دیدن امام حسین (ع) در خواب چه تعبیری دارد؟

تعبیر خواب امام حسین (ع) را اگر نمی دانید با ما در این گزارش همراه شوید.
تصویر دیدن امام حسین (ع) در خواب چه تعبیری دارد؟

به گزارش سایت خبری پرسون، با تعبیر خواب امام حسین (ع) دیدن امام حسین در خواب، تعبیر خواب ائمه اطهار و تعبیر خواب زیارت (کربلا، حرم امام حسین و ...) همراه ما باشید.

پیش از مطالعه تعبیر خواب امام حسین (ع) لازم به ذکر است که به صورت کلی سید و سالار شهیدان نماد ایثار، فداکاری و از خود گذشتگی است. شخصیتی بزرگ در تاریخ که مانند او دیگر پیدا نشده است. دیدن امام حسین (ع) در خواب با توجه به نوع خواب و فضای دیده شده در رویا می‌تواند معانی متفاوتی داشته باشد اینگونه خواب‌ها که شامل ائمه اطهار بوده به صورت کلی نیکوست ولی تعبیر و تفسیر یکسانی نخواهد داشت.

تعبیر خواب امام حسین (ع)

ابن سیرین می‌گوید: تعبیر دیدن امام حسن و امام حسین (ع) در خواب این است که با یکی از بزرگان یا شخصی ارتباط برقرار می‌کنی و از او خیر و منفعت به دست می‌آوری و سرانجام به درجه شهادت خواهی رسید.

تعبیر خواب امامان معصوم

آنچه که از آیات و روایات استفاده می‌شود این است که تعبیر خواب، علمی است که خداوند به انبیاء و ائمه اطهار (ع) عطا نموده است و عنایتی است از سوی خداوند متعال به بعضی از افراد باتقوی که بر اثر مخالفت با هوای نفس و شدت پایداری در راه خداوند به آن‌ها عطا شده است.
خداوند متعال یکی از دلایل نبوت حضرت یوسف(ع) را، اطلاع از علم تعبیر قرار داده است: وَکَذَلِکَ یَجْتَبِیکَ رَبُّکَ وَیُعَلِّمُکَ مِن تَأْوِیلِ الأَحَادِیثِ. «و اینگونه پروردگارت تو را بر می‌گزیند و از تعبیر خواب‌ها به تو می‌آموزد».
البته افرادی نیز بوده اند که با استفاده از نجوم و جفر و رمل و معیار‌های دیگر بعضی خواب‌ها را تعبیر می‌نموده اند، اما در بسیاری از موارد تعبیر آن‌ها صحیح نبوده است.

عوامل بسیاری در تعبیر و تفسیر خواب مؤثر است که به بعضی از آن‌ها اشاره می‌شود (حالت کلی):

الف) حالات روحی و روانی خواب بیننده. مثلا افرادی که در طول روز استرس و اضطراب دارند و یا ذهن مشغول و ناآرام دارند خواب‌های ترسناک و پر تنش می‌بینند و کسانی که از افسردگی عمیق رنج می‌برند خواب‌های عرفانی زیادی در قالب‌های مختلف مذهبی و غیر مذهبی می‌بینند.

ب) نوع غذایی که قبل از خواب خورده است.
گویند شخصی آمد خدمت پیامبر (ص) و عرض کرد دیشب خواب پریشانی دیده ام. حضرت فرمود: دیشب چه خورده ای؟ عرض کرد خرمای پخته بسیاری خورده ام. حضرت فرمود: علتش همان است.

ج) با وضو خوابیده یا بی وضو.

د) به حالت جنابت خوابیده یا با طهارت.

ه) شغل و حرفه خواب بیننده.

و) چه زمانی خواب دیده است روز یا شب، چه ساعتی خواب دیده است.

ز) آیا مؤمن و باتقوی است یا فاسق و گنهکار.

گویند شخصی به ابن سیرین گفت در خواب دیدم که اذان می‌گفتم در پاسخ گفت تو به حج خواهی رفت. اتفاقاً شخص دیگری به او گفت من نیز چنین خوابی دیده ام گفت تو را به سبب دزدی می‌گیرند. بعضی سئوال کردند که یک خواب را دو تعبیر نمودی گفت من با توجه به حال خواب بیننده، تعبیر نمودم اولی شخص با ایمانی بود تعبیر به حج نمودم با استفاده از آیه: «وَأَذِّن فِی النَّاسِ بِالْحَجِّ یَأْتُوکَ رِجَالًا»، اما دومی شخصی فاسق بود تعبیر به دزدی نمودم با استفاده از آیه: «ثُمَّ أَذَّنَ مُؤَذِّنٌ أَیَّتُهَا الْعِیرُ إِنَّکُمْ لَسَارِقُونَ».

ح) کسی که خواب دیده مرد است یا زن یا بچه.

نتیجه این که نمی‌توان به این سادگی و در قالب نوشتار خواب را تعبیر نمود بلکه یک معبر خوب که بهره‌ای از فیوضات الهی برده باشد باید خواب را تعبیر نماید.
اما آن چه که از روایات استفاده می‌شود این است که اگر کسی یکی از چهارده معصوم را در خواب ببیند واقعاً همان بزرگواران را دیده است. (به شرط آن که واقعاً چهره آن‌ها را در خواب دیده باشد).

از پیامبر اکرم (ص) نقل شده است که می‌فرماید: «من رآنی فی منامه فقد رآنی لأنّ الشیطان لا یتمثل فی صورتی و لا فی صورة أحد من أوصیائی. هر کس مرا در خواب ببیند، (واقعاً) من را دیده است. همانا شیطان به صورت من و جانشینان من ظاهر و مجسم نمی‌شود».
اما این که تعبیر دیدن یکی ازچهارده معصوم در خواب چیست؟ بستگی به چیز‌های زیادی دارد از جمله اینکه:

کدام یک از معصومین را در خواب دیده است؟ حالت آن معصوم در خواب چگونه بوده آیا آن معصوم را خوشحال در خواب دیده یا ناراحت؟ آیا آن معصوم وارد منطقه‌ای شد یا از آنجا خارج شد؟ آیا معصوم با او سخن گفت یا نه؟ آیا چیزی به او داد یا چیزی از او گرفت و….

اما به طور کلی و با صرف نظر از جزئیات، آن چه که در بعضی از کتب تعبیر خواب آمده است این است که دیدن معصومین در خواب بسیار خوب است.

علامه مجلسی در کتاب تعبیر خوابش می‌فرماید: «دیدن پیامبرزادگان (که شامل ائمه معصومین نیز می‌شود) در خواب ده وجه دارد: رحمت، عزت، نعمت، شرف، دولت، ظفر، سعادت، ریاست، قوّت، راحتی».

و اما آن چه که در بعضی از کتب تعبیر خواب آمده است این است که اگر کسی امام حسین (ع) را در خواب دید با یکی از بزرگان رفیق و مأنوس می‌شود و از او خیر می‌بیند و سرانجام به درجه شهداء نائل می‌شود».

اما به طور کلی ما آنچه وظیفه مان است و در هوشیاری کامل و بیداری دیده و شنیده ایم مکلف به عمل بر طبق آن هستیم و آنچه در خواب دیده ایم اگر خوب باشد که به ما می‌رسد و لزومی به فکر کردن در مورد آن نیست و اگر بد باشد با دادن صدقات رفع می‌شود.

تعبیر خواب زیارت کربلا

زیارتگاه (کربلا، حرم امام حسین، مشهد و …) در خواب به جای امن و قرار گرفتن در ایمنی تعبیر می‌شود. اگر خواب ببینید به زیارتگاهی رفته‌اید، حاجتی در دل دارید که به واسطه کسی که به زیارت حرم او رفته‌اید، و به برکت دعای خیر آن شخص، به حاجت خود خواهید رسید و یا عملی انجام داده‌اید که ثواب زیارت حرم آن شخص به شما خواهد رسید.

منبع:ستاره

460105