دولت نیاز به شنیدن دارد

اگر دولت واقعا می خواهد تحولی اتفاق بیفتد باید به دیدگاه ها و مواضعی که از طریق شخصیت های تاثیرگذار کشور و از طریق احزاب و جریان های سیاسی مختلف مطرح می شود توجه کند.
تصویر دولت نیاز به شنیدن دارد

به گزارش سایت خبری پرسون، احمد مازنی در یادداشتی نوشت: عملکرد اقتصادی دولت نارضایتی هایی در جامعه به همراه داشته و غالب کارشناسان و صاحبنظران در این خصوص به اظهار نظر و نقد عملکرد دولت پرداخته اند.

البته گویا برای این مساله مجلس جلسات غیرعلنی پیش بینی کرده که باید دید از این جلسات غیر علنی چه چیزی در خواهد آمد و سپس باید قضاوت کرد. از طرفی اینکه گفته می شود باید در برخی مدیران اجرایی دولت تغییراتی صورت گیرد باید گفت که از اساس نوع نگاه دولتی ها متمرکز بر یک سری افراد خاص است که حتی یک جناح را نیز نمی تواند پوشش دهد.

در نتیجه از یک جامعه ۸۰ میلیونی که در آن هزاران نفر متخصص در رشته های مختلف هستند و قادر به حل مشکالتند استفاده نمی شود و این یکدست سازی به سمتی رفته که مصداق بارزی از مثل یک دست صدا ندارد شده است.

اگر دولت واقعا می خواهد تحولی اتفاق بیفتد باید به دیدگاه ها و مواضعی که از طریق شخصیت های تاثیرگذار کشور و از طریق احزاب و جریان های سیاسی مختلف مطرح می شود توجه کند.

امروز مسائل به وجود آمده در خصوص اعتماد عمومی صرفا مربوط به دولت آقای رئیسی نیست و این مساله مجموعه نهادهای حاکمیتی را در برمی گیرد که دولت هم به این دلیل که مسئولیت اجرایی دارد در خط مقدم این جریان است. درخواست هایی از دولت شده که می خواهند به دولت کمک کنند، اما دولت نپذیرفته است.

در نتیجه به نظر می رسد اینکه مردم ناراضی هستند سطح این نارضایتی هم در اندازه ای است که برای آن باید یک چاره اندیشی اساسی و اقدام فوری پیش بینی شود. لذا امید می رود که این تدبیر به خرج داده شود و نگذارند جامعه به سمت و سویی برود که یک نارضایتی ترکیبی شکل بگیرد. به هر حال طی این سال ها هر کدام از نارضایتی ها یک موضوع خاص را در برگرفته است و کمتر اتفاق افتاده که حالت ترکیبی به خود بگیرد. مخصوصا در امر معیشت پیش بینی می شود که اگر مجموعه نهادهای حاکمیتی راه حلی پیدا نکنند سال آینده سال سختی خواهیم داشت.

منبع:آرمان ملی

464218