سری جدید «دست کی بالا» به زودی روی آنتن

سیدمحسن مناجاتی تهیه کننده «دست کی بالا» از سری جدید این برنامه خبر داد.
تصویر سری جدید «دست کی بالا» به زودی روی آنتن

به گزارش سایت خبری پرسون، سیدمحسن مناجاتی تهیه‌کننده «دست کی بالا» از نوآوری‌های سری جدید این برنامه به حضور مشاور و روانشناس در مجموعه اشاره کرد و گفت: از آنجایی که برنامه همچنان موضوع‌محور است، برای اینکه موضوعات برای والدین نیز کاربردی شود در کنار تولید برنامه با مشاوران و کارشناسان در حوزه کودک گفتگوهایی خواهیم داشت که به موازات تولید و پخش برنامه در فضای مجازی و کانال‌های مربوط به برنامه و سایت شبکه دو بارگذاری می شود که والدین می توانند از آن بهره کافی را ببرند.

وی با اشاره به بخش‌های این برنامه اظهار کرد: بخش نمایش و بازی و سرگرمی (که این بخش با حضور کودکان و مهمان همراه است) ۲ بخش مکمل «دست کی بالا» است.

دکورهای متفاوت در هر بخش

مناجاتی اظهار کرد: برای بهتر اجرا شدن این بخش ها، در فصل جدید برای هر بخش دکوری ویژه و متفاوت با دکورهای موجود در برنامه های کودک، طراحی و ساخته شد. متفاوت از این منظر که در ساخت این دکورها از تکنولوژی خاصی استفاده شد که با کمترین هزینه ۲ دکور در دسترس است.

این تهیه‌کننده در توضیحی بیشتر گفت: در دکور اصلی با چرخشی ۱۸۰ درجه‌ای، دکور دیگری پدیدار می‌شود که این طراحی در هزینه و انبار نگهداری صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای ایجاد می‌کند. در دکور فوق مکان‌های متفاوت و خاص برای عروسک‌ها و کاراکترهای برنامه طراحی شده که برای تنوع تصویر بسیار حائز اهمیت است.

تولد عروسکی به نام «شربت»

تهیه‌کننده «دست کی بالا» با اشاره به تغییرات گرافیکی و بصری برنامه بیان کرد: با توجه به شناخت سلیقه و نیاز مخاطب هدف، عروسک جدیدی به نام «شربت» به مجموعه برنامه «دست کی بالا» اضافه شد. این عروسک با تعریف شخصیتی متفاوت به پیشبرد موضوعات برنامه کمک می‌کند و تنوع در گفتار و رفتار این شخصیت عروسکی و هنرمندی صداپیشه آن برنامه را با تازگی ویژه‌ای روبرو می‌کند.

مناجاتی درباره مجریان برنامه افزود: محمدرضا بهروز همچنان به عنوان مجری اصلی و پریماه در نقش هنری خواهر بهروز به عنوان مجری دوم در برنامه نقش آفرینی می‌کنند. توتک آوازه خوان و زاغک همچنان در برنامه در کنار هنرمندان دیگر حضور خواهند داشت.

ریتم مناسب سلیقه خردسالان

مناجاتی درباره ریتم برنامه توضیح داد: حوصله مخاطب خردسال برنامه با ریتم کند و ثابت همخوان نیست. لاجرم تنوع آیتم، ایجاد شادی و نشاط، بازی و جنب و جوش در برنامه نیاز مخاطب است، برای همین در برنامه آیتم‌های متنوعی طراحی شده که برنامه ریتم ثابت و تکراری به خود نگیرد.

این تهیه‌کننده در پایان بیان کرد: همچنان تاکید بر این است برنامه برای مخاطب هدف کودک و خردسال تولید شود و صرفا برای دیده شدن، خط فکری کودکان را با کلمات و نگاه بزرگسال آمیخته نشده و عروسک‌ها و کاراکترهای ما در این برنامه فقط مخاطب خردسال را هدف دارند.

برنامه «دست کی بالا» یکشنبه و سه‌شنبه حوالی ساعت ۱۵:۱۵ از شبکه دو روانه آنتن می‌شود، بازپخش این برنامه دوشنبه و چهارشنبه حوالی ساعت ۱۱ خواهد بود.

منبع: مهر

459777