ماجرای هیئت امنایی شدن مدارس کشور چیست؟

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی گفت: کسانی که احساس می کنند در مدارس هیئت امنایی از خانواده ها وجهی گرفته میشود اشتباه فکر می‌کنند.
تصویر ماجرای هیئت امنایی شدن مدارس کشور چیست؟

به گزارش سایت خبری پرسون، احمد محمودزاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش در خصوص شائبه‌های مطرح در مورد مدارس هیئت امنایی گفت: رویکرد جدیدی که در وزارت آموزش و پرورش وجود دارد استفاده از ظرفیت خیرین، خانواده ها، واقفین و گروههای جهادی جهت کمک به مدارس دولتی است. برای اینکه حضور این افراد و کمک این گروه ها به مدارس دولتی رسمیت پیدا کند و نمایندگانی از اولیا، خیرین و گروه های جهادی بتوانند در مدرسه برای امر آموزش و پرورش تصمیم بگیرند نگاه هیئت امنایی به این امر اطلاق شده است.

محمودزاده با بیان اینکه مشارکتی که در این طرح شده است مشارکتی چند وجهی بوده و مشارکت مالی نیست، گفت: کسانی که احساس می کنند در مدارس هیئت امنایی از خانواده ها وجهی گرفته میشود اشتباه فکر می‌کنند. هیئت امنایی شدن مدارس برای تغییر در نوع مدیریت این مدارس در جهت اجرایی شدن سند تحول بنیادین است. موضوعی که برخی رسانه‌ها در مورد پولی شدن مدارس دولتی مطرح می کنند اشتباه است. کمک گروه‌ها، خانواده‌ها، گروه های جهادی و خیرین از نوع کمک مالی نیست که بگوییم مدارس دولتی به سمت پولی شدن حرکت می کنند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی افزود: گروه‌های جهادی و خیرین قرار است در تدوین و ارائه برنامه‌های درسی مشارکت داشته باشند؛ برخی از خیرین مدرسه ساز حتی علاقه دارند در امر مدرسه داری هم فعالیت داشته باشند.

وی با بیان اینکه برنامه داریم برای سال‌های آتی ۲۵ درصد مدارس دولتی به صورت هیئت امنایی اداره شوند، گفت: تلاش می کنیم طی سالهای آتی به این عدد برسیم. مدارس دولتی در تمامی مقاطع تحصیلی هیات امنایی می شوند ظرفیت مدارس در ابتدا سنجیده می‌شود و همچنین بیشتر توجه ما به مدارس حاشیه شهرها و مناطق محروم و روستاهاست که همین موضوع نشان می دهد نگاه ما در هیئت امنایی شدن مدارس دولتی مشارکت مالی خانواده‌ها نیست.

منبع: خبرگزاری مهر

459660

سازمان آگهی های پرسون