مبلغ بودجه سال آینده شهرداری تهران در شورای شهر تصویب شد

بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۲ شهرداری تهران در دستور کار یکصد و بیست و ششمین جلسه شورای شهر تهران قرار گرفت.


تصویر مبلغ بودجه سال آینده شهرداری تهران در شورای شهر تصویب شد

به گزارش سایت خبری پرسون، در ابتدا، محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه لایحه سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل ۵۶ درصد رشد داشته است، گفت‌: شهرداری تهران بودجه ۷۸ هزار و ۴۷۵ میلیارد تومانی را ارائه داد و مبنای بودجه سال آینده برنامه چهارساله توسعه است و عملکرد ۹ ماهه شهرداری تهران بررسی شد.

وی ادامه داد: پیش بینی سه ماه آخر سال بر اساس گزارش‌های شهرداری حقوق دستمزدها بررسی شدند.

آخوندی گفت: بعد از گزارش‌های شهرداری قرار شد تا پایان دی ماه ۳۸ هزار میلیارد تومان محقق شده است و مابقی هنوز به ثبت نرسیده است و نتیجه گرفته‌ایم عدد تحقق امسال از عدد تصویب شده بیشتر می‌شود.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به حمل و نقل عمومی گفت: ۳۳ درصد سهم حمل و نقل عمومی جهش بسیار خوبی برای سال آینده دارد.

آخوندی با اشاره به رقم کمیسیون تلفیق گفت: ۷۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تراز کمیسیون تلفیق برای بودجه سال آینده تنظیم شد.

در ادامه مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران گفت: امسال در حوزه حمل و نقل عمومی اقدامی صورت نگرفته است و مردم به حمل و نقل عمومی احتیاج دارند.

وی ادامه داد: بر همین اساس بنا شد رقم عمده‌ای به حمل و نقل عمومی اختصاص یابد و قرار شد ۱۰ هزار میلیارد تومان اضافه‌تر از آنچه که در لایحه بودجه برای حمل و نقل در نظر گرفته شده به حمل و نقل عمومی تخصیص یابد که تا پایان سال بتوانیم حداقل ۲ هزار دستگاه به شهر تهران بی افزاییم.

در ادامه مبلغ ۷۵ هزار میلیارد تومان بودجه شهرداری و افزایش ۱۰ هزار میلیارد تومانی برای بودجه حمل و نقل شهرداری تهران به تصویب رسید.

منبع: مهر

460472

مطالب مرتبط