آغاز دوره بورسیه نخبگان علمی در آکادمی همراه اول

نخستین دوره بورسیه نخبگان توسط آکادمی همراه اول با هدف جذب و پرورش نخبگان علمی و نفرات برتر کنکور کشور آغاز به کار کرد.
تصویر آغاز دوره بورسیه نخبگان علمی در آکادمی همراه اول

به گزارش سایت خبری پرسون، آیین افتتاح «نخستین دوره بورسیه همراه نخبگان» با هدف سرمایه گذاری روی مدال آوران المپیادهای علمی و نفرات برتر کنکور توسط آکادمی همراه اول، صبح امروز چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۱، در ساختمان ستاره ونک تهران برگزار شد.

این دوره که با شعار «همراه شما آینده را می سازیم» کلید خورده، به دنبال این است که در سه گام و طی سه فصل به ارتقای ظرفیت های استعدادهای علمی بپردازد و در نهایت از توانمندی آنان در جهت حل مسائل و ریز پروژه های مبتنی بر مسائل کاری همراه اول بهره برداری کند.

طراحی گام ها به این شکل است که در زمستان جاری، نخبگان حاضر در این دوره به سراغ «آشنایی با موضوعات کاری صنعت ICT در قالب بازدید از کسب و کارهای اپراتور اول تلفن همراه» می روند؛ در گام بعدی که در فصل بهار استارت خواهد خورد فرآیندها به سمت «ارتقای توانمندی فردی»، «رویداد مسابقه های مسئله محور»، «امکان انجام ریز پروژه های تمرینی» و «تشکیل تیم های نخبگانی» خواهد رفت.

در نهایت و گام سوم هم «حل مسئله تیمی و بالا بردن توان تخصصی افراد با انجام ریز پروژه واقعی مبتنی بر مسائل کاری همراه اول» توسط آکادمی همراه برنامه ریزی شده که نخبگان و مقام آوران علمی کشور در تابستان 1402 به مصاف این چالش می روند.

*جذب نخبگان با هدف توسعه سرویس های دیجیتال

حمید بهروزی قائم مقام مدیرعامل همراه اول در این مراسم با بیان اینکه در اپراتور اول تلفن همراه اعتبار و جایگاه ویژه ای برای نخبگان قائل هستیم و تمام سعی خود را کرده ایم تا در شرکت های زیرمجموعه نیز از ظرفیت های آنان بهره مند شویم، اظهار کرد: این رویکرد در راستای مأموریت «تحقق رویای دیجیتال» و چشم انداز «تبدیل شدن به یکی از رهبران بازار ICT منطقه با ارائه خدمات و راهکارهای هوشمند با هدف توانمندسازی اکوسیستم دیجیتال» أتخاذ شده است.

وی ادامه داد: همچنین علاوه بر این موضوع، در حال حاضر همراه اول مگاپروژه های دیجیتالی را مستقل از فعالیت های جاری دارد که «خدمات ارزشمندی» را به مردم ارائه می دهد که به عنوان مثال یکی از آنها روبیکا است.

قائم مقام مدیرعامل اپراتور اول تلفن همراه کشور همچنین فارغ از نحوه و چند و چون قراردادها در این دوره از بورسیه ها گفت: ماهیت و صرفِ فعالیت در همراه اول، مسیر شغلی خوبی برای شما در آینده خواهد بود و برنامه جذب نخبگان ما در بخش های مختلف با هدف توسعه سرویس های دیجیتال، کمک کننده به این مهم است.

*آکادمی همراه فرصت خوبی فراهم است

رسول جلیلی، رییس دانشگاه صنعتی شریف هم که از دیگر مدعوین این مراسم بود به اهمیت توجه نخبگان به این دوره بورسیه همراه اول پرداخت و اظهار کرد: امیدواریم این اقدام آکادمی همراه اول منجر به خیر کثیری در مسیر ثروت آفرینی فناورانه شود.

وی خطاب به نخبگان حاضر در این رویداد عنوان کرد: اگر توقعتان را کم نکنید، موفقیت تان زیاد نخواهد بود؛ باید بدانیم ایرانی هستیم و همینطور که اکنون آکادمی همراه جزیره شیک و خوبی برای پرورش استعدادهای کشور ساخته است، جزایر آینده را شما باید بسازید.

*نقش آکادمی همراه در تحول دیجیتال

علی اکبر حکمتی کیا، مدیر آکادمی همراه هم در این رویداد، هدف آکادمی همراه از این سرمایه گذاری را کمک به کشور در راستای تربیت نیروی انسانی توانمند و مهارت محور برای زیست بوم دیجیتال مطرح کرد و گفت: کشور حدود 50 سال پیش به سمت صنعتی شدن رفت و نهاد سازمان مدیریت صنعتی شکل گرفت تا روند تربیتی را پیش ببرد.

وی افزود: اما با توجه به اینکه چند سالی می شود کشور به سمت دیجیتالی شدن رفته است، آکادمی همراه می خواهد در این مسیر تحول کمک کند تا با تربیت و مهارت افزایی کارشناسان و مدیران، کیفیت زندگی مردم در زیست بوم دیجیتال را ارتقاء دهد.

حکمتی کیا همچنین خاطر نشان کرد: از دو سال گذشته آقای دکتر اخوان مدیرعامل همراه اول به من گفتند باید کفش آهنی به پا کنید تا در اپراتور اول تلفن همراه، آکادمی راه اندازی شود؛ از این رو هفته آینده افتتاح ششمین دوره کارآموزی همراه اول را خواهیم داشت که از دوره های پیشین آن فیدبک های مثبتی دریافت کردیم و مصمم به تفکر تحول ساز هستیم تا شاید این مسیر باز شده، الگویی برای سایر سازمان ها شود تا از ظرفیت نخبگان در همه بخش ها استفاده گردد.

وی همچنین اشاره ای به برگزاری دوره «آینده سازان فناوری اطلاعات و ارتباطات» داشت که توسط همراه اول و با همکاری هواوی در دستور کار قرار گرفته است و از نخبگانی که به زبان انگلیسی تسلط دارند، دعوت کرد تا در این رویداد نیز ثبت نام کنند.

گفتنی است در راستای اجرای نخستین دوره بورسیه همراه نخبگان ویژه دانشجویان کارشناسی که افتتاحیه آن امروز در آمفی تئاتر ستاره ونک تهران برگزار شد، کارگاه مسیرهای شغلی و شخصیت شناسی، تجربه همزیستی کاری، مسابقه انفرادی مسئله محور (ریز پروژه اول تمرینی)، کارگاه تیم سازی (ریز پروژه دوم تمرینی انفرادی)، هکاتون سه روزه با رویکرد حل مسائل کاری همراه اول (ریز پروژه تمرینی)، اختتامیه عمومی و اعلام اسامی برگزیده جهت حضور در ریز پروژه های واقعی همراه اول (رویداد انطباق پروژه افراد برگزیده) تدارک دیده شده است.

همچنین نخبگان و شرکت کنندگان در این دوره، با دو نوع فعالیت مواجه خواهند بود.

فعالیت های نوع اول به فعالیت های ناظر به کمک هزینه تحصیلی گفته می شود؛ هر فرد به طور میانگین با گذراندن 25 ساعت در ماه با انجام فعالیت های مشخص، می تواند از کمک هزینه تحصیلی همراه اول بهره مند شود.

فعالیت های نوع دوم به فعالیت های ناظر به دریافت حق الزحمه کاری گفته می شود. این فعالیت ها در قالب ریز پروژه ها محقق می شود.

در بهار 1402 انجام ریز پروژه ها تا سقف 50 ساعت در ماه امکانپذیر است. اما در تابستان برای انجام ریز پروژه ها محدودیت زمانی وجود نخواهد داشت.

لازم به ذکر است در شهریور ماه سالجاری مهدی اخوان بهابادی، مدیرعامل همراه اول در همایش تقدیر از مدال آوران المپیادهای علمی و نفرات برتر کنکور، درباره برنامه ها و حمایت های همراه اول عنوان کرده بود «درصدد هستیم برنامه ای را تدارک ببینیم تا دانشجویان نخبه، در زمان تحصیل با موضوعات کاری آشنا شوند و چند ساعت در هفته وقت برای انجام پروژه های اپراتور اول تلفن همراه بگذارند؛ یا حتی الامکان درباره پروژه ها بحث کنند تا نخبگان با صنعت زودتر آشنا شده و اگر ایده ای به ذهن شان رسید به صورت جدا روی ایده آنها سرمایه گذاری کنیم.»

463080