فیلم شماره 10 در جشنواره فجر از سیر تا پیاز

جزئیات فیلم سینمایی شماره ۱۰ در جشنواره فیلم فجر توسط تهیه‌کننده آن تشریح شد.
تصویر فیلم شماره 10 در جشنواره فجر از سیر تا پیاز

به گزارش سایت خبری پرسون، تهیه‌کننده فیلم سینمایی شماره ۱۰ گفت: فیلم در یک کارخانه قدیمی متروکه که در خاورمیانه منحصر به فرد است، فیلم‌برداری شده است،‌ ترجیح می‌دهم مکان ضبط فیلم را لو ندهم.

ابراهیم اصغری روز پنجشنبه درباره حضور در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر و جزییات ساخت این فیلم توضیحاتی را ارائه داد.

وی با اشاره به اینکه عوامل فیلم شماره ۱۰ برای نخستین بار بود این اثر را روی پرده می‌دیدند، افزود: نسخه‌ نمایش داده شده در سینمای رسانه، طی دو سه روز اخیر آماده نمایش شد تا به جشنواره برسد. به نظرم این فیلم بیشتر با منتقدان به ویژه مخاطبان نسل جوان ارتباط برقرار می‌کند، به شرط آنکه شرایط مساعدی برای اکران فیلم فراهم شود. اگر شرایطی فراهم شود که بتوانیم مخاطب را وارد سینما کنیم، احساس می‌کنم کسی از سینما ناراضی خارج نمی‌شود.

اهالی رسانه مشکلی چندانی با فیلم نداشتند

تهیه‌کننده فیلم شماره ۱۰ درباره واکنش اهالی رسانه در نشست خبری فیلمش اذعان داشت: اهالی رسانه مشکلی چندانی با فیلم نداشتند، به ویژه شخصیت اول فیلم که به عنوان یک قهرمان مطرح شده است. اهالی رسانه نظرات جزیی درباره ساختار فیلم مطرح کردند که در بسیاری از موارد هم درست بود و از این نظرات استفاده می‌کنیم. احتمالا بخشی از این موارد در کارهای بعدی و همچنین نسخه آینده فیلم لحاظ می‌شود.

وی درباره اینکه چه اندازه احتمال دارد اولین زمان را برای اکران فیلمش دریافت کند، اظهار داشت: در آخرین جلسه‌ای که با مدیران جشنواره و آقای خزائی (رییس سازمان سینمایی) داشتم، خواهش کردم فیلم‌هایی که در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر نمایش داده می‌شوند، در زمان مناسب و اولین فرصت در سینماها اکران شوند، چرا که تمایل داریم این اتفاق برای فیلم‌مان بوجود بیایید.

مکان ضبط فیلم را لو نمی‌دهم

اصغری همچنین در پاسخ به این پرسش که این فیلم سینمایی در چه مکان هایی فیلم‌برداری شده است، گفت: ترجیح می‌دهم مکان ضبط فیلم را لو ندهم. ما از شهرک سینمایی استفاده نکردیم؛ بلکه فیلم در یک کارخانه قدیمی متروکه که در خاورمیانه منحصر به فرد است، فیلمبرداری شده است.

این تهیه کننده سینما در پایان در پاسخ به این سوال که در کدام بخش‌ها احتمال دریافت نامزد شدن و دریافت سیمرغ را دارد؟ گفت: به نظرم شماره ۱۰ در بخش های مختلفی اعم از فیلمبرداری، بازیگری، طراحی صحنه، طراحی لباس و کارگردانی می‌تواند نامزد دریافت سیمرغ چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر باشد.

فیلم سینمایی شماره ۱۰ در دومین بخش نخستین روز از چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر در پردیس سینمایی ملت برای اهالی رسانه به نمایش درآمد.

چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ به دبیری مجتبی امینی در دو پردیس سینمایی ملت و برج میلاد برگزار می‌شود.

امسال ۲۴ فیلم در بخش سودای سیمرغ در جشنواره فیلم فجر به رقابت می‌پردازند.

منبع:ایرنا

460956