و با دقت و سرعت‌بالا انجام می‌شود و در کیفیت متن هیچ تغییری اتفاق نمی‌افتد. .

هزینه ویراستاری فوری

عوامل بسیاری در تعیین هزینه ویراستاری فوری تأثیرگذار هستند. برای اعلام هزینه ویراستاری مشتری باید بخشی از متن را در اختیار ویراستار قرار دهد تا ویراستار نیز بر اساس معیارهایی مشخص قیمت ویراستاری را مشخص کند؛ ازجمله عوامل تعیین‌کننده هزینه ویراستاری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: تعداد صفحات و کلمات موجود در متن، موضوع کتاب، تعداد اشتباهات املایی و نگارشی، زمان تحویل پروژه، نوع پرداخت هزینه و موارد درخواستی مشتری. قبل از انجام ویراستاری این هزینه به اطلاع مشتری خواهد رسید. هزینه ویراستاری فوری برخلاف تصور عموم، صرفاً به دلیل زمان اندک انجام پروژه چندین برابر نخواهد شد و همان‌گونه که پیش‌تر گفته شد عوامل بسیاری در تعیین این هزینه دخیل هستند و فقط اندکی با ویراستاری عادی تفاوت قیمت وجود خواهد داشت.

محاسبه قیمت ویراستاری

ویراستاری فوری و سریع در شبکه مترجمین اشراق

تمام اصول و نکات مربوط به ویراستاری حرفه‌ای و فوری که در این مقاله ذکر شدند در شبکه مترجمین اشراق و توسط ویراستاران حرفه‌ای و مجرب رعایت می‌شوند. این ویراستاران متخصص قادر هستند ویرایش متون را در سریع‌ترین زمان ممکن و با بالاترین کیفیت انجام دهند و به شما مشتریان تحویل بدهند. ویراستاری متون مختلف در این موسسه با بهترین کیفیت و بدون احتمال خطا صورت می‌پذیرد.

این موسسه با در اختیار داشتن ویراستاران ماهر، متون موردنظر را در نیمی از زمان عادی ویراستاری کرده و ایرادات نگارشی، املایی و محتوایی را بدون کوچک‌ترین احتمال خطا ویرایش می‌کنند. سپس متن نهایی توسط بازرسان کیفی ازلحاظ ادبی، ساختاری و تطبیقی موردبررسی قرار می‌گیرند و متن نهایی بدون هیچ‌گونه مشکلی در اختیار نویسنده قرار می‌گیرد. مراحل ثبت و انجام سفارش ویراستاری فوری در شبکه مترجمین اشراق به شرح زیر است:

  • ثبت سفارش ویراستاری فوری: ابتدا شما باید از طریق لینک ثبت سفارش ویراستاری، یک سفارش ویراستاری ایجاد کرده و فایل موردنظر و اطلاعات مربوطه را ارسال کنید. پس‌ازآن شما می‌توانید در قسمت توضیحات، درخواست ویراستاری فوری بدهید و هزینه آن را نیز استعلام کنید.

  • پرداخت هزینه سفارش: پس‌ازاینکه تیم پشتیبانی هزینه سفارش را محاسبه کرده و به اطلاع شما رساند می‌توانید متن خود را تقسیم‌بندی کنید. همچنین می‌توانید از تخفیفات حجمی مشتریان نیز بهره‌مند شوید و هزینه را به‌صورت آنلاین پرداخت کنید.

  • ارائه نمونه متن ویرایش شده برای انتخاب ویراستار: درصورتی‌که ویراستاری در این شبکه اولین تجربه برای شما باشد، پشتیبان اشراق برای شما ویراستار پیشنهاد می‌دهد.

  • ویراستاری فوری متن توسط ویراستار منتخب: پس ‌از انتخاب ویراستار، فایل موردنظر توسط ویراستار حرفه‌ای در نیمی از زمان عادی و با بالاترین سرعت ویراستاری می‌شود.

  • کنترل کیفی توسط بازرس: پس از تکمیل مرحله ویرایش، سفارش برای بررسی به بازرس کیفی ارسال می‌شود.

  • تحویل سفارش و صدور گواهی کیفیت:پس از تائید سفارش توسط بازرس کیفی، متن ویراستاری‌شده به همراه گواهی کیفیت به شما تحویل داده می‌شود. درصورتی‌که خطا یا ایرادی در متن ویراستاری‌شده وجود داشته باشد، به‌صورت رایگان اصلاح خواهد شد.

465526