پیش‌بینی هواشناسی هرمزگان تا شنبه

وضعیت آب و هوای هرمزگان طبق پیش بینی هواشناسی را مشاهده می کنید.
تصویر پیش‌بینی هواشناسی هرمزگان تا شنبه

به گزارش سایت خبری پرسون، هواشناسی هرمزگان اعلام کرد: طی امروز پنجشنبه تا صبح شنبه، ناپایداری وضعیت جوی و دریایی در استان هرمزگان پیش بینی می‌شود.

هواشناسی هرمزگان اعلام کرد: تحت تأثیر فعالیت سامانه بارشی در مناطق غربی و مرکزی استان، خلیج فارس و تنگه هرمز، سواحل و جزایر، ارتفاعات و به تدریج برخی مناطق شرقی و شمالی استان، رگبار باران و رعد و برق و افزایش لحظه ای سرعت باد گاه تگرگ پیش بینی می شود. توصیه می شود از رفتن به حاشیه رودخانه ها و صعود به ارتفاعات اجتناب شود.

عمده بارشهای این سامانه در مناطق دریایی خواهد بود و تقویت نقطه ای فعالیت سامانه، رگبار شدید باران، رعدوبرق و وقوع تندبادهای لحظه ای محتمل خواهد بود.

در مناطق دریایی علاوه بر احتمال تندباد لحظه ای، وزش بادهای نسبتاً شدید شرقی نیز پیش بینی می شود. لذا توصیه می‌شود ضمن جلوگیری از تردد شناورهای سبک و صیادی، تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی در بنادر و اسکله های استان صورت پذیرد.

طی این مدت ضمن ماندگاری هوای سرد در مناطق شمالی و ارتفاعات استان، به دلیل ابرناکی افزایش نسبی دمای کمینه و کاهش نسبی دمای بیشینه در سایر نقاط استان پیش بینی می شود. اوایل هفته آینده، کاهش دمای کمینه مورد انتظار است.

منبع:مهر

459509