افتتاح دومین جشنواره امامت و مهدویت در مشهد

آیین افتتاحیه دومین جشنواره فرهنگی و هنری امامت و مهدویت در مشهد مقدس برگزار شد.
تصویر افتتاح دومین جشنواره امامت و مهدویت در مشهد

به گزارش سایت خبری پرسون، آیین افتتاحیه دومین جشنواره فرعنگی و هنری امامت و مهدویت با حضور فعالان این عرصه در تالار بزرگ «شهر» واقع در مشهد مقدس برگزار شد.

در ابن برنامه ادگاردو روبین اسعد معروف به سهیل اسعد مسلمان آرژانتینی و فعال در آمریکای لاتین گفت تخصص من فلسفه است، در یک جلسه در دانشگاهی در کلمبیا درباره فلسفه اسلام و اهل بیت (ع) برای فلاسفه صحبت کردم.

وی با اشاره به اینکه به این فلاسفه کلمبیایی گفتم، بزرگترین فیلسوف جهان اسلام حضرت علی (ع) است، ادامه داد: در ادامه برایشان از تقسیم‌بندی عبادت‌کنندگان صحبت کردم و گفتم، گروهی از بندگان از ترسشان عبادت می‌کنند، برخی به علت دیگری عبادت می‌کنند و گروهی هم به خاطر آزادگی عبادت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه یکسال بعد یکی از فلاسفه را دیدم که مسلمان شده بود، اضافه کرد: او در این یک سال مطالعات بسیاری درباره اسلام و مکتب حضرت علی (ع) انجام داده بود و وقتی به پاسخ سوالاتش رسید مسلمان شده بود، این عظمت و جایگاه ویژه حضرت علی (ع) را می‌رساند.

سهیل اسعد ادامه داد: بسیاری از افرادی که جذب فرقه‌های دیگری شده بودند را می‌شناسم که درباره حضرت علی (ع) تحقیق کرده‌اند و وقتی با کرامات و فضایل ایشان آشنا می‌شوند مسلمان شده‌اند.

در ادامه حجت‌الاسلام شریفانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، در مراسم افتتاحیه دومین جشنواره امامت و مهدویت که در تالار شهر مشهد برگزار شد، اظهار کرد: دین شعائر الله است و اهل بیت (ع) به ویژه امام علی (ع)، امام عصر (عج) و پیامبر اکرم در قله شعائر دین قرار دارند.

وی با بیان اینکه امامت اگر لطمه بخورد همه چیز لطمه می‌خورد، اضافه کرد: هر امامی تکمیل‌کننده دین است، اهل بیت (ع) هیچ وقت اشتباهی انجام نداده و نمی‌دهند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، با اشاره به اینکه حضار این مراسم باید خیلی خوشحال باشند که در ماه رجب به مشهد سفر کرده‌اند، بیان کرد: هر امامی یک خصوصیتی دارد، امام رضا (ع) فرمودند، اگر بنده خدا به زیارت من بیاید من در ۳ بخش به دیدنش می‌آیم، این خصوصیت این امام بزرگ است.

حجت‌الاسلام شریفانی امام زمان (عج) را یکی از قلل شعائر دین دانست و افزود: تفاوتی میان ایشان با اهل بیت (ع) وجود ندارد اما امام رضا (ع) احترامی دارند که امام عصر این مهم را می‌دانند.

وی وظیفه انسان را توجه به شعائر دین دانست و یادآور شد: امام رضا (ع) برای دوران غیبت و ظهور امام زمان (عج) شرایط را فراهم کرد، از این رو ایشان جایگاه ویژه‌ای در نظر امام زمان (عج) دارند.

در ادامه سید جواد جعفری مدیرعامل مؤسسه فرهنگی و علمی امامت و مهدویت و دبیر این جشنواره با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) درباره اهمیت ماه‌های رجب، شعبان و رمضان، اظهار کرد: انتخاب زمان این جشنواره از ۱۳ رجب تا ۱۵ شعبان ان هم در ایامی که دائما انتطار را به ما یادآور می‌کند، تلاش برای توجه خداوند به بندگان است.

وی با اشاره به تلاش‌ها برای فعالیت موسسه علمی و فرهنگی امامت و مهدویت، افزود: در دومین سال، این جشنواره در ۳۱ استان گسترش یافت و بخش‌های علمی، فرهنگی و هنری با مساعدت معاونت‌های مختلف توسعه یافت.

مدیرعامل مؤسسه علمی و فرهنگی امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه ۱۴ موسسه فعال در این جشنواره ۱۵ شعبان در مراسم اختتامیه به میزبانی قم تقدیر می شوند، یادآور شد: از معاونت‌های علمی، فرهنگی و دانشجویان غیرایرانی در کنار معاونت های مالی و روسای دانشگاه های استان ها، تلاش سازمان های عمومی و مردمی به ویژه استانداری خراسان رضوی، فرمانداری مشهد و شهرداری مشهد قابل تقدیر است.

در ادامه حسین باغگلی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های مهم در برگزاری برنامه‌ها و جشنواره‌هایی با محوریت اهل بیت (ع) درگیر سازی جدی با استفاده از ظرفیت‌های متنوع است.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات این است که بچه های ما دانش زیادی دارند ولی این دانش در جامعه قابلیت بهره برداری ندارد، افزود: بچه های ما در حال حاضر الزاما برای زندگی در جامعه توانمند نیستند و این مشکل به این دلیل است که یادگیری دانش توسط آنها در آموزش و پرورش و دانشگاه ها کاربردی نیست.

این مقام مسئول در شهرداری مشهد با اشاره به اینکه ایجاد این فرصت ها برای مردم و دانشجویان توسط یک نهاد علمی همچون دانشگاه آزاد اسلامی بسیار خوب است، ادامه داد: خوشحالیم میزبان شما در مشهد مقدس هستیم.

در ادامه محسن مرادی رییس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی ضمن عرض خوشامد به مهمانان، اظهار کرد: مفتخریم قطب علمی بزرگ در شرق کشور میزبان شماست.

وی با اشاره به اینکه رویکرد دانشگاه آزاد در حوزه معارف و اهل بیت (ع) موجب برکت شده است افزود:توجه به معارف اهل بیت (ع) در دانشگاه آزاد اسلامی به اقدامات این دانشگاه برکت داده است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم زیر سایه اهل بیت (ع) و نظام جمهوری اسلامی شاهد اتفاقات خوب و برکت و معنویت در اقدامات دانشگاه آزاد باشیم.

مرادی ضمن عرض خیرمقدم به دکتر طهرانچی رییس دانشگاه آزاد کشور در این مراسم، نسبت به برگزاری این دوره از جشنواره به میزبانی مشهد ابراز خرسندی کرد.

این جشنواره با همراهی شهرداری مشهد توسط مؤسسه امامت و مهدویت در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود.

منبع: فارس

462014