اجرای آموزش‌ طرح ترافیک در 130 مدرسه‌ شیراز

معاون‌ حمل و نقل‌ و‌ ترافیک شهرداری‌ شیراز‌ گفت: در راستای کاهش‌ ترافیک، دانش‌آموزان 130 مدرسه شیراز با آموزش طرح ترافیک آشنا می‌شوند.
تصویر اجرای آموزش‌ طرح ترافیک در 130 مدرسه‌ شیراز

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: اجرای طرح آموزش ترافیک در مرحله نخست در 500 مسیر و هم‌ اکنون در 130 مدرسه آغاز شده است.

هادی شهدوست ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مسائل ترافیکی به فرهنگ ارتباط دارد و در این راستا اجرای آموزش طرح ترافیک در میان شهر وندان به ویژه مدارس ضروری است.

وی خاطر نشان کرد: پیامک ارشادی از سوی پلیس راهور در اجرای طرح ترافیک، معاینه فنی روزانه 2 هزارو 400 خودرو از ساعت 6 صبح تا 18، مقابله با آلایندگی در شیراز برای ایجاد هوای پاک و انتقال آن به نسل‌های آینده، نصب دوربین ثبت تخلف در محدوده شیراز از جمله عملکرد و تعامل معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری شیراز با پلیس راهور است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز تصریح کرد: راه‌اندازی 3 معاینه فنی، 4 پارک ترافیکی در سال آینده و در این راستا در سال گذشته 550 واحد و قابل افزایش به هزارو 600 واحد پارکینگ از جمله خدمات این معاونت است.

شهدوست بیان داشت: معضل‌ ورود صدها خودرو در طول 24 ساعت گذشته با هدف مسافرکشی به ویژه در قالب اسنپ که بدون نقشه قادر به خدمات رسانی به مسافران نیستند نشان از سهل انگاری نسبت به جلوگیری از ورود خودروها است که باید در دستور کار متولیان قرار گیرد.

شهدوست بیان داشت: نصب تابلو راهنمایی توقف ممنوع، خط کشی، اعمال قانون از طریق نصب دوربین، محدودیت‌های ترافیکی در اطراف حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و مناطق گردشگری، افزایش اتوبوس‌های گردشگری به صورت رایگان برای تردد مسافران نوروزی و شهروندان شیراز به مقصد مناطق تاریخی و فرهنگی از دیگر برنامه‌های این معاونت در تعطیلات نوروزی است.

وی اضافه کرد: اسکان مسافران نوروزی در کمپ جنت و زیبا شهر و استقرار 3 دستگاه اتوبوس صبح و 3 دستگاه بعد از ظهر و قابل افزایش به 20 دستگاه برای رفت و آمد مسافران، در اختیار قرار گرفتن 15 تاکسی از سوی معاونت حمل ونقل به پلیس راهور و نیز تعطیلی حفاری از 15 اسفند ماه تا‌ بعد از پایان نوروز برای جلوگیری از ترافیک از جمله خدمات معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز است.

رییس کمیته حمل و نقل ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه این نشست افزود: به روز رسانی مبانی جهاد تبیین در حوزه مباحث اصولی و نیز اجرای رسالت خدمت رسانی به مردم از سوی شورا و شهرداری از جمله برنامه‌هایی که باید مورد توجه قرار گیرد.

مصطفی کیانی اضافه کرد: تسهیل‌گری در حوزه ترافیک از سوی شورا و شهرداری به دور از منفعت طلبی باید نهادینه شود.

465298