واکنش لاوروف به اعترافات دبیرکل ناتو در مورد جنگ اوکراین

وزیر امور خارجه روسیه گفت: دبیرکل ناتو عملا اذعان کرده که غرب تندروهای روس را در کی‌یف راس قدرت آورده و از آنها در راه‌اندازی جنگ علیه مسکو حمایت کرده است.

تصویر واکنش لاوروف به اعترافات دبیرکل ناتو در مورد جنگ اوکراین

به گزارش سایت خبری پرسون، این اظهارات سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در واکنش به اظهارات اخیر ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو مطرح شد. استولتنبرگ گفته بود که جنگ یک ساله روسیه علیه اوکراین اساسا تغییری در ناتو ایجاد نکرده چرا که این بلوک از سال ۲۰۱۴ میلادی برای چنین چیزی آماده شده بود.

لاوروف در ادامه گفت: بنابراین، استولتنبرگ اعتراف کرده که آنها روس‌هراس‌ها و نئونازی‌ها را در اوکراین روی کار آوردند و از آنها در جنگ‌شان علیه روسیه حمایت کرده‌اند.

وزیر امور خارجه روسیه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در حال حاضر یک بحران بزرگ در سازمان تجارت جهانی وجود دارد، درست به بزرگی بحران در دیگر بخش‌ها به ویژه در حوزه‌ سرمایه‌گذاری و تامین مالی بین‌المللی.

لاوروف در توضیح این اوضاع به چین اشاره کرد که تمام قوانین مندرج در ابزارهای جهانی شدن را پس از جنگ جهانی دوم رعایت کرده است.

وی گفت: هنگامی که شک و تردیدهایی مطرح شد، چین تمامی توضیحات را به "هیات حل اختلافات" ارائه کرد و تاکید داشت که تمامی استانداردها را رعایت کرده است. چین با بازی در زمین آمریکا، آنها را در بازی خودشان شکست داد و در حال حاضر با قدرت‌گیری، از نظر میزان تولید ناخالص داخلی در راس جدول قرار گرفته است.

لاوروف افزود: یک بند مبهم در سازمان تجارت جهانی وجود دارد که تمامی کشورها را قادر می‌سازد تا در صورت مشاهده هرگونه تهدید برای امنیت ملی‌شان، تحریم‌هایی اعمال کنند. شما می‌توانید هر چیزی را در این چهارچوب بگنجانید. مشکل دوم، فروپاشی کامل هیات حل اختلاف این سازمان است چرا که آمریکا به درخواست‌های عادلانه‌ای که از سوی بسیاری از کشورها به ویژه چین ارسال می‌شود، هیچ پاسخی نمی‌دهد.

وی تصریح کرد: هیات حل اختلاف نمی‌تواند کارآمد باشد چرا که آمریکا انتصاب اعضای مورد نیاز برای داشتن حد نصاب را مسدود می‌کند.

لاوروف تاکید کرد: بنابراین ضروری است که با این موضوع مبارزه کنیم.

463190