پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی با هشدار نارنجی!

گزارش هواشناسی آب و هوای خراسان رضوی نشان دهنده این است که سامانه بارش‌زا در حال تقویت است.
تصویر پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی با هشدار نارنجی!

به گزارش سایت خبری پرسون،مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی با صدور اطلاعیه هشدار نارنجی اعلام کرد: نقشه‌های پیش‌یابی بیانگر تقویت سامانه بارش‌زای در حال گسترش به سمت نواحی شرقی کشور از جمله خراسان رضوی همراه با آبگرفتگی و ایجاد رواناب است.

بر اساس تحلیل مدل‌های هواشناسی از اواخر وقت فردا، سه‌شنبه تا اوایل وقت پنج‌شنبه بر حجم بارش‌ها ‌در بیشتر نقاط استان افزوده می‌شود.

بر اساس این اطلاعیه، با توجه به رگباری بودن بارش‌ها که در برخی از نقاط خراسان رضوی همراه با رعدو برق همراه است، ایجاد آبگرفتگی، رواناب و سیلابی شدن مسیل‌ها همراه با بالا آمدن آب رودخانه‌ها پیش‌بینی شده است.

این اطلاعیه می‌افزاید: در این فاصله زمانی وزش باد در سطح استان خراسان رضوی بویژه نوار شرقی شدید همراه با بروز خسارت خواهد بود و همچنین در نواحی مستعد تشکیل مه و کاهش دید و احتمال اختلال در سیستم حمل و نقل استان پیش بینی شده است.

بر طبق گزارش هواشناسی خراسان رضوی، پیامد عملکرد این سامانه جوی منجر به وقوع بارش تا پایان هفته جاری در بیشتر نقاط استان، افزایش شدت وزش باد همراه با بروز خسارت بویژه از عصر سه‌شنبه و همچنین روز چهارشنبه هفته جاری بخصوص در نوار شرقی این استان خواهد شد.

بیشترین حجم بارش در بازه زمانی عصر سه‌شنبه تا اوایل وقت پنج‌شنبه هفته جاری در شهرستانها و توابع قوچان، جغتای، جوین، داورزن، فریمان، چناران، تربت‌حیدریه، رشتخوار، کاشمر، ریوش، بردسکن، خلیل‌آباد، سبزوار، زاوه، فیروزه، نیشابور، ارتفاعات و دامنه‌های بینالود و همچنین شهر مشهد به ویژه ییلاقات غربی و نواحی جنوبی این کلانشهر پیش‌بینی شده است.

در این اطلاعیه نسبت به خودداری از توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌های خراسان رضوی، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، اجتناب از ترددهای غیر ضروری، خودداری از صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی و همچنین استفاده از تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات ناشی از شدت وزش باد تاکید شده است.

منبع:فارس

460295