علت جرزنی‌های اخیر دولت رئیسی

عباس عبدی فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی به اقدامات دولت ابراهیم رئیسی پرداخت.
تصویر علت جرزنی‌های اخیر دولت رئیسی

به گزارش سایت خبری پرسون، عباس عبدی در روزنامه اعتماد در پاسخ به افرادی که اوضاع بازار ارز را به گردن دولت قبل می اندازند نوشت:دولت کنونی ارز ۴۲۰۰ تومانی را به 28هزار و 500 تومان تبدیل کرد و اکنون ارز بازار آزاد ۲۸ هزار تومان بیشتر از ارز رسمی است. این تفاوت قیمت خیلی بیشتر از تفاوتی است که در دولت روحانی بود. اگر آن تفاوت طی چهار سال رخ داد تفاوت اخیر فقط طی ۸ ماه رخ داده است.

مهم‌تر اینکه ارز ۴۲۰۰ تومانی دولت روحانی فقط چند قلم کالا را شامل می‌شد، در حالی که در دولت جدید همه کالاها را شامل می‌شود.

. حداقل بنده می‌دانستم که با این دولت نه تورم قابل کنترل و حل است و نه اشتغال وعده داده شده محقق می‌شود و نه یک میلیون واحد مسکونی در سال ساخته می‌شود. مشکل این است که چرا این وعده‌ها را دادید و الان دارید جِر می‌زنید؟

هر کسی که اندکی از امور آگاهی داشت، می‌دانست وضعیت ایران بدون برجام همین است که می‌بینید، شاید اگر دولت دیگری به ‌جای این دولت بود وضع بهتر می‌شد ولی تغییری اساسی نمی‌کرد.

از همان ابتدای آمدن دولت جدید تذکر ‌دادم که اگر برجام را حل نکنید، هیچ کدام از این شاخص‌ها بهبود نخواهد یافت. نقل‌قولی از آقای دکتر محمد صدر، عضو مجمع تشخیص مصلحت منتشر شده که آقای رییسی گفته‌اند و تا امروز تکذیب نشده است.

ایشان گفته‌اند دستور داده‌ام که مذاکرات احیای برجام به نتیجه برسد، ولی مخالفین جدی در داخل دارد.

ظاهرا اینها هستند که با بازی‌های بچه‌گانه‌ای مثل «زمستان سخت»، مسوولان را فریب دادند و اجازه ندادند که مشکل حل شود، حالا هم که شاهد نتایج دستاوردهای خود هستند نعل وارونه می‌زنند که عده‌ای مخالف دولت هستند. گویی تورم و بیکاری و نداشتن مسکن و... وجود خارجی ندارد فقط با گفتن کسی محقق می‌شود.

فراموش نکنیم که دفاع تمام‌قد کیهان از وضع موجود به همراه صداوسیما و ده‌ها رسانه دیگر، هیچ تغییری در ماجرا ایجاد نمی‌کند. نقد چند روزنامه با تیراژ محدود نیز واقعیتی را ایجاد نخواهد کرد.

اگر می‌گویم که این دولت در سطح حل مسائل ایران نیست، نه به دلیل کینه یا پیشداوری، بلکه به دلیل واقعیت موجود است. آنها در هر سه شعار اصلی خود ناموفق بوده‌اند، حتی مسیر معکوس هم طی شده است.

کافی است قیمت هر متر بنا را با حداقل حقوق حساب کنید تا ببینید در همین ۲۰ ماه گذشته، میلیون‌ها خانوار از خانه‌دار شدن به‌کلی ناامید شده‌اند. وضعیت تورم را هم که می‌بینید. خالص اشتغال هم از سال ۱۳۹۸ هنوز کمتر است یا حداکثر به همان اندازه می رسد.

464668