شاه عربستان هم بالاخره مقابل هتک حرمت به قرآن واکنش نشان داد

شاه سعودی با تاخیری چشمگیر، جنایت هتک حرمت قرآن کریم در کشورهای اروپایی را محکوم کرد.

تصویر شاه عربستان هم بالاخره مقابل هتک حرمت به قرآن واکنش نشان داد

به گزارش سایت خبری پرسون، شاه عربستان با تاخیری قابل توجه، جنایت هتک حرمت قرآن کریم در کشورهای اروپایی را محکوم کرده و خواستار توجه دولت‌های غربی به این اقدامات شد.

کابینه عربستان سعودی به ریاست «سلمان بن عبدالعزیر» شاه این کشور، آتش زدن قرآن کریم در تعدادی از پایتخت‌های اروپایی طی روزهای اخیر را محکوم کرد.

طبق گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم»، شورای وزیران عربستان در جلسه‌ای به ریاست ملک سلمان بر «اهمیت توجه دولت‌های این کشورها به اقدامات تحریک آمیز میلیون‌ها مسلمان در سراسر جهان» تاکید کرد.

حادثه هتک حرمت قرآن کریم در استکهلم پایتخت سوئد روز شنبه (اول بهمن‌ماه/ ۲۱ژانویه) انجام شد و خشم مسلمانان را برانگیخت. این اقدام با انتقاد و محکومیت کشورهای عربی و اسلامی مواجه شد که آن را «اقدامی تحریک آمیز علیه احساسات یک و نیم میلیارد مسلمان» توصیف کردند.

با وجود آنکه این اقدام جنایتکارانه بارها در کشورهای اروپایی تکرار شد اما مقامات سعودی واکنش خاصی نسبت به آن نشان ندادند. وزرات خارجه‌ کشورهایی همچون عربستان سعودی، امارات، اردن و شورای همکاری خلیج فارس تنها به بیانیه‌‌ای در رد این اقدام که توسط رهبر یک گروه افراطی در هلند انجام شده بود، اکتفا کردند.

وزارت خارجه عربستان سعودی در بیانیه خود ضمن محکوم کردن این اقدام اهانت‌آمیز، تأکید کرده بود که پاره کردن قرآن کریم در هلند احساسات میلیون‌ها مسلمان در سراسر جهان را جریحه‌دار می‌کند. در این بیانیه بر موضع عربستان در خصوص ترویج ارزش‌های گفت‌وگو، مسامحه، همزیستی و پرهیز از نفرت‌پراکنی و افراطی‌گری تأکید شد.

وزارت خارجه امارات نیز بر مخالفت این کشور با هر گونه اقداماتی برای برهم زدن امنیت و ثبات که بر خلاف ارزش‌ها و اصول انسانی و اخلاقی است، تأکید کرده و همچنین خواستار احترام به نمادهای دینی و مقدسات و دوری از هر گونه اقدام تحریک‌آمیز و قطب‌بندی‌ها شده بود.

بنابر گزارش وبگاه «الخلیج اونلاین»، «نایف الحجرف» دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس نیز اهانت به قرآن کریم را محکوم و تأکید داشته که این اقدام احساسات مسلمانان در سراسر جهان را جریحه‌دار می‌کند.

منبع:فارس

460773