لبران جیمز رکورد تاریخی NBA را شکست

لبران جیمز موفق شد رکورد تاریخی کریم عبدالجبار افسانه‌ای را شکسته و امتیازآورترین بازیکن تاریخ لیگ NBA شناخته شود.
تصویر لبران جیمز رکورد تاریخی NBA را شکست

به گزارش سایت خبری پرسون، صبح امروز (چهارشنبه) ۱۹ بهمن ۱۴۰۱، «لبران جیمز»، فوق ستاره تیم بسکتبال «لس‌آنجلس لیکرز» موفق شد یکی از بزرگ‌ترین و بدون شک مهم‌ترین رکوردهای تاریخ مسابقات لیگ بسکتبال NBA را شکسته و نام خود را برای همیشه در کتاب تاریخ بسکتبال جهان جاودانه کند.

پادشاه بسکتبال جهان که سال‌هاست این لقب را به دوش می‌کشد، امروز موفق شد با کسب ۳۸ امتیاز در دیدار مقابل «اوکلاهاما سیتی‌تاندر»، با گذر از رکورد «کریم عبدالجبار»، اسطوره بسکتبال جهان و تیم «لیکرز»، عنوان امتیازآورترین بازیکن تاریخ مسابقات NBA را به نام خود ثبت کند.

این رکورد تا قبل از بازی امروز (چهارشنبه - ۱۹ بهمن ۱۴۰۱) تیم‌های «لس‌آنجلس لیکرز» و «اوکلاهاما سیتی تاندر»، با ۳۸,۳۸۷ امتیاز در اختیار «کریم عبدالجبار» بود اما اکنون توسط «لبران جیمز» شکسته شد تا او با ۳۸,۳۹۰ امتیاز، در صدر جدول رکورد امتیازآورترین بازیکنان تاریخ NBA قرار بگیرد.

از این رکورد به عنوان «رکورد مقدس» لیگ NBA نام برده می‌شود که با توجه به سختی رسیدن به آن، پیش بینی می‌شود سال‌های سال پابرجا باقی بماند. ضمن اینکه پادشاه همچنان فرصت دارد رکورد تاریخی‌اش را ارتقاء دهد.

کریم عبدالجبار افسانه‌ای این رکورد را طی ۲۰ سال بازی در سطح اول بسکتبال جهان (لیگ NBA) در بازه زمانی سال‌های ۱۹۶۹ تا ۱۹۸۹ به ثبت رسانده بود که اکنون پس از گذشت بیش از ۳۳ سال، به دست افسانه‌ای دیگر به نام «لبران جیمز» (۲۰ سال حضور در NBA و ۱۴۱۰ بازی) شکسته شده است.

در بازی امروز تیم‌های «لس‌آنجلس لیکرز» و «اوکلاهاما سیتی تاندر» که با شکست ۱۳۰ - ۱۳۳ لیکرز همراه شد، «لبران جیمز» موفق شد ۳۸ امتیاز، ۷ ریباند و ۳ پاس گل را به نام خود ثبت کند.

بدون شک «لبران جیمز» یکی از بزرگ‌ترین ورزشکاران تاریخ به شمار می‌رود که بیش از دو دهه است در بالاترین سطح ممکن، در لیگ NBA هنرنمایی می‌کند.پ

منبع: ایسنا

461837