بهترین فیلم های هندی که باید حتما ببینید

بهترین فیلم های هندی جهان را در این گزارش به شما معرفی می کنیم.
تصویر بهترین فیلم های هندی که باید حتما ببینید

به گزارش سایت خبری پرسون، اگرچه عشق بخشی جدایی ناپذیر از تاروپود بهترین فیلم‌های هندی است، اما آیا می‌دانید کدام فیلم‌های عاشقانه هندی به‌عنوان بهترین‌ها شناخته می‌شوند؟ همراه زومجی باشید. همه طرفداران سینمای هند می‌دانند که مفهوم عشق و عاشقی در آثار سینمایی این کشور بسیار برجسته است. حتی فیلمنامه‌های آثار مهیج این کشور هم نمی‌توانند چشم بر این مفهوم جذاب بسته و آن را به کل نادیده بگیرند. بی‌اغراق نیست اگر بگوییم درمیان داستان‌های توطئه آمیز بالیوودی هم، جایی عشق در کمین نشسته است. درواقع شاید بتوان گرفت عنصر عشق جوهره‌ی اصلی سینمای هند است و همیشه برای علاقمندان چیزی خاص برای عرضه کردن دارد.

درادامه با ما همراه باشید تا نگاهی به عاشقانه‌ترین فیلم‌های بالیوود داشته باشیم و کمی بیشتر با آن‌ها آشنا شویم.

۲۵- فیلم محبت ها

فیلم Mohabbatein

ژانر: کمدی، موزیکال، درام

کارگردان: آدیتیا چوپرا

سال ساخت: ۲۰۰۰

بازیگران: آمیتاب بچن، شاهرخ خان، اودای چوپرا و آیشواریا رای

میانگین امتیازات Mohabbatein در IMDB: ۷

اگر دنبال تماشای فیلمی عاشقانه و لطیف هستید، تماشای فیلم محبت‌ها را از دست ندهید. داستان این فیلم به مفهوم عشق در زندگی سه زوج مختلف می‌پردازد. پرسش اصلی اینجا است که درحالی که عشق می‌تواند روابط درهم شکسته و آسیب دیده را ترمیم کند، چرا گاهی باید سختگیری‌های بی‌مورد زیبایی زندگی و لذت باهم بودن را از بین برد؟

این فیلم به‌خصوص به خاطر نقش آفرینی نمادین و به یادماندنی آمیتاب باچان و شاهرخ خان معروف است.

۲۴- فیلم من و تو

فیلم Hum Tum

ژانر: کمدی، عاشقانه، درام

کارگردان: کونال کوهلی

سال ساخت: ۲۰۰۴

بازیگران: سیف علی خان، رانی موکرجی

میانگین امتیازات Hum Tum در IMDB: ۷

اگر از تماشای کمدی‌های عاشقانه به سبک هندی لذت می‌برید، تماشای فیلم من و تو را از دست ندهید. این فیلم در مورد یکی از چالش‌های همیشگی زندگی و مبارزه ابدی میان زن و مرد است.

فیلم من و تو نگاهی بدیع به نبرد همیشگی جنسیت‌ها، آزمایش‌های زندگی و مصیبت‌های دو شخصیت اصلی خود یعنی کاران و ریا داشته و سعی دارد به بیننده نشان دهد که این دو چطور بر سختی‌های راه غلبه کرده و برای شناختن و درک بهتر یکدیگر تلاش می‌کنند.

۲۳- فیلم سلام لندن

فیلم Namastey London

ژانر: درام، کمدی، عاشقانه

کارگردان: ویپول آمروتلال شاه

سال ساخت: ۲۰۰۷

بازیگران: آکشای کومار، کاترینا کایف و ریشی کاپور

میانگین امتیازات Namastey London در IMDB: ۷/۱

فیلم سلام لندن در زمان اکران، سروصدای زیادی در باکس آفیس به پا کرد. داستان در مورد ازدواج ترتیب داده شده میان مرد و زن جوانی است که چندان از نظر باورها و سبک زندگی‌شان به هم نزدیک نیستند.

درحالی که مرد داستان (آکشای کومار) به اصول و سنت‌های هندی عمیقا باور دارد، عروس آینده (کاترینا کایف) با تربیتی غربی بزرگ شده است و به‌دنبال شریک زندگی همچون خود می‌گردد. درهمین حال پدر دختر مصرانه خواستار این ازدواج است و دخترش برای فرار از این ماجرا، راهی جز فریب دادن دیگران پیدا نمی‌کند.

۲۲- فیلم زن متأهل (دختری چون فرشته)

فیلم Parineeta

ژانر: درام، موزیکال، عاشقانه

کارگردان: پرادیپ سرکار

سال ساخت: ۲۰۰۵

بازیگران: سانجای دات، ویدیا بالان و سیف علی خان

میانگین امتیازات Parineeta در IMDB: ۷/۲

درام موزیکال و عاشقانه زن متأهل به مثلث عشقی شکل گرفته میان لالیتا، گیریش و شکر می‌پردازد. داستانی عاشقانه، جاودان و جذاب که با ترانه‌هایی خوش آهنگ و به زیبایی هرچه تمام روایت می‌شود.

درمجموع داستان فیلم در مورد عشق و اجبار است. جایی که عشق جوانه می‌زند، اما حرص و طمع مانع از پا گرفتن آن می‌شود. درحالی که جایی دیگر شخص ناگزیر است چشم روی احساسات و عواطف خود ببندد، چون دیگران برای گذران زندگی چشم امید به دستان او دارند و آیا درنهایت در پس این روابط پیچیده، می‌توان عشق واقعی را پیدا کرد؟

۲۱- فیلم خداوند زوج‌ها را می‌سازد

فیلم Rab Ne Bana Di Jodi

ژانر: کمدی، عاشقانه، درام

کارگردان: آدیتیا چوپرا

سال ساخت: ۲۰۰۸

بازیگران: شاهرخ خان، آنوشکا شرما

میانگین امتیازات Rab Ne Bana Di Jodi در IMDB: ۷/۲

فیلم خداوند زوج‌ها را می‌سازد یکی دیگر از داستان‌های نمادین ازدواج است که به وسیله‌ی آدیتیا چوپرا خلق شده است. این فیلم با هنرنمایی شاهرخ خان و آنوشکا شرما، داستانی زیبا و خاطره‌انگیز را به نمایش می‌گذارد.

داستان سفر عاشقانه‌ و الهام بخش مردی ساده به نام سوری و همسرش تاانی که کاملا اخلاق و رفتاری متفاوت با او دارد. تاانی دیدگاهی متفاوت به زندگی داشته و نمی‌تواند عشقی نثار همسرش سوری کند، اما آیا تنها تفاوت نگاه و توقعات ما از زندگی می‌تواند مانع شکل‌گیری یک زندگی عاشقانه شود؟

فیلم دارای پیچ و خم‌های داستانی جالب توجهی است که همراه‌با لحظات طنز، بیننده را به خوبی سرگرم می‌کنند. بدون شک این فیلم یکی از بهترین آثار عاشقانه بالیوود در تمام دوران است.

۲۰- فیلم گروه برنامه‌ریز عروسی

فیلم Band Baaja Baarat

ژانر: کمدی، درام، عاشقانه

کارگردان: مانیش شرما

سال ساخت: ۲۰۱۰

بازیگران: رانویر سینگ، آنوشکا شرما

میانگین امتیازات Band Baaja Baarat در IMDB: ۷/۲

فیلم گروه برنامه‌ریز عروسی صحنه هنرنمایی دو ستاره تازه وارد بالیوود در آن زمان یعنی رانویر سینگ و آنوشکا شرما بود. داستان عاشقانه و زیبای فیلم در مورد دختر و پسر جوانی ساکن دهلی است که سعی دارند کسب‌وکار خود را به‌عنوان برنامه‌ریزهای مراسم عروسی توسعه داده و به زندگی خود حال‌وهوای جدید ببخشند. دراین بین و درتلاش برای سروسامان دادن به کار، آن‌ها از زاویه‌ای جدید به رابطه خود نگریسته و جرقه‌های عشق را احساس می‌کنند.

این فیلم را می‌توان عاشقانه‌ای رنگارنگ و پرانرژی دانست که تمامی عناصر لازم برای یک فیلم هندی عاشقانه یعنی حرکات موزون دلچسب، آهنگ‌های گوش‌نواز و داستانی ملودرام را دراختیار دارد و برای همین عجیب نیست که مورد توجه بینندگان قرار گرفت.

۱۹- فیلم سنگام

فیلم Sangam

ژانر: درام، عاشقانه

کارگردان: راج کاپور

سال ساخت: ۱۹۶۴

بازیگران: راج کاپور، ویجینتی مالا، راجیندرا کومار

میانگین امتیازات Sangam در IMDB: ۷/۳

یکی دیگر از کلاسیک‌های عاشقانه و شناخته شده سینمای هند، فیلم سنگام به کارگردانی راج کاپور است. این فیلم هم به یکی از مسائل متداول در فیلم‌های عاشقانه می‌پردازد. مثلثی عشقی که البته این یکی پایانی بسیار تلخ دارد.

بهترین فیلم های هندی | از شعله تا باغبان

سوندر کودکی یتیم است که روابطی دوستانه با گوپال و رادا دارد که هر دو جزو قشر مرفه جامعه هستند. با رسیدن به دوران جوانی، سوندر عاشق رادا می‌شود، درحالی که رادا هم دل در گروی عشق گوپال دارد. دست سرنوشت اما خواب‌های دیگری برای این سه نفر دیده است و درنهایت باید میان عشق و دوستی دست به انتخابی سخت زد، حتی اگر این انتخاب به معنای پذیرش مرگ باشد.

۱۸- فیلم باغبان

فیلم Baghban

ژانر: درام، عاشقانه

کارگردان: راوی چوپرا

سال ساخت: ۲۰۰۳

بازیگران: آمیتاب بچن، هما مالینی، سلمان خان

میانگین امتیازات Baghban در IMDB: ۷/۴

قرار نیست تمام داستان‌های عاشقانه در مورد عشق‌های دوران جوانی باشد، گاهی پرداختن به عشقی به قدمت عمر یک ازدواج هم جذابیت‌های خاص خود را دارد.

فیلم باغبان در مورد زوجی سالخورده است که امیدوار هستند همان‌طور که آن‌ها عمری را صرف خدمت و مراقبت از فرزندان‌شان کردند، آن‌ها هم در دوران پیری از والدین‌شان با احترام مراقبت کنند. اما فرزندان به پدر و مادر همچون یک بار اضافی ناخواسته نگاه کرده و حتی باعث جدایی والدین از هم می‌شوند که این درد بدتری از بی‌مهری فرزندان است. به‌همین خاطر زوج دلشکسته سعی می‌کنند دوباره شأن و منزلت خود را پیدا کرده و جایگاه‌شان را به خود و دیگران اثبات کنند.

۱۷- فیلم سارق

فیلم Lootera

ژانر: درام، عاشقانه

کارگردان: ویکرامودتیا موتوانی

سال ساخت: ۲۰۱۳

بازیگران: رانوریر سینگ، سوناکشی سینها

میانگین امتیازات Lootera در IMDB: ۷/۴

فیلم سارق تصویری شاعرانه از داستان کوتاهی نوشته نویسنده‌ی آمریکایی ویلیام سیدنی پورتر با نام مستعار او. هنری (O. Henry) به نام «آخرین برگ» (The Last Leaf) است. داستانی دلچسب که به سبک هنری و باتوجهی خاص به جزئیات سینمایی ساخته شده است.

دختر یک زمین‌دار عاشق یک باستان شناس می‌شود، بی‌آنکه بداند مرد رازی در سینه دارد که افشای آن می‌تواند راه آن‌ها را برای همیشه از هم جدا کند. زیبایی این فیلم در ضرب‌آهنگ آرام و تلاش کارگردان برای به تصویر کشیدن عشق در ظریف‌ترین شکل ممکن است، امری که در بالیوود کم سابقه است. برای دوست‌داران سینمای کلاسیک و هنر اصیل، فیلم سارق می‌تواند یک جواهر سینمایی به تمام معنا باشد.

۱۶- فیلم من برای تو چه کسی هستم

فیلم Hum Aapke Hain Koun

ژانر: کمدی، درام، عاشقانه

کارگردان: سورج آر بارجاتیا

سال ساخت: ۱۹۹۴

بازیگران: سلمان خان، مادوری دیکشیت، مونیش بای

میانگین امتیازات Hum Aapke Hain Koun در IMDB: ۷/۵

فیلم من برای تو چه کسی هستم، یکی دیگر از بهترین فیلم‌های عاشقانه هند در تمام دوران است. خط داستانی این فیلم در مورد پرم و نیشا (سلمان خان و مدوری) است که در مراسم ازدواج برادر و خواهر خود با هم آشنا می‌شوند. پرم خیلی زود متوجه علاقه عمیقش به نیشا می‌شود، اما دست روزگار سرنوشت دیگری را برای این دو رقم زده است.

خواهر نیشا در تصادف رانندگی کشته و نوزاد کوچکش بی‌مادر می‌شود. حالا خانواده‌ها اصرار دارند نیشا با شوهر خواهرش ازدواج کرده و از خواهرزاده‌اش مراقبت کند. دراین بین اما تکلیف احساسات عاشقانه و عمیق نیشا و پرم چه می‌شود؟

۱۵- فیلم دیوداس

فیلم Devdas

ژانر: موزیکال، درام، عاشقانه

کارگردان: سانجی لیلا بانسالی

سال ساخت: ۲۰۰۲

بازیگران: شاهرخ خان، آیشواریا رای، مدوری دیکشیت

میانگین امتیازات Devdas در IMDB: ۷/۵

وقتی صحبت از بهترین فیلم‌های عاشقانه بالیوود در تمام دوران به میان می‌آید، نمی‌توان فهرستی تهیه کرد بی‌آنکه در آن به داستان این عشق حماسی ناتمام اشاره شود.

فیلم دیوداس یکی از بهترین آثار کارگردان معروف هند سانجای لیلا بانسالی است. داستان غم‌انگیز عشق دوداس به دوست دوران کودکیش که فرجامی تلخ برای هر دو داشت. دیوداس در خانواده‌ای متمول متولد شده است که همه چیز را در ثروت و قدرت می‌بینند. اما زنی که او عاشقانه دوستش دارد، عضو خانواده‌ای فقیر است. پیشاپیش مشخص است که در طالع این دو نفر جایی برای باهم بودن نیست. اما این عشق نافرجام دیوداس را به ورطه نابودی کشانده و پارواتی (پارو) را درگیر ازدواجی تحمیلی می‌کند. این فیلم به‌دلیل نمایش رقص نمادین و دو نفره آیشواریا رای باچان و مدوری دیکشیت معروف است.

۱۴- فیلم جودا اکبر

فیلم Jodhaa Akbar

ژانر: درام، تاریخی، عاشقانه

کارگردان: آشوتوش گواریکر

سال ساخت: ۲۰۰۸

بازیگران: ریتیک روشن، آیشواریا رای

میانگین امتیازات Jodhaa Akbar در IMDB: ۷/۵

درام تاریخی جودا اکبر، یکی ازآثار تحسین شده سینمای هند است. داستان این فیلم در مورد زندگی امپراتور مغول اکبر شاه و همسر راجپوتش جودا بای است. داستان عشقی نمادین که به شکلی هنرمندانه در قالب تصاویری چشم‌نواز و باشکوه به تصویر کشیده می‌شود. این فیلم به خاطر طراحی لباس‌ خیره کننده و فیلم‌برداری استثنائی خود مورد توجه بسیاری قرار گرفت.

عشق جودا و اکبر از جنس عشق‌های معمول نیست. اکبرشاه تنها برای اتحادی سیاسی با جودا ازدواج می‌کند، اما این زوج سلطنتی درنهایت از روابط معمول دربار عبور کرده و عاشق یکدیگر می‌شوند.

۱۳- فیلم تمام توانت را به کار بگیر (تمام انرژی تو بده)

فیلم Dum Laga Ke Haisha

ژانر: کمدی، درام، عاشقانه

کارگردان: سارات کاتاریا

سال ساخت: ۲۰۱۵

بازیگران: آیوشمان کورانا، بومی پدنکار

میانگین امتیازات Dum Laga Ke Haisha در IMDB: ۷/۵

داستان فیلم تمام انرژی تو بده، عاشقانه‌ای آرام و زیبا است که در شهری کوچک اتفاق می‌افتد. آیوشمان مرد جوانی است که از ازدواجی که برایش برنامه‌ریزی‌ کرده‌اند، ناراحت است. چرا که او تحمل ازدواج با دختری چاق را ندارد.

اما در ادامه این زوج متوجه می‌شوند که مسائل ظاهری آنطورها که فکر می‌کنند، تأثیرگذار نیست و زن و شوهر هرکدام باید به سهم خود برای نجات رابطه‌شان تلاش کنند. درگیرودار این تلاش است که آن‌ها بالاخره عشق را کشف می‌کنند.

۱۲- فیلم ترس

فیلم Darr

ژانر: درام، عاشقانه، اکشن

کارگردان: یاش چوپرا

سال ساخت: ۱۹۹۳

بازیگران: جوهی چاولا، سانی دئول، شاهرخ خان

میانگین امتیازات Darr در IMDB: ۷/۶

فیلم ترس محصول شرکت فیلمسازی یاش راج فیلم (YRF) و کارگردانی خود او است. فیلمی که بدون تردید می‌توان از آن به‌عنوان یکی از بهترین آثار رمانتیک سینمای هند نام برد. همچنین در این فیلم شاهد حضوری متفاوت از شاهرخ خان هستیم.

داستان فیلم ترس در مورد کیران، دختری جوان با بازی جوهی چاولا است که در تدارک مراسم ازدواجش با سونیل یک افسر نیروی دریایی (سانی دئول) است، بی‌آنکه بداند چشم همکلاسی سابقش راهول (شاهرخ) هم به‌دنبال او است.

راهول که نمی‌تواند عشق خود را با کسی تقسیم کند، سعی می‌کند به اشکال مختلف به این زوج نزدیک شود. او برای مقصود خود حتی از کشتن دیگران هم ابایی ندارد، اما آیا او می‌تواند باعث جدایی این زوج شده و دختر محبوبش را به‌دست بیاورد؟

۱۱- فیلم داره یک اتفاقایی میفته

فیلم Kuch Kuch Hota Hai

ژانر: عاشقانه، درام

کارگردان: کاران جوهر

سال ساخت: ۱۹۹۸

بازیگران: شاهرخ خان، کاجول، رانی موکرجی و سلمان خان

میانگین امتیازات Kuch Kuch Hota Hai در IMDB: ۷/۶

اگر جزو علاقمندان آثار عاشقانه هندی باشید، حتما روی آثار دهه نود میلادی تعصبی خاص دارید. فیلم داره یک اتفاقایی میفته، کلاسیکی عاشقانه و دوست داشتنی با حضور سه ستاره شناخته شده سینمای هند شاهرخ خان، کاجول و رانی موکرجی و یکی از آثار محبوب کارن جوهر است.

داستان این فیلم به مثلثی عشقی می‌پردازد، سه جوان که هر یک دل در گروی عشق کس دیگری دارند. همه چیز با مرور زندگی روزمره دختری هشت ساله آغاز می‌شود که نامه‌های مادر مرحومش را پیدا کرده و از این طریق از آنچه والدینش در دوران دانشگاه تجربه کرده‌اند آگاه می‌شود. او متوجه حضور شخص سومی به نام انجلی می‌شود که جزو دوستان صمیمی پدرش بوده است. حالا او به‌دنبال راهی برای پیوند دادن پدرش و انجلی است. فیلمی مملو از اشک و خنده و یکی از ماندگارترین آثار سینمای بالیوود که سال‌ها است قلب طرفداران فیلم‌های عاشقانه را به خود اختصاص داده است.

۱۰- فیلم می‌خواهم در قلب شما باشم

فیلم Rehnaa Hai Terre Dil Mein

ژانر: عاشقانه

کارگردان: گوتام منون

سال ساخت: ۲۰۰۱

بازیگران: رانگاناتان مدهوان، دیا میرزا و سیف علی خان

میانگین امتیازات Rehnaa Hai Terre Dil Mein در IMDB: ۷/۶

فیلم می‌خواهم در قلب شما باشم، یکی از آثار نوستالژیک دهه نود سینمای هند است. داستانی عاشقانی در مورد سه جوان دانشجو که درگیر رابطه‌ای پیچیده می‌شوند.

خانواده‌ها قرار ازدواج رینا و نامزدش راجیف را می‌گذارند، دراین بین اما مدی با دیدن رینا عاشق او می‌شود. او که متوجه می‌شود رینا هنوز راجیف را ندیده است، خود را به‌جای او معرفی کرده و سعی می‌کند جایگاهی در قلب او به‌دست آورد. اما با رسیدن راجیف و افشای گذشته هر سه نفر، اوضاع پیچیده می‌شود. آیا رینا بالاخره عشق واقعیش را پیدا می‌کند؟

۹- فیلم بیدار شو سید

فیلم Wake Up Sid

ژانر: کمدی، درام، عاشقانه

کارگردان: آیان موکرجی

سال ساخت: ۲۰۰۹

بازیگران: رانبیر کاپور، کونکوناسن شرما، کاشمیرا شاه

میانگین امتیازات Wake Up Sid در IMDB: ۷/۶

درام عاشقانه بیدار شو سید قطعا یکی از بهترین فیلم‌های رمانتیک بالیوود است. شخصیت سید با بازی رانبیر کاپور دانشجویی تنبل است که در شهر بمبئی زندگی می‌کند. او در مورد آینده و کارهایی که قصد دارد انجام دهد، چندان جدی نیست و از گذراندن عمرش بدون هیچ هدف و نقشه‌ای لذت می‌برد.

اما با چرخشی غیرمنتظره، سید ناگهان دچار تحول شده و به علاقه واقعی خود پی می‌برد. درادامه آشنایی او با دختری به نام آیشا، شعله عشق را در دل او روشن می‌کند. به واقع احساسات عاشقانه در این فیلم، حضوری چشمگیر دارد.

۸- فیلم بزرگراه

فیلم Highway

ژانر: عاشقانه، درام

کارگردان: امتیاز علی

سال ساخت: ۲۰۱۴

بازیگران: آلیا بات، راندیپ هودا

میانگین امتیازات Highway در IMDB: ۷/۶

امتیاز علی در دیگر اثر خود فیلم بزرگراه، برای بیان داستان عاشقانه‌اش از شیوه‌ای متفاوت استفاده می‌کند. داستان در مورد دختری از خانواده‌ای قدرتمند و تاجر است که به وسیله چند خلافکار ربوده می‌شود. یکی از آدم‌ربایان برای انتقال او از شهرها و مکان‌های مختلفی عبور می‌کند تا مأموران پلیس موفق به پیدا کردن ردپای آن‌ها نشوند.

دراین میان دخترک هم درگیر سندروم استکهلم شده و همزمان از آزادی تازه یافته‌ای لذت می‌برد که تاپیش از این تجربه آن را نداشته است. درواقع او هرگز در زمان زندگی با خانواده نتوانسته بود اینگونه احساس آزادی و رهایی کند و همین مسئله باعث می‌شود که او از همراه شدن با آدم ربایش هم لذت ببرد. موسیقی این فیلم ساخته ای. آر. رحمان است و همین مسئله باعث جذابیت بیشتر فیلم بزرگراه شده است.

۷- فیلم ستاره راک (راک‌استار)

فیلم Rockstar

ژانر: درام، عاشقانه

کارگردان: امتیاز علی

سال ساخت: ۲۰۱۱

بازیگران: رانبیر کاپور، نرگس فخری

میانگین امتیازات Rockstar در IMDB: ۷/۷

یکی از بهترین ساخته‌های امتیاز علی کارگردان مطرح هند، فیلم ستاره راک است. داستان در مورد مردی ساده به نام «جاناردان جاکار» با بازی رانبیر کاپور است که در پی رسیدن به آرزوها و رویاهایش در تلاش و تکاپو است. او همیشه آرزو داشت به بزرگ‌ترین ستاره موسیقی راک تبدیل شود، هرچند عشق او به موسیقی مانع از این نمی‌شود که او زن رویاهای خود را هم پیدا کند.

فیلم ستاره راک مملو از شاهکارهای موسیقی و یکی از بهترین فیلم‌های عاشقانه بالیوود است که تاکنون ساخته شده‌اند.

۶- فیلم ظرف ناهار

فیلم The Lunchbox

ژانر: درام، عاشقانه

کارگردان: ریتش باترا

سال ساخت: ۲۰۱۳

بازیگران: عرفان خان، نیمرات کور

میانگین امتیازات The Lunchbox در IMDB: ۷/۸

ظرف ناهار یکی دیگر از داستان‌های عاشقانه منحصربه‌فرد و زیبایی است که داستانی ساده دارد.

همه چیز با تحویل اشتباه یک ظرف ناهار آغاز می‌شود که باعث ایجاد رابطه‌ای غیرمنتظره میان زنی جوان و خانه‌دار با مردی میانسال می‌شود. رابطه‌ای که ازطریق یادداشت‌هایی در ظرف ناهار ادامه پیدا می‌کند.

۵- فیلم شاید فردایی نباشد (فردا باشد یا نباشه)

فیلم Kal Ho Naa Ho

ژانر: کمدی، عاشقانه، درام

کارگردان: نیکیل آدوانی

سال ساخت: ۲۰۰۳

بازیگران: شاهرخ خان، پرینتی زینتا و سیف علی خان

میانگین امتیازات Kal Ho Naa Ho در IMDB: ۷/۹

فیلم شاید فردایی نباشد، یکی دیگر از عاشقانه‌های بالیوودی است که با اتمسفر و فضای خاص خود، برای بسیاری از مخاطبان دلنشین بود. داستان زندگی دختری درون‌گرا به نام ناینا با بازی پریتی زینتا که زندگی یکنواخت و افسرده کننده‌ای دارد، اما حضور امان با بازی شاهرخ خان، پنجره‌ای جدید به زندگی او می‌گشاید.

درحالی که دختر داستان ما تحت تأثیر این شادی از راه رسیده و شخصیت امان قرار گرفته و شروع به لبخند زدن به زندگی می‌کند، بیننده متوجه رازی می‌شود که امان از همه پنهان کرده است. رازی که قرار است زندگی عاشقانه آن‌ها را به شکلی غم‌انگیز تحت‌الشعاع خود قرار دهد.

۴- فیلم داماد عاشق عروس را می‌برد

فیلم Dilwale Dulhania Le Jayenge

ژانر: عاشقانه، درام

کارگردان: آدیتیا چوپرا

سال ساخت: ۱۹۹۵

بازیگران: شاهرخ خان و کاجول

میانگین امتیازات Dilwale Dulhania Le Jayenge در IMDB: ۸

داماد عاشق عروس را می‌برد، عاشقانه‌ای کلاسیک با حضور دو ستاره مطرح و درخشان سینمای بالیوود شاهرخ خان و کاجول است که در زمان اکران خود با استقبال قابل‌توجه مخاطبان مواجه شد.

این فیلم را باید جزو بهترین آثار عاشقانه سینمای هند دانست، اثری که با گذشته بیش از دو دهه از زمان پخشش، همچنان پربیننده است. خط داستانی این فیلم در مورد زندگی راج و سیمران است، دو جوان که در سفری به اروپا با هم آشنا شده و به آرامی از نظر احساسی به هم وابسته می‌شوند. اما این عاشقانه ساده‌ای نیست، چرا که مشکلات هم از راه رسیده و بهم نزدیک شدن این دو نفر را سخت و سخت‌تر می‌کنند.

۳- فیلم برفی!

فیلم Barfi!

ژانر: کمدی، عاشقانه، درام

کارگردان: آنوراگ باسو

سال ساخت: ۲۰۱۲

بازیگران: رانبیر کاپور، پریانکا چوپرا

میانگین امتیازات Barfi! در IMDB: ۸/۱

درام عاشقانه برفی صحنه‌ی یکی از نمادین‌ترین اجراهای دو بازیگر مطرح و جوان بالیوود یعنی رانبیر کاپور و پریانکا چوپرا بود.

خط داستانی این فیلم حول محور زندگی سه جوان می‌چرخد که بعد از فراز و نشیب‌های فراوان متوجه می‌شوند عشق احساسی پیچیده است که نمی‌توان هرگز آن را در خطوط تعریف شده جامعه، محدود کرده یا آن را تحت کنترل قرار داد.

۲- فیلم ماسان

فیلم Masaan

ژانر: عاشقانه، درام

کارگردان: نیراج گایوان

سال ساخت: ۲۰۱۵

بازیگران: ریچا چادا، ویکی کائوشال و سانجی میشرا

میانگین امتیازات Masaan در IMDB: ۸/۱

فیلم عاشقانه ماسان یکی از بهترین اجراهای بازیگر ویکی کائوشال است. خط داستانی این درام مستقل و متفاوت به زندگی چهار نفر می‌پردازد که در حاشیه رودخانه گنگ زندگی می‌کنند.

افرادی که به‌دلیل تعصبات قومی یا مذهبی، قوانین سختگیرانه اخلاقی و سیستم تنبیه با مشکلات متعددی دست‌وپنجه نرم می‌کنند. به‌عبارت دیگر این فیلم در مورد رویارویی افراد با انواع تراژدی‌های شخصی است، هرچند که درنهایت باز هم این عنصر عشق است که با درخشش خود، قلب‌ها را نرم و به هم نزدیک می‌کند.

۱- فیلم سیتا رام

فیلم Sita Ramam

ژانر: عاشقانه، اکشن، درام

کارگردان: هانو راگاواپودی

سال ساخت: ۲۰۲۲

بازیگران: دولکوئر سلمان، مرونال تاکور

میانگین امتیازات Sita Ramam در IMDB: ۸/۶

فیلم درام سیتا رام که عاشقانه‌ای تاریخی و جزو آثار نسبتا جدید سینمای بالیوود است، به زندگی سربازی یتیم به نام رام با بازی دولکوئر سلمان می‌پردازد.

به نظر می‌رسد زندگی رام یکنواخت و تکراری است، اما دریافت نامه‌ای از دختری به نام سیتا همه چیز را دگرگون می‌کند. نامه‌ای که نوید بخش آغاز داستانی عاشقانه با حال‌وهوایی جدید است.

درپایان نظر شما در مورد آثار معرفی شده در این فهرست چیست؟ آیا شما هم جزو مخاطبان بالیوود و به‌خصوص عاشقانه‌های هندی پررنگ و لعاب آن هستید؟ اگر پاسخ‌تان مثبت است، فیلم عاشقانه محبوب شما کدام است؟ ما همچنان مشتاق شنیدن نظرات شما عزیزان هستیم، پس حتما آن‌ها را با ما و دیگر دوستان‌تان هم درمیان بگذارید.

منبع:zoomg

461928