اردوغان پیشنهاد تعویق انتخابات را رد کرد

رئیس‌جمهور ترکیه پیشنهاد اعضای حزب عدالت و توسعه، حزب حاکم، مبنی بر تاخیر زمان برگزاری انتخابات این کشور از ۱۴ مه آینده به ۱۸ ژوئن را رد کرد.
تصویر اردوغان پیشنهاد تعویق انتخابات را رد کرد

به گزارش سایت خبری پرسون، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه روز چهارشنبه نشستی با حزب عدالت و توسعه داشت که در جریان آن پیشنهاد تعویق زمان انتخابات ترکیه که قرار است ۱۴ مه برگزار شود را رد کرد. او نپذیرفت که انتخابات از ۱۴ مه به ۱۸ ژوئن موکول شود و تاکید کرد انتخابات در موعد مقرر خود برگزار شود مگر اینکه برخی مشکلات در تنظیم لیست رای دهندگان وجود داشته باشد.

با توجه به ادامه روند آواربرداری که طول می‌کشد اردوغان همچنین به شورای عالی انتخابات دستور داد سازوکار رای گیری را برای شهروندان در مناطق زلزله زده را بررسی کنند.

به نوشته این روزنامه، موعد ۱۸ ماه مه که از سوی حزب حاکم پیشنهاد شده مساله‌ای است که مانع خواهد در حدود ۱۰۰ هزار تن در رای گیری شرکت کنند و در صورت کشیده شدن انتخابات به دور دوم احتمالا همزمان خواهد شد با عید قربان.

این روزنامه اشاره کرد، اردوغان پیشنهاد حزب عدالت و توسعه را با دولت باغچلی، رهبر حزب ملی ترکیه بررسی خواهد کرد.

اردوغان قبلا به صراحت گفته بود، انتخابات ریاست‌جمهوری در موعد خود ۱۴ مه برگزار می‌شود و در صورت مخالفت پارلمان با موعد مطرح شده از اختیارات ریاست‌جمهوری خود استفاده خواهد کرد و پارلمان را منحل و درخواست برگزاری انتخابات زودهنگام را ظرف ۶۰ روز بعد از صدور دستور ارائه خواهد کرد.

پیشتر رئیس پارلمان ترکیه خواستار تعویق زمان انتخابات شده و گفته بود، ترکیه باید از فشارهای ما قبل از انتخابات در پی زلزله ویرانگر رها شود.

منبع: ایسنا

463602