صحبت های مربی تیم کاتا بیمه تعاون در خصوص کیفیت سوپر لیگ کاراته

مربی تیم کاتا بیمه تعاون گفت: اعزام کاتا به بازی‌های آسیایی ریسک نیست بلکه یک فرصت برای جامعه کاتاست.
تصویر صحبت های مربی تیم کاتا بیمه تعاون در خصوص کیفیت سوپر لیگ کاراته

به گزارش سایت خبری پرسون، احد شاهین در خصوص کیفیت سوپر لیگ کاراته در بخش کاتا اظهار داشت: کیفیت لیگ امسال نسبت به سال‌های گذشته بهتر است و حضور تیمی مانند بیمه تعاون مطمئناً باعث پویایی و بهتر شدن لیگ خواهد شد. هر چقدر اسپانسرهای قوی وارد لیگ شوند، می‌توان نفرات خوبی را جذب کرد و به بالا رفتن سطح لیگ و رقابت بیشتر و جذاب‌تر کمک کرد.

وی در خصوص اضافه شدن کاتای تیمی به بازی‌های آسیایی و اینکه استفاده از این فرصت منوط به حذف یک نماینده در کومیته و اختصاص آن به کاتای انفرادی است، گفت: در بخش کاتا پتانسیل بالا داریم و حتی می‌توانیم در جهان حرف برای گفتن داشته باشیم، اما متاسفانه کاتاروهای ما دیده نشدند. اگر به کاتاروهای ما فرصت داده شود، خیلی بیشتر می‌توانند خود را نشان بدهند و علاوه بر کسب مدال در بازی‌های آسیایی حتی در مسابقات جهانی نیز موفق باشیم.

مربی تیم کاتا بیمه تعاون در پاسخ به این سوال که باید فدراسیون ریسک حذف یک نماینده در کومیته و اختصاص آن به کاتا را انجام بدهد، تاکید کرد: ما در کاتای آسیا حرف برای گفتن داریم و می‌توانیم روی سکو قرار بگیریم. این تصمیم ریسک نیست بلکه یک فرصت برای جامعه کاتاست که حقش است در این رویداد دیده شود و سطح کاتای کاراته ایران را بالا ببرند. کشورهایی که در بخش کاتا خوب هستند در کومیته نیز جز قدرت‌ها هستند، اما در کشور ما با وجودی که این همه قهرمان جهان در کومیته دارد، اما به خاطر عدم فرصت و فضا به کاتا در دنیا دیده نمی‌شود.

شاهین در خصوص سطح کاتا ایران به نسبت زمان حضور او به عنوان ورزشکار گفت: همانطور که گفتم پتانسیل انسانی در کاتا داریم، اما فرصت داده نشده است. وقتی به یک کاتارو چندین سال فرصت داده نشود، انگیزه خود را از دست می‌دهد و به دنبال آن توانایی فنی و آمادگی بدنی نیز از دست می‌رود. وقتی به چند کاتارو در بخش انفرادی و تیمی فرصت داده شود، خود به خود رقابت ایجاد خواهد شد و سطح کاتای ما نیز بالاتر خواهد رفت.

ملی‌پوش سابق کاتای ایران در خصوص برگزاری انتخابات فدراسیون کاراته افزود: طبیعتاً دوست داریم فدراسیونی داشته باشیم که حواشی کمی داشته باشد و بیشتر در بخش فنی فعالیت داشته باشد. این خواسته جامعه کاراته است و امیدوارم رئیس بعدی به جامعه کاراته آرامش بدهد و سطح کاراته ایران را بالاتر ببرد.

وی در مورد عملکرد طباطبایی در 4 سال گذشته عنوان کرد: طباطبایی مدیریت خوبی دارد. البته این به معنای این نیست که عملکردش در برخی جاها قابل انتقاد نباشد، اما در جاهایی نیز خیلی خوب عمل کرده است. امیدوارم این انتقادها شنیده شود و در تصمیم‌گیری کارساز باشد.

464433