وزیر راه و شهرسازی؛

۲۰۰ نقطه حادثه خیز تا پایان سال رفع خطر می شود

وزیر راه و شهرسازی از رفع خطر حدود ۲۰۰ نقطه حادثه خیز از طریق آشکارسازی نقاط یا بهبود مهندسی تا پایان سال و حتی روزهای ابتدایی سال آینده خبر داد.
تصویر ۲۰۰ نقطه حادثه خیز تا پایان سال رفع خطر می شود

به گزارش سایت خبری پرسون، گردهمایی استانداران با محوریت بررسی آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن، ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی و مباحث مربوط به تصادفات و ارتقا ایمنی جاده‌ای با حضور احمد وحیدی وزیر کشور و مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.

احمد وحیدی وزیر کشور در حاشیه این نشست در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آمار حوادث جاده‌ای خوشایند و قابل قبول نیست گفت باید این آمار را کاهش دهیم این موضوع در کمیسیون راه و وزارت راه و شهرسازی بررسی شده است نتیجه این بررسی‌ها باید در جلسه مشترکی بین وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی در مورد بررسی مجدد قرار گیرد.

وحیدی تاکید کرد: پیشنهادات لازم از جمله رفع نقاط خطر، کنترل اقدامات پلیس راهور و افزایش آمادگی هلال احمر و اورژانس در این جلسه مطرح و مصوب شد تا جلسه آینده نسبت به انجام این موارد حداکثر تلاش صورت گیرد.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی هم با بیان اینکه استانداران را در این جلسه در جریان اهمیت رفع نقاط حادثه خیز قرار دادیم گفت: ما حدود هشتصد و هشتاد و هفت نقطه حادثه خیز در کشور داریم که که منجر به تصادفات فوتی و جری متعددی می‌شوند.

بذرپاش تاکید کرد: حدود ۲۰۰ نقطه را از طریق آشکارسازی نقاط یا بهبود مهندسی تا پایان سال و حتی روزهای ابتدایی سال آینده رفع خطر می‌کنیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: از حدود ۲۹۰ هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی در کشور حدود هشت هزار کیلومتر مسیر حادثه‌خیز داریم که بیشتر در آن مناطق و مسیرها شاهد حادثه هستیم بهبود این مسیرها در دستور کار پلیس و سازمان راهداری در اسفند ماه قرار دارد.

منبع: مهر

463704