سرنوشت مهاجم ایرانی در نقل و انتقالات

سردار آزمون ستاره تیم ملی فوتبال کشورمان بعد از یک دوره ناموفق در بایرن لورکوزن تا آستانه ترک آلمان و رفتن به فرانسه و پوشیدن پیراهن مارسی پیش رفت اما این اتفاق در لحظه‌های آخر کنسل شد.
تصویر سرنوشت مهاجم ایرانی در نقل و انتقالات

به گزارش سایت خبری پرسون، این خبر را روز گذشته فابریزیو رومانو خبرنگار مشهور نقل ‌و انتقالات فوتبال دنیا به اشتراک گذاشت. رومانو گفت سردار برای پیوستن به مارسی و رقیب مسی و امباپه شدن چراغ سبز نشان داده است اما غروب روز گذشته سردار اعلام کرد انتقال منتفی شده.

از لحاظ جایگاه و سطح افتخارات چندان نمی‌توان بین مارسی و لورکوزن تفاوت قائل شد. مارسی قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را در کارنامه دارد و لورکوزن یک‌بار تا فینال این رقابت‌ها بالا رفته. هر دو تیم افتخاراتی در سطح کشور خودشان داشته‌اند و این روزها باید با قدرت بلامنازع حاضر در لیگ کشورشان بجنگند. مارسی با پاری‌سن‌ژرمن و لورکوزن با بایرن.

با این حال در باور عمومی فوتبال‌دوستان جدایی سردار از لورکوزن و پیوستن به مارسی یک نوع عقبگرد برای مهاجم تیم ملی ایران به حساب آمد. سردار آزمون در ابتدای فصل گذشته به صورت رسمی در ترکیب این تیم آلمانی به میدان رفته و هنوز گلی برای آنها به ثمر نرسانده است. این درحالی است که بسیاری از کارشناسان فوتبال آلمان سردار را یک گزینه عالی برای لورکوزن می‌دانستند که می‌تواند به پیشرفت تیم کمک کند. دلیل چنین دیدگاهی هم واضح بود: سردار با یک عملکرد عالی از زنیت روسیه و تیم ملی فوتبال ایران به آلمان می‌رفت. هیچ کس شکی نداشت که او یک بازیکن سطح بالاست.

با این حال اوضاع در آلمان برای ستاره ایرانی خوب پیش نرفته. عدم ثبات در تیم که درنهایت منجر به برکناری سرمربی تیم و آمدن ژابی آلونسو شد، مصدومیت خود سردار، شرایط جام جهانی و برخی حواشی دیگر بازیکن ایرانی را در شرایط افت قرار داد. سردار کم‌کم از ترکیب ثابت تیم دور شد و به سوی نیمکت رفت. سردار در آخرین بازی‌های تیمش از دقایق ۷۰ به بعد وارد زمین شده است.

شرایط سردار جوری است که خرافات مربوط به سندرم لورکوزن برای ایرانی‌ها را تداعی کرده است. پیش از سردار سه بازیکن ایرانی دیگر به این تیم آلمانی پیوسته بودند و هر سه ناموفق ظاهر شده بودند؛ علی موسوی، داریوش یزدانی و مهدی پاشازاده. هنگامی که سردار می‌خواست به آلمان برود برخی رسانه‌ها با یادآوری سندرم لورکوزن به شوخی نوشتند که شاید سردار هم به سرنوشت این ستاره‌ها مبتلا شود اما اعتماد به نفس بالای مهاجم تیم ملی به اضافه فضای مثبت حضور او در تیم جدید باعث شد که همه حرف‌ها در حد همان شوخی و بازی رسانه‌ای باقی بماند. با این وجود انگار باید کم‌کم پذیرفت که چنین سندرمی وجود دارد.

طبق اعلام رسانه‌های خارجی سردار گزینه اول فرانسوی‌ها نبود. آن‌طور که گفته می‌شود مارسی در حال رقابت برای جذب ترم موفی از لوریان با یک قرارداد دایم بود، اما مهاجم نیجریه‌ای با قراردادی ۳۰ میلیون یورویی به نیس خواهد پیوست. گزارش‌ها حاکی از آن است که مارسی در حال مذاکره بر سر جذب ویتینیا، بازیکن جوان پرتغالی هم بود، اما براگا از قیمت درخواستی ۳۰ میلیون یورویی خود کوتاه نیامد، به همین دلیل به نظر می‌رسد پابلو لونگوریا رییس مارسی و خاویر ریبالتا مدیر ورزشی گزینه ارزان‌تری به نام سردار آزمون پیدا کردند که البته در این امر هم ناموفق عمل شد.

حال باید دید سردار آزمون در ادامه حضورش در لورکوزن چه عملکردی از خود ارایه خواهد داد و آیا خواهد توانست بر خرافات و بدشانسی پیروز شود یا خیر.

منبع: روزنامه اعتماد

460584