سرپرست دفتر حفاظت و مدیریت حیات‌وحش؛

رتبه بندی ۷۰ باغ وحش کشور به زودی آغاز می شود

سرپرست دفتر حفاظت و مدیریت حیات‌وحش با توجه به آغاز رتبه بندی باغ وحش در کشور و رصد کامل آنها طی یک برنامه جدید گفت: همه باغ وحش‌ها به صورت جدی و جامع تحت رصد قرار گرفته است و نمره دهی باغ وحش‌ها صورت می‌گیرد.
تصویر رتبه بندی ۷۰ باغ وحش کشور به زودی آغاز می شود

به گزارش سایت خبری پرسون، غلامرضا ابدالی سرپرست دفتر حفاظت و مدیریت حیات‌وحش درباره وضعیت باغ وحش‌های کشور اظهارداشت: بزودی همه باغ وحش‌های کشور رتبه بندی می‌شوند و شاخص‌هایی بدین منظور در نظر گرفته شده است.

وی افزود: ۵ شاخص سختگیرانه در این راستا در نظر گرفته شده است و همه باغ وحش‌ها به صورت جدی و جامع تحت رصد قرار گرفته است و نمره دهی باغ وحش‌ها صورت می‌گیرد.

سرپرست دفتر حفاظت و مدیریت حیات‌وحش خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۷۰ باغ وحش در کشور داریم و سال آینده رتبه بندی این باغ وحش‌ها نهایی خواهد شد.

ابدالی گفت: در صورتی که فردی قصد راه اندازی باغ وحش داشته باشد علاوه بر لزوم دریافت مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست باید برای بهره برداری پروانه از دامپزشکی هم دریافت کند.

وی در پایخ به پرسشی درباره میزان تلفات حیوانات در باغ وحش‌های کشور گفت: اکنون آماری در در این راستا ندارم ولی متصدیان باغ وحش‌ها باید آمار تلفات و جزئیات آن را در سامانه جامع محیط زیست ثبت کنند و در غیر این صورت تخلف کرده اند.

گفتنی است؛ بر اساس برخی منابع؛ تلفات حیوانات باغ‌وحش‌های ایران در ۱۰ سال گذشته نشان می‌دهد که تاکنون دست‌کم ۳۰ بار تلفات حیوانات وحشی از ۱۴ باغ‌وحش، دلفیناریوم و باغ پرندگان ایران خبری شده و شامل مرگ ۵۲ حیوان وحشی و دست‌کم هزار تا ۳ هزار پرنده وحشی در دو باغ پرندگان است.

منبع: مهر

463444