رای الیوم:

ایران به باشگاه کشورهای هسته‌ای پیوست

رسانه عربی در یادداشتی با اشاره به پیشرفت های کشورمان در زمینه های مختلف آورده است که ایران از مرحله درحال هسته ای شدن عبور کرد و به باشگاه کشورهای هسته ای پیوست.
تصویر ایران به باشگاه کشورهای هسته‌ای پیوست

به گزارش سایت خبری پرسون، روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم در یادداشتی به قلم عبدالباری عطوان، نویسنده سرشناس جهان عرب و سردبیر این روزنامه با اشاره به پیشرفت‌های هسته‌ای ایران و اظهارنظر مقامات غربی مبنی بر اینکه ایران توان غنی‌سازی ۹۰ درصد را داد نوشت: ایران از مرحله درحال هسته‌ای شدن عبور کرده و موفق شد که وارد باشگاه کشورهای هسته‌ای شود.

در این گزارش آمده است که ایران در مساله موشک‌های بالستیک فراصوت و تولید پهپادها نیز پیشرفت‌های گسترده‌ای محقق کرده است.

در بخش دیگری از این گزارش با اشاره به دستاوردهای موشکی و پهپادی اخیر ایران و رونمایی از موشک «پاوه» و پهپاد «شاهد ۱۴۹» و اظهارات سردار حاجی زاده مبنی بر توانایی ایران در هدف قرار دادن کشتی های جنگی آمریکا در اقیانوس هند آمده است: این اطلاعات را که تمام آمریکایی ها و اروپایی ها از آن مطلع هستند را به ژنرال های عربی می‌گوییم؛ کسانی که سینه‌هایشان پر از مدال و نشان افتخار است درحالی که حتی وارد یک جنگ نشدند و اگر هم شدند شکست خورده از آن بیرون آمدند.

نویسنده آورده است که این کشورهای عربی تمام بودجه های خود را صرف ارتش ها و موسسات نظامی خود می کنند درحالی که تاکنون حتی یک گلوله تولید نکردند، موشک و پهپاد پیشرفته که جای خود دارد.

در این گزارش تاکید شده است: ما عرب ها به رهبران ملی جوان و جدید نیاز داریم و تمام سیاست های خارجی و داخلی باید کنار گذاشته شود، ما اکنون در مرحله هوش مصنوعی و تغییر ریشه ای هستیم.

نویسنده در پایان آورده است که عرب ها باید از افراد خبره استفاده کنند و فساد را ریشه کن کنند، این همان راهی است که ایران در پیش گرفت و به یک قدرت منطقه‌ای تبدیل شد و اکنون ابرقدرت ها خواهان موشک‌ها و پهپادهای آن هستند.

464991