تکرار ایده امانوئل ماکرون درباره حضور نیروهای ناتو در اوکراین توسط لهستان

لهستان ایده رئیس جمهور فرانسه در مورد احتمال حضور نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در اوکراین را نمی‌توان رد کرد، تکرار نمود.
تصویر تکرار ایده امانوئل ماکرون درباره حضور نیروهای ناتو در اوکراین توسط لهستان

به گزارش سایت خبری پرسون، «رادک سیکورسکی» وزیر خارجه لهستان امروز شنبه اعلام کرد که حضور نیروهای ناتو در اوکراین دور از ذهن نیست و ورشو از ماکرون برای رد نکردن این ایده قدردانی می‌کند.

ماکرون ماه گذشته میلادی گفته بود که احتمال اعزام نیروهای غربی به اوکراین را نمی‌توان رد کرد. این اظهارات منجر به اختلاف نظر در میان متحدان ناتو شد و به دنبال آن انگلیس و آمریکا وجود چنین برنامه‌ای در ناتو را تکذیب کردند.

این مسائل در حالی است که اروپا بر سر چگونگی کمک به اوکراین بحث می‌کند و از طرف دیگر روسیه با توجه به تمام شدن مهمات اوکراین در میدان جنگ پیشروی می‌کند. کنگره آمریکا نیز کمک‌هایی که اوکراین آنها را برای توقف روس‌ها لازم می‌داند، هنوز تایید نکرده است.

از همین رو فشار بر روی اتحادیه اروپا است تا به این جنگ که به عقیده آنها امنیتشان را به خطر انداخته واکنش جدی نشان دهند.

کاخ کرملین هشدار داده است که اگر ناتو نیروهای رزمی به اوکراین اعزام کند، یک درگیری مستقیم بین این ائتلاف با روسیه اجتناب ناپذیر خواهد شد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه هشدار داده ست که این اقدام خطر یک مناقشه هسته‌ای جهانی را در پی دارد.

دونالد توسک نخست وزیر لهستان در میان سران اروپایی بود که پس از اظهارات ماکرون ارسال نیرو به اوکراین را رد کرد و گفت: ورشو قصد اعزام نیرو به خاک اوکراین را ندارد.

اما کمتر از دو هفته بعد سیروسکی با لحن متفاوتی، خلاف اظهارات نخست وزیر را مطرح کرد.

منبع: تسنیم

613283