آغاز رزمایش هوایی عربستان سعودی با حضور ۱۰ کشور

رزمایش هوایی عربستان سعودی با حضور ۱۰ کشور روز دوشنبه در شرق این کشور آغاز شد.
تصویر آغاز رزمایش هوایی عربستان سعودی با حضور ۱۰ کشور

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، رزمایش «رمح النصر ۲۰۲۳» (نیزه‌های پیروزی ۲۰۲۳) در مرکز عملیات هوایی پایگاه «ملک عبدالعزیز» در شرق این کشور آغاز شد.

«خالد الحربی» فرمانده مرکز عملیات هوایی عربستان سعودی، گفت: رزمایش رماح النصر به تقویت روابط نظامی بین نیروهای شرکت کننده کشورهای برادر و دوست و تبادل تجربیات در زمینه برنامه‌ریزی و اجرای آن در تمامی سطوح کمک کرده و باعث یکسان سازی مفاهیم عملیات هوایی مشترک و سنجش میزان آمادگی و اقدام مشترک در سطح تاکتیکی می‌شود.

بر اساس این گزارش قطر، اردن، بحرین، پاکستان، یونان، انگلیس، آمریکا، امارات، کویت و سلطان نشین عمان به عنوان کشورهای ناظر در این مانور شرکت دارند.

وزارت دفاع عربستان اعلام کرد که هدف از این مانور، ارتقای سطح عملکرد و آمادگی رزمی یگان‌های شرکت‌کننده با اجرای عملیات مشترک شبیه‌سازی تهدیدات موجود و بالقوه در یک محیط عملیاتی چند بعدی است.

در فوریه سال گذشته نیز عربستان تمرین «رماح النصر ۲۰۲۲» را با شرکت نیروهایی از آمریکا، بحرین و پاکستان برگزار کرده بود.

هدف از این تمرین، افزایش همکاری‌های نظامی میان کشورهای شرکت کننده، ارتقای آمادگی رزمی، تبادل تجربیات و افزایش هماهنگی نظامی و عملیاتی بین تمامی نیروهای شرکت کننده عنوان شده است.

این درحالی است که کشورهای سلطنت عمان و امارات نیز روز دوشنبه مانور مشترکی را تحت عنوان «تعاون ۳» برگزار کردند

منبع: ایرنا

461548