آنچه در جلسه نشست رسانه ای دبیر جشنواره فجر گذشت

گزارشی زیر را درباره نخستین نشست مجتبی امینی دبیر چهل و یکمین جشنواره فجر با اهالی رسانه بخوانید.
تصویر آنچه در جلسه نشست رسانه ای دبیر جشنواره فجر گذشت

به گزارش سایت خبری پرسون، جلسه نشست دبیر چهل و یکمین جشنواره فجر با اصحاب رسانه در روز دوشنبه ده بهمن ماه در سالن 12 پردیس سینمایی ملت با حضور جمع کثیری از خبرنگاران برگزار شد. این نشست را مسعود نجفی مدیر روابط عمومی چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر با خوشامدگویی و اعلام تأخیر ۳۵ دقیقه ای به دلیل درخواست اصحاب رسانه و یادی از درگذشتگان اصحاب رسانه آغاز کرد.

مجتبی امینی دبیر جشنواره بین المللی فیلم فجر پشت تریبون حاضر شد و این طور شروع کرد: در ابتدای صحبت هایم یادی کنیم از حادثه زلزله خوی، در روز گذشته اتفاق افتاد و جا دارد که از حادثه دیدگان یادی شود. خدا را شکر که شرایط برگزاری چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر مهیا شد و نزدیک می شویم به روزهای آغازین جشنواره بین المللی فیلم فجر و ان شالله به یاری و کمک و همراهی شما بزرگواران رسانه در 12 بهمن ماه ان شالله جشن شروع سال سینمای ایران اتفاق خواهد افتاد و برگزار می شود.

وی افزود: شرایط سختی را امسال داشتیم جهت برگزاری جشنواره و برنامه ریزی هایی که باید شکل می گرفت و جشنواره برگزار می شد به دلیل مشکلاتی که چند ماه گذشته در کشور ایجاد شد و التهاباتی که بود روند تولید آثار سینمای کشور یک مقدار با تأخیر روبرو شد و تولیدکنندگان آثار و تهیه کنندگان محترم و عوامل فیلم یک مقدار سرعت ساخت شان به تأخیر افتاد چه در حوزه لوکیشن و چه مباحث تولیدی و پروداکشن های کار به تأخیر افتاد اما ما در چارچوب ارزیابی فیلم ها و هیئت انتخاب با یک بسته تولیدی خوب فیلم روبرو بودیم و 75 اثری که در بخش گروهی ثبت نام کردند و آثاری که به دبیرخانه رسید آثار قابل توجهی نسبت به سال گذشته بود.

امینی خاطرنشان کرد: امسال با ترافیک ویژه ای از فیلم ها مخاطبین سینما دوست کشورمان روبرو خواهد بود. از اقلیم متفاوت کار خواهیم داشت و نشاط و شادابی و روح جدیدی در خط تولید سینما به چشم خواهد آمد. ما سال ها بود تجربه کرده بودیم آثار سینمایی بیشتر در چارچوب شرایط در تک لوکیشن و شهری تولید می شد امسال خط تولید سینمای ما خط تولیدی شکل گرفته است.

ژانرهای کشور در جشنواره امسال خواهیم داشت و با بسته تولیدات خوبی برای اکران سینمای سال آینده خواهد بود. شرایط سختی که خانواده سینمای ایران از ابتدای شروع ویروس کرونا و شرایط تولید و شرایط اکران سخت شده بود و دو سال سخت به خانواده محترم سینما در کنار اقشار مختلف جامعه سخت گذشت و امسال آثار سختی از تن سینما دوستان خارج شود و نوید آثار خوبی را خواهیم داشت.

وی افزود: فیلم های ویژه ای در ژانرهای مختلف خواهیم داشت و نشان دهنده روح جدیدی در سینمای ایران است که راه خودش را پیدا کرده است. ما در هیئت انتخاب که کارها را بررسی کردیم یک مقدار کار سخت بود به بخش رقابتی راه پیدا کنند. فیلم هایی که استانداردهای ویژه ای را داشتند سخت بود که به بخش رقابتی راه پیدا کنند. کسی که درک کرده باشد روند تولید را، می داند که چقدر این سختی به همراه عوامل کار است و تهیه کننده و کارگردان و حاصل دسترنج شان نمایش و دیدن آثار است و برای روند کار تأثیرگذار خواهد بود تا مخاطب با آن ارتباط بگیرد. برای من حقیر این شرایط را ایجاد می کند که ما بتوانیم به آنها کمک کنیم و شرایط و بستر خوبی را فراهم کنیم.

دبیر جشنواره فیلم فجر خاطرنشان کرد: ما 30 فیلم داشتیم و باید آثاری را به جشنواره بیاوریم که هم مخاطب راضی باشد و هم جشنواره رونق بگیرد و جمع بندی کنیم که به 24 فیلم بخش رقابتی رسیدیم. 4 اثر در بخش رزرو ماند و امیدوارم اثر آقای جعفری جوزانی به بخش رقابتی برسد و منتظر ایشان هستیم که کار این استاد سینماگر را در بخش رقابتی داشته باشیم و در بخش رزرو است. جشنواره میزبان خانواده سینما و مردم سینمادوست با 24 اثر در بخش چهل و یکم خواهد بود.

وی با اشاره به فروش بلیت های سینماهای مردمی، افزود: امروز ساعت 10 صبح فروش بلیت سینما در سه سامانه شروع شده و فروش در 49 پرده در تهران و در بیش از 30 استان از 17 بهمن و در این سه سامانه برای استان و سینمای استان ها باز خواهد شد.

امینی درباره حوزه بین الملل گفت: حوزه بین المللی بعد از چند سال، تصمیم سازمان سینمایی به تلفیق بخش ملی و بین المللی رسید و امسال شاهد میهمانان خارجی و اتفاق خوبی در بستر ملی ما افتاد و جا دارد از معاون بین الملل مان رائد فریدزاده و تیم خوب شان در 6 ماه تلاش کردند 578 فیلم در سامانه سایت جشنواره ثبت نام کردند از این تعداد، هیئت مشاوران انتخاب ما به 26 اثر از 25 کشور در بخش مسابقه بین الملل ما حضور خواهند داشت. فیلم هایی که محصول مشترک در آن ها دیده می شود و برای اولین بار اکران خودشان را در منطقه خواهند داشت. فیلم های خوبی در سبد در سه بخش سعادت، جلوه گاه شرق و جشنواره جشنواره ها به اکران درخواهد آمد و ان شاالله از 25 کشور میهمان خارجی در جشنواره خواهیم داشت و بازار فیلم را پررونق خواهیم داشت و کمپانی های مختلف از کشورهای جهان حضور دارند و در برج میلاد و خانه جشنواره این بازار و محل استقرارشان در آنجا خواهد بود.

امینی در پاسخ به سؤال خبرنگار روزنامه قدس مبنی بر یکی از چالش های جشنواره بحث قاچاق فیلم که سال گذشته هم شاهدش بودیم و بحث گستردگی برگزاری جشنواره در 30 استان و درنظر گرفتن حواشی و چالش هایی برنامه برای حفاظت از فیلم، گفت:

در حوزه اهمیت فضای مجازی و آی تی دوستان ما در مجموعه وزارت ارشاد و ستاد برگزاری جشنواره فیلم فجر تمهیداتی شده و همه دوستان در جریانید کشور تحت حمله سایبری و در فضای مجازی هم اتفاقات متعددی هم بوده است. قاعدتا تکنولوژی پخش نظارت لازم بر اکران فیلم بر پرده سینماها و استان های دیگر شکل گرفته و ان شاالله امیدواریم اتفاقی نیفتد و جشنواره مرتب و منظم برگزار کنیم و شرمنده صاحبان آثار نشویم.

وی در خصوص سؤال آخرین خبر درباره شرکت نکردن عوامل فیلم و تصمیم برای اکران فیلم ها، گفت:

جشنواره متعلق به خانواده سینما و اهالی سینماست به خصوص دوستان و عزیزانی که اثر تولید کردند و ثبت نام کردند و متقاضی شدند و فرم ثبت نام را دارند و دوست داشتند به جشنواره بیایند.

قاعده امر این است از لحاظ پروتکل های حرفه ای جشنواره های جهانی و جشنواره ما و صنعت فیلم سازی، متولی تصمیم گیری برای یک اثر، تهیه کننده است و مالک و صاحب اثر است. تصمیم می گیرد حضور فیلم در فستیوال ها و اکران و ارائه، این اتفاق در همه جشنواره های خارجی و داخلی بوده و برخی ها همراه با تهیه کننده بودند و برخی نبودند. شاید یکسری از مسائل اجتماعی و شخصی باشد.

نکته ای که هست به کسی که ثبت نام می کند به اکران آن اثر احترام می گذاریم و حاشیه هایی که بخواهد در رسانه ها ایجاد شود تأثیری در عدالت خواهی اکران اثر و شرایط حضورش نخواهد داشت.

آثار برای ما محترم است و حجت اکران و اتفاقات فیلم با تهیه کننده است. این موضوع را در ادوار دیگر داشتیم که صاحبان اثر و کارگردان و عوامل می گفتند دوست نداشتیم نشست پرسش و پاسخ داشته باشیم و به اکران فکر می کردیم و ادوار گذشته را ببینیم این موضوع طبیعی است برخی از آثار نخواهند با جشنواره همراه شوند.

همه آثار راه یافته اکران موفق خواهند داشت و براساس ضوابط، بستری آرام برای اکران فیلم ها برقرار می کنیم و مورد ارزیابی و داوری برای آنها اتفاق بیفتد.

دبیر جشنواره بین المللی فیلم فجر در خصوص پرسش خبرنگار خبرگزاری آنا درباره حاشیه های رسمی و غیررسمی دبیرخانه یکسری ابزار تشویقی و تنبیهی برای حضور آثار در جشنواره اگر حاضر نشوند و شرکت نکنند، گفت: ما اختیاری برای تنبیه و تشویق نداریم.

این مباحث در حوزه اختیارات جشنواره نیست شاید به لحاظ قانونی برای تصمیم گیری در چارچوب فیلم و حوزه های مختلف تهیه کنندگان و حوزه های دیگر، سازمان سینمایی و وزارت ارشاد برمی گردد.

ما فستیوال هستیم و این حواشی که ماه ها در رسانه مطرح می شود جنگ تیترها در رسانه هاست. خیلی بدیهی است این موضوعات مطرح می شود ما مثل همه جشنواره ها چارچوب اختیاری برای برگزاری جشنواره داریم. موضوعات حاشیه ای نه در توان اختیار ماست و نه به آنها دسترسی داریم.

امینی در پاسخ به سؤال خبرنگار مهر مبنی بر بخش بین الملل و توضیحات بیشتر درباره فشارهای سیاسی که وجود دارد و کشور در التهاباتی بوده و با توجه به حواشی که برای سیمرغ مردمی به وجود آمد و چند فیلم در روزهای پایانی جشنواره اکران شود و سیمرغ مردمی امسال داشته باشیم، خاطرنشان کرد: در باره حوزه بین الملل توضیح دادم؛ همه شما در جریان هستید در شرایط ملتهبی کشور ما روبرو بوده و فعالیت های رسانه ای و رسانه های آن سوی مرزها این هجمه چند ماهه را با دوز بالا شروع کردند و ادامه می دهند.

ما یک تدابیری را انجام دادیم که اهالی رسانه خیلی با این موضوع آشنا بوده اند. جشنواره را در شرایطی جلو می بریم و طراحی کردیم با کمترین آسیب این امانت و کشتی را به ساحل برسانیم. جشنواره را با کمترین حاشیه برگزار کنیم.

حوزه بین الملل حوزه ای است بی تعارف جو رسانه ای که در آن سوی مرزها راه افتاده برنامه ریزی می کند به این حوزه آسیب بزند. با برنامه ریزی که پیش رو داریم با شرایط آرام و مناسبی پذیرای بخش بین الملل جشنواره باشیم. مباحث جامع تر و کلان تر در چند روز آینده رونمایی و ارائه خواهد شد و پذیرای میهمانان مان خواهیم بود.

وی ادامه داد: امسال شاید یک موضوعی هم مطرح شد که چرا دبیر جشنواره حرف نمی زند و روابط عمومی چرا سکوت کرده است. ستاد خبری کجاست؟ از روز 12 بهمن به درستی این مسیر پیش خواهد رفت. اما در بحث سیمرغ مردمی، همه دوستان در جریانید امسال خط تولید آثار سینمایی با یک توقف و یک شرایط سه چهار ماهه ای که کشور درگیر بود با یک سرعت کم و کندی شکل گرفت. به پاس حضور متقاضیان و همکاران و تهیه کنندگان و کارگردانان، متقاضی بودند کمک کنید پروتکل نظم پیش نروید و اثر ما برسد.

بالاخره حدود 70، 80 اثر در سینمای کشور تولید می شود و 75 اثری که ثبت نام شد همه با علاقه و میل به این بوده در جشنواره حضور داشته باشند. حاصل زحماتشان است و در چرخ رونق سینمای ایران تأثیرگذار است. جلسات مختلفی داشتیم و درک کردیم. می توانستیم 20 اثر انتخاب کنیم درگیر کمیت باشیم و درگیر کیفیت نباشیم. امسال با جشنواره ای روبرو هستیم با ژانرها و اقلیم های متفاوت و 6 فیلم پروداکشن بالا و قوی هستیم و یک اتفاق ویژه است.

همه آثار در بخش مراحل پس تولید، یک مقدار گرفتار شدند و استودیوها یک ترافیکی داشتند و ما درک کردیم شرایط اکران را فراهم کنیم.

یکسری آثار از اواسط جشنواره به ناوگان اکران می رسد و وقتی فشار بیاوریم کیفیت آثار لطمه می خورد هم شرمنده سینماگران و هم شرمنده مردم می شویم.

این چند آثاری که در اواسط جشنواره به ناوگان اکران می رسند و شرایط را برای آرای مردمی سخت خواهد کرد. یکسری فیلم ها از اوایل و یکسری فیلم ها از اواسط، آرا می گیرند و آن عدالت اتفاق نمی افتد. دوستان ما چند روزی است درگیرند یک بستر عادلانه ای را برای آرای مردمی اتفاق بیفتد، و امشب جلسه جمع بندی داریم تا الان که صحبت می کنیم این وضعیت عدالت آرای مردمی را داشته باشیم .

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار روزنامه فرهیختگان در مورد نشست های خبری است سال های گذشته می دیدیم کسانی که سوال می کردند و عمدتا با حواشی همراه بود چینش عوامل فیلم ها و خبرنگاران امسال جشنواره چطور است و با محدودیت فیلم ها و آیا جلسه نقد و معرفی فیلم ها خواهد بود، مجری نشست ها چه کسی است، افزود: طبق روال قبل خواهد بود. قرار نیست اتفاق جدیدی را داشته باشیم.

این موضوع مجری نشست ها را فردا می گذاریم آقای نجفی اعلام کنند. برنامه ریزی های کامل و جامع انجام شده برای نشست ها و طبق روال قبل برگزار خواهد شد. فکر می کنم برای اهالی رسانه نشست های داغی را در روزهای اکران آثار پیش بینی می کنیم.

امینی در پاسخ به سؤال خبرنگار ایپنا مبنی بر اینکه ما در جشنواره های جهانی جایزه های فیلم اقتباس داریم برنامه ریزی برای تعلق گرفتن و دائمی کردن سیمرغ و جایزه اقتباس دارید و امسال این سیمرغ را دارید، پاسخ داد:

در چندین دوره بوده و در چندین دوره نبوده است. سیمرغ اقتباس برمی گردد به آثار راه یافته به جشنواره، و بخش های رقابتی هست. آثاری که بر پایه اقتباس شکل گرفته باشد می توان توجه جدی تر کرد. جلوتر برویم و اهالی رسانه ببینند و این 24 اثر برگرفته از اقتباس باشد با اختیار دبیر جشنواره که در آیین نامه وجود دارد بتوانیم چنین جایزه ای را اختصاص دهیم.

وی در خصوص سوال خبرنگار برنا مبنی بر اینکه افرادی که تصمیم گرفتند در جشنواره حضور پیدا کنند در داوری ها دیده می شوند، گفت: این جشنواره در حوزه رقابتی متعلق به خانواده محترم سینما است.

در این 40 دوره برخی اوقات حال دوستان خوب بوده و برخی ها همراه بودند و برخی هم خیر؛ کشور ما برای همه عزیز است و فرهنگ و هنر و رسانه برای همه ویژه است. اینکه عزیزی بخواهد همراهی کند و عزیزی نخواهد، در این 40 دوره اتفاق افتاده است. جشنواره بنابر پروتکل ها و برنامه ریزی هایی شده با قدرت و اقتدار تصمیم خواهد گرفت و مباحثی را که باید اجرا می کند. میهمان اهالی فرهنگ و هنر و رسانه هستیم و صاحبخانه خانواده محترم سینماست و ماه ها تلاش کرده و این اثر برای مردم خلق شده و برای جریان خاصی خلق نشده است. ما نباید مباحث فرهنگی و هنری مان را به مسائل سیاسی گره بزنیم همه برای مردم در این جا زحمت می کشند و کارشان را به نحو احسن انجام بدهند. وقتی نقد می کنیم فلان مسئول چرا کارش را درست انجام نمی دهد این نقد به ما هم می شود که ما هم بدانیم باید برای مردم کار کنیم. شرایط را برای خانواده ها فراهم کنید که خانواده ها بتوانند از این بستر استفاده کنند.

خانه سینما به دلیل مشکلات کرونایی، خلأها و ضعف هایی ایجاد شد و باید به چرخ سینمای ایران کمک کنیم و مشکلی نمی بینیم و این همدلی را باید به همه سینماگران و سینمادوستان هدیه کنیم.

امینی در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه هنرمندان باید برای سینمای ایران پدری کنند و روایت خودتان در این چند ماهه داشتید و صحبت هایی با برخی داشتید که تصمیم داشتند در جشنواره نباشند،

گفت: من به جهت این دو قطبی هایی که ایجاد نشود در ماه های اخیر سکوت رسانه ای هم داشتم. در سکوت و آرامش کار را جلو بردیم. حقیر بچه سینما هستم از 17 سالگی کارم را با تولید در سینما شروع کردم و تهیه کننده ام. افتخار می کنم عضو کوچکی از خانواده سینما هستم. در طول این سال ها صمیمانه در کنار خیلی از بزرگان هنر و سینما بوده ام و شاید اختلاف فکری و سلیقه ای داشته باشیم و همه عزیزان ما هستند.

صمیمیت و مودتی میان ما جاری و ساری است. ما در این ماه ها همین نکته ای که اشاره کردید پایبند بودیم. با دوستان خوب بازیگر، تهیه کننده و کارگردان و نویسنده مان و عوامل مختلف، جلسات هم اندیشی داشتیم و گفتمان شکل گرفته است. جلسات متعددی بوده نقطه نظرات مطرح شده، این فضای محبت و صمیمیت و عاطفه بین ما و همکاران مان برقرار بوده، هست و خواهد بود. اختلاف نظرهایی که کشور و التهابات بوده تأثیری در این دوستی ها نمی گذارد. اعتقاد به رویکرد همه جاری و ساری است. اینکه نمی خواهد در این رابطه ها خدشه ای وارد شود. در حال حاضر استقبال می کنیم از حضور همه دوستان و این اتفاق خواهد افتاد. چه دوستانی که اثر در جشنواره دارند و چه دوستانی که اثر در جشنواره ندارند. ما از دوستان رسانه می خواهیم به این مسیر کمک کنند حال همه خوب شود و انرژی مثبت بدهیم.

این فضای کرخ و سختی که چند ماه گذشت را دشمن دوست دارد ادامه پیدا کند. هرکس به توان خودش برای امیدبخشی و آگاهی بخشی و نوید حال خوب دادن، کمک کنند. باید شرایط کمک کنیم حال هم را خوب کنیم و این تعامل با خانواده محترم سینما بوده و هست و خواهد بود.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار روزنامه سازندگی، تصورم نبود که یک روز تهیه کننده گاندو مقابل رسانه ها به عنوان دبیر جشنواره بنشیند. ما تصورمان این است که با خودتان یک رویه ای را به جشنواره می آورید که تا به حال نبوده است. احساس می کنیم یک فرد امنیتی و امسال با چیزهایی بوده و خیلی ها را قبول داریم اما فکر می کنیم این عدم خبررسانی و ستاد خبری چیزی نمی گوید و دبیر جشنواره صحبتی نمی کند و وزیر ارشاد خبرهای جشنواره را می دهد. ما این اتفاقات را از چشم شما می بینیم. این طور که شما عمل می کنید چند روز پیش سینماهای مردمی و آمار فیلم های راه یافته را اعلام کردید. به نظرمن فضا مهیا شد یکسری نشسته بودند از آب گل آلود ماهی بگیرند این شرایط فراهم شد. شاید این شفاف سازی اتفاق می افتد و 75 فیلم را مشخص می کردید. همه می گویند آمارسازی می کردید و مثل همین الان سر صحنه امضا گرفتند و بقیه نمی گفتند. 70 فیلم این طور نمی گفتند؛ در شرایطی که این قدر فضا غبارآلود به خاطر حواشی که وجود داشت شما دامن زدید. چرا شفاف سازی نکردید از نگاه امنیتی شما سرچشمه می گیرد و یا ناچار شدید و دستور و توصیه ای بود"

گفت: ثابت شده من آدم جسوری هستم. مواردی که گفتید 10 مورد بود. این موج رسانه ای در رسانه ها مطرح شد تهیه کننده گاندو دبیر جشنواره شد. قاعده امر فیلم سازی در جهان، از ژانرهای مختلف پلیسی و امنیتی یک ژانر ویژه ای است که در همه دنیا به آن می پردازند. در آمریکا سریال 24 می سازد و یک درامی را خلق می کنند. همه دنیا این ژانر را دارد. در کشور ما این ژانر چند بار اتفاق افتاده بود و این آخرین اثر که ساخته شد خیلی سر و صدا کرد نسبت به آثار قبلی مخاطب را بیشتر درگیر کرد. اما یک لطفی در حوزه رسانه هست بقیه موضوعات را سانسور می کنند. در ژانرهای مختلف فیلم ساختم در ژانر اجتماعی، فیلمساز معرفی کردم هومن سیدی را با فیلم آفریقا معرفی کردم . فیلم استراتژیک شکارچی شنبه و فیلم اجتماعی بدون مرز، و فیلم های متعددی را در ژانرهای مختلف سینمایی ساختم. همه روی این اثر تمرکز کردند و ژانر پلیسی و امنیتی که سر و صدای رسانه ای کردند بیشتر ذهنیت دارند. در موضوع جشنواره فجر همه ذهنیت ها فقط سر اینکه این موضوع گردن حقیر افتاده و جشنواره را جلو ببریم و موضوع سریال گاندو و ژانرهای دیگر را فراموش کردند. آثار دیگری که جزو رزومه بنده بوده را فراموش کردند.

وی ادامه داد: این موضوعی که شما می گویید ربطی به نگاه امنیتی ندارد. قاعده امر این است که هرکسی در کرسی مسئولیت می نشیند یک استراتژی طراحی می کند. با توجه به التهابات جامعه، هرکسی جای من هم بود یک برنامه ریزی می کرد با اقتدار و شرایط مناسب و ویژه مدیریت کند و رقم بزند. این موضوع اصلا پاراف شده و کسی ورود کرده و نه دستگاهی به من دستور داده و نه تذکر از مراجع و ارگانی بوده است. تدبیر خود بنده بوده که چطور برنامه ریزی کنیم آسیبی به آثار و صاحبان آثار نرسد.

یک عزیزی می آید یک موسیقی را قرارداد می بندد و پولش را می گیرد. یک هنرمندی تئاتری کار می کند آنقدر فشار موسیقی از آن سوی مرزهاست من اصلا خوانندگی نمی کنم کشاورزی می کنم. ما باید از همکاران و عوامل سینمایمان صیانت کنیم. ما باید مراقب شان باشیم. رسانه های آن سوی مرزها هست و فشارهای روحی و روانی به خانواده محترم سینما وارد می شد و گرما و سرما کار می کنند. بعد از شغل معدن، سخت ترین شغل بازیگری است. انگیزه ای برای بازیگر و آن کارگردان نیست به جای اینکه حواسش به کیفیت باشد به حاشیه نیست. بنده در این جا باید از حوزه تولید اثر سینمایی، مراقبت کنم.

به جای اینکه اسامی را زودتر اعلام کنیم فیلم ها را با کیفیت و آرامش پیش ببرند. ما کاری که داریم برنامه ریزی می کنیم پیرو صیانت از اهالی خانواده محترم سینماست. و این موضوع را دوباره اشاره می کنم بدنه تولیدات سینمایی به خاطر التهابات، به وقفه خورده و دیر رسیده است. اگر با فضایی روبرو هستیم کنداکتور اکران را دیر اعلام می کنیم شرایط یک مقدار عقب افتاده دوستان حق بدهند.

در شرایط استانداردی قرار نگرفتیم و فیلمسازان در شرایط استانداردی قرار نگرفتند و با سختی به مراحل آخر می رسانند. یک مقدار عادلانه به این موضوع فکر کنیم در شرایط سخت ناوگان سینمای ایران کارش را به جشنواره می رساند. توقعاتی که از سال های قبل هست توقعات مان را پایین بیاوریم و همراه شویم.

دبیر جشنواره فیلم فجر در خصوص معرفی 75 فیلم، خاطرنشان کرد: زمان به عقب برمی گشت باز هم اعلام نمی کردیم ما باید مراقبت می کردیم این حواشی از آن سوی مرزها نیاید و کار با کیفیت و تخصص خوبی پیش برود. همه باید درگیر این فضا باشند و به کیفیت آثارشان لطمه نخورد. ما همه باید مراقب این موضوع باشیم.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اختلال در سامانه تهیه بلیت گفت : من قبل از ورود به جلسه چک کردم که شاید سؤال پیش بیاید. اختلالی در زمان هایی به دلیل کندی اینترنت وجود دارد. سه سامانه را ماه ها بررسی کردیم. در مجموعه سمفا برنامه ریزی هایی انجام دادیم. دیتا سنترها یک جاهایی کند میشود. همه می دانیم شرایط چگونه است و فقط ربطی به سامانه فروش اینترنت بلیت های جشنواره ندارد.

منبع: برنا

460222