پیش بینی هواشناسی استان مرکزی/ سامانه بارشی از دوشنبه 10 بهمن وارد می شود

آب و هوای استان مرکزی توسط مرکز هواشناسی تشریح شد.
تصویر پیش بینی هواشناسی استان مرکزی/ سامانه بارشی از دوشنبه 10 بهمن وارد می شود

به گزارش سایت خبری پرسون، هواشناسی استان مرکزی اعلام کرد: موج اصلی فعالیت سامانه بارشی از عصر روز دوشنبه از مناطق جنوب غربی در استان آغاز می شود.

هواشناسی استان مرکزی اعلام کرد: بررسی آخرین خروجی مدل‌های پیش‌بینی حاکی از تداوم بارش‌های پراکنده برف و باران طی ۲۴ ساعت آینده در برخی از مناطق استان به‌ویژه در نوار شمال استان هست.

موج اصلی فعالیت این سامانه از روز دوشنبه از مناطق غرب کشور و دامنه‌های زاگرس آغاز خواهد شد و از ساعات بعدازظهر روز دوشنبه از مناطق جنوب غرب فعالیت خود را در استان مرکزی آغاز خواهد کرد و تا اواخر وقت به‌تدریج سایر مناطق استان را نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد. فعالیت این سامانه در مناطق سردسیر و کوهستانی به‌صورت بارش برف و در سایر مناطق به‌صورت باران و برف تا صبح چهارشنبه تداوم خواهد یافت.

به دلیل وزش باد نسبتاً شدید تا شدید در برخی از ساعات در طی فعالیت این سامانه در مناطق مستعد به‌ویژه در مناطق کوهستانی کولاک برف پیش‌بینی می‌شود. به دلیل احتمال بارش نسبتاً سنگین برف در برخی مناطق کوهستانی و همچنین وزش باد و کولاک برف طی این مدت (به‌ویژه سه‌شنبه‌شب و بامداد چهارشنبه) اختلال در تردد جاده‌ها به‌ویژه جاده‌های کوهستانی و گردنه‌های استان پیش‌بینی می‌شود.

با عبور این سامانه بارشی از روز چهارشنبه دمای هوا کاهش خواهد یافت.

منبع:مهر

460079