‌راه ارتباطی روستاهای لواسانات به دلیل بارش برف قطع شد‌

فرماندار شمیرانات با اشاره به ضعف عملکرد اداره راهداری شمیرانات و قطع خدمات‌رسانی به مردم در بارش‌های اخیر گفت: راه‌های ارتباطی برخی از روستاهای شمیرانات با ضعف عملکرد اداره راهداری قطع شد.
تصویر ‌راه ارتباطی روستاهای لواسانات به دلیل بارش برف قطع شد‌

به گزارش سایت خبری پرسون، مجتبی ذاکریان صبح امروز در نشست خبری با اشاره به اقدامات انجام شده اخیر در این شهرستان اظهار داشت: با توجه به بارش برف سنگین و نزولات آسمانی که در سال‌های اخیر بی‌سابقه بوده، راه‌های ارتباطی برخی از روستاهای شمیرانات با ضعف عملکرد اداره راهداری و خدمات‌رسانی به مردم قطع شد و ما شرمنده مردم شدیم.

وی افزود: در روستاهای عمامه، راحت آباد و پورزند به علت نداشتن امکانات در پاکسازی معابر اصلی و راه ارتباطی به شهر، گروه‌های مردمی به‌صورت خودجوش وارد عمل شده و خدمات‌رسانی می‌کردند که جای تقدیر و تشکر را دارد.

فرماندار شمیرانات در ادامه با اشاره به توسعه گردشگری گفت: با محدودیت حریم 150 متری بستر رودخانه عملاً هیچ‌گونه ساخت و سازی در این محدوده انجام نمی‌شود و این محدودیت مشکلاتی برای توسعه گردشگری در این محدوده‌ها ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: با توجه به طرح بازنگری و پایان این محدودیت اگر اداره آب و فاضلاب نسبت به اجرای شبکه فاضلاب اقدام کند این محدودیت برداشته می‌شود و مشکلات مردم در این منطقه حل می‌شود.

فرماندار شمیرانات تأکید کرد: در حال حاضر 8900 اتباع در شمیرانات حضور دارند که با توجه به شرایط سیاسی کشور افغانستان فعلاً رد مرز نمی‌شوند و با مجوز وزارت کشور ساماندهی می‌شوند.

وی یادآور شد: اتباع ساکن در شمیرانات و بخش‌های لواسانات و رودبار قصران توسط دستگاه‌های اطلاعاتی و نظارتی رصد و پایش می‌شوند و تاکنون گزارشی مبنی بر سازمان‌های تشکل یافته در اتباع مهاجر دریافت نشده است.

ذاکریان در پیایان خاطرنشان کرد: به‌تمامی واحدهای اصناف، فروشگاه‌ها و نانوایی‌ها اعلام شده از به کارگیری اتباع غیر مجاز که به سلامت مردم در ارتباط هستند خودداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با واحد مربوطه برخورد قانونی خواهد شد.

462016