فاز تحقیقاتی قطار اراک - امیرکبیر راه اندازی شد

فرماندار شهرستان اراک گفت: راه‌اندازی قطار اراک - امیرکبیر وارد فاز تحقیقاتی شد. پس از بررسی‌های اولیه، کارهای مقدماتی برای این موضوع در دستور کار قرار گرفت که در راستای نیازسنجی و امکان سنجی اجرای این پروژه جلسه‌ای با سرپرست و برخی اعضای هیئت مدیره و معاونین شهرجدید امیرکبیر برگزار شد که به منظور بررسی دقیق‌تر بازدید میدانی از وضعیت راه ارتباطی برای برقراری این خط ریلی انجام شد.
تصویر فاز تحقیقاتی قطار اراک - امیرکبیر راه اندازی شد

به گزارش سایت خبری پرسون، امیر هادی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای راه‌اندازی قطار اراک - امیرکبیر، اظهار داشت: در نشست‌هایی که با مسئولان و همچنین مردم شهر جدید امیرکبیر برگزار شد، مسئله ایاب ذهاب و حمل و نقل عمومی بین شهر اراک و شهر جدید امیرکبیر یکی از دغدغه‌های اصلی در این منطقه بود.

وی افزود: در آخرین جلسه در شهرجدید امیرکبیر مقرر شد تا مسئله قطار بین شهر اراک - امیرکبیر مورد بررسی قرار گیرد که در جلسه به میزبانی فرمانداری شهرستان اراک با حضور مسئولان استانی و شهرستانی پس از طرح مسئله، موضوع به صورت جدی بررسی و مورد اجماع حاضران قرار گرفت.

هادی بیان کرد: پس از بررسی‌های اولیه، کارهای مقدماتی برای این موضوع در دستور کار قرار گرفت که در راستای نیازسنجی و امکان سنجی اجرای این پروژه جلسه‌ای با سرپرست و برخی اعضای هیئت مدیره و معاونین شهرجدید امیرکبیر برگزار شد که به منظور بررسی دقیق‌تر بازدید میدانی از وضعیت راه ارتباطی برای برقراری این خط ریلی انجام شد.

بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی شهرجدید امیرکبیر

فرماندار اراک اضافه کرد: با توجه به هزینه‌بر بودن این خط ریلی قرار شد تا شرکت مشاوری برای بررسی تمام ابعاد اجرای طرح اعم از ضرورت ها، وضعیت استقبال مردم، هزینه‌ها، برنامه زمان‌بندی و غیره تعیین و مبلغ لازم برای اجرای کارهای بررسی نهایی انجام گیرد.

وی افزود: در عین حال، پیگیری خواهد شد تا به موازات این پروژه مسئله بهبود وضعیت تردد جاده‌ای بین دو شهر اراک – امیرکبیر نیز به مرحله اجرا درآید که با توجه به جاده‌ای بودن و در مسیر ترددی اراک- سلفچگان قرار داشتن شهرجدید امیرکبیر قرار شد تا با در نظر گرفتن حداکثر ایمنی برای ایجاد حمل و نقل عمومی در شهر اقدامی عملیاتی انجام پذیرد.

هادی خاطرنشان کرد: بر این اساس بهبود وسایل حمل و نقل عمومی، کاهش زمان حرکت وسایل، ایجاد ایستگاه مستقل در نقطه پرتردد شهر اراک از جمله مواردی بود که با جدیت در دست پیگیری و اجراست تا بتوان همزمان با ایجاد خط ریلی اراک- امیرکبیر بستری برای توسعه و بهبود خدمات به مردم به ویژه ساکنان شهرجدید امیرکبیر فراهم آورد.

منبع: تسنیم

464526