بهترین خط چشم ها و روش استفاده از آنها

آموزش خط چشم کشیدن به روش مختلف، انواع خط چشم و نحوه آرایش چشم را در این گزارش یاد می گیرید.
تصویر بهترین خط چشم ها و روش استفاده از آنها

به گزارش سایت خبری پرسون، از انواع خط چشم موجود در بازا می‌توان به خط چشم مایع، مداد چشم، سایه چشم پودری، کرم خط چشم، خط چشم ژله ای، خط چشم ماژیکی و... اشاره کرد که با توجه به شکل چشم افراد و ابزار و موادی که برای کشیدن خط چشم استفاده می‌شود، می‌توان آنها را دسته بندی کرد.

با کشیدن خط چشم می‌توان تغییرات زیادی در چهره ایجاد کرد که باعث می‌شود جذاب‌تر به نظر آیید. اما بستگی دارد که کدامیک از انواع مدل خط چشم را انتخاب می‌کنید. وقتی برای اولین بار از هر یک از انواع خط چشم استفاده می‌کنید،‌ احتمالا هدفتان درشت جلوه دادن چشمتان است، اما اگر کمی وقت بگذارید و با آموزش کشیدن خط چشم آشنا شوید، می‌توانید خودتان مانند یک آرایشگر حرفه‌ای، آن طور که می‌خواهید به صورتتان زیبایی ببخشید.

یکی از زیباترین کارهایی که خط چشم می‌کند، این است که به مژه‌ها عمق بخشیده و آنها را پر پشت‌تر نشان می‌دهد. از این رو ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با انواع خط چشم موجود در بازار که می‌توانید از آن برای کشیدن خط چشم استفاده کنید، آشنا کنیم.

۱- خط چشم مایع (خط چشم مویی)

از بین انواع خط چشم بهترین نوع، خط چشم مایع است که البته نحوه کشیدن آن از دیگر خط چشم‌ها سخت‌تر بوده و به دقت بیشتری نیاز دارد. برای کشیدن خط چشم با خط چشم مایع، نوک قلمو باید تیز و باریک باشد. اگر هنگام کشیدن خط چشم مرتکب اشتباه شدید، اجازه دهید تا خط چشم کاملا خشک شود. سپس با یک گوش پاک کن آغشته به پاک کننده آرایش آن را پاک کنید. سپس پلک را خشک کنید و دوباره خط چشم بکشید.

۲- مداد چشم

بهترین مداد چشم برای استفاده، مدادی است که جنس چرب و نرمی نداشته باشد بلکه باید خشک و تیز باشد. بعد از این که خط چشم را با مداد کشیدید، مقداری سایه پودری روی آن بزنید تا پخش نشود. مداد چشم ماندگاری کمی دارد و سریع پاک می‌شود. به همین دلیل استفاده از سایه پودری هم رنگ با مداد به ماندگاری بیشتر آن کمک می‌کند.

۳- سایه چشم پودری

سایه چشم پودری یکی دیگر از انواع خط چشم است که به صورت ملایم و پخش استفاده شده و تاثیر بسزایی در زیبایی شما دارد. این نوع پودر برای آرایش‌های ملایم‌تر مناسب است. بهتر است که این سایه را با قلموهای نازک بر روی پلک بکشید. این نوع پودر را می‌توانید به صورت خشک یا خیس استفاده کنید.

۴- کرم خط چشم

در مقایسه با انواع خط چشم، این کرم در اطراف چشم بخش نمی‌شود و فوق العاده چشم گیر است. این نوع کرم برای افرادی که پلک‌هایشان چرب است، انتخاب مناسبی است. توجه داشته باشید که بعد از هر دفعه استفاده، قلمو را بشویید تا کرم‌ها بر روی آن خشک نشود.

۵- خط چشم ژله ای

خط چشم ژله ای در واقع همان کاربرد و همان ظاهر خط چشم‌های دیگر را دارد و به هیچ عنوان در ماهیت با سایر انواع خط چشم‌ها تفاوتی ندارد. اما تنها تفاوت آن در نوع مایع خط چشم است! یعنی اگر به مایع خط چشم‌های ژله‌ای دقت کنید خواهید دید که ترکیب آن‌ها کمی غلیظ‌تر، کرمی‌تر و نرم تر هستند.

مایع این خط چشم نسبت به سایر خط چشم‌ها ژله‌ای است و نوع کاربری آن تفاوت عمده‌اش با سایر انواع خط چشم‌ها است. به این صورت که استفاده از آن برای افرادی که در کشیدن خط چشم خیلی حرفه‌ای نیستند مناسب‌تر خواهد بود.

۶- خط چشم ماژیکی

خط چشم ماژیکی نوعی از خط چشم مایع است که برای کشیدن یک خط چشم زیبا و بی نقص یک انتخاب عالی است.

نوک خط چشم‌های ماژیکی از جنس نمد و بسیار شبیه نوک ماژیک است و به همین دلیل به این نام مشهور شده‌اند. کشیدن خط چشم با این وسیله آرایشی بسیار ساده است و به راحتی می‌توانید آن را روی چشم هدایت کنید.

خطی که با خط چشم ماژیکی کشیده شده است هم ماندگاری بیشتری از لوازم آرایشی دیگر دارد و همین موضوع به محبوبیت آن کمک می‌کند.

۷. خط چشم رنگی

خط چشم های رنگی، خط چشم های مات، براق و اکلیلی، در تمامی مدل های ذکر شده موجود است و به راحتی در بازار، در برندهای مختلف یافت می شود.

نحوه کشیدن خط چشم تمیز و شیک

برای کشیدن خط چشم حرفه‌ ای و جلوگیری از لرزش دست هنگام کشیدن، بهتر است تکیه گاهی برای دستتان پیدا کنید تا آرنج دست را روی آن قرار دهید. بعضی از خانم‌ها خط چشم را به صورت نقطه‌ای، پشت مژه‌ها می‌کشند و بعد نقطه‌ها را به هم وصل می‌کنند، اما بعضی ترجیح می‌دهند که خط چشم را یک دست بکشند.

سعی کنید خط را تا جای ممکن تمیز و نزدیک به مژه‌ها نگه دارید. به این صورت که نوک قلمو را در انحنای چشم قرار داده و از آنجا شروع به کشیدن کنید و به سمت گوشه چشم پیش بروید.

در نهایت بستگی به خود شما دارد که از میان انواع مدل خط چشم چه مدلی را انتخاب کرده و با چه نحوه اجرایی راحت‌تر هستید. می‌توانید برای آن که آرایش چشم کمی دودی باشد، انتهای خط چشم را اندکی محو کنید.

خط چشم مناسب برای انواع چشم

در مقاله ای جداگانه شما را با انواع مدل خط چشم بر اساس فرم چشم ها آشنا کرده‌ایم. در ادامه بطور خلاصه شما را با این موضوع آشنا خواهیم کرد.

۱- فرم چشم های بادومی

در قسمت داخلی پلک سایه روشن بکشید. در گوشه بیرونی پلک کمی سایه تیره ایجاد کنید. برای پلک بالا خط پهنی تا گوشه بیرونی پلک بکشید و برای پلک پایین یک خط نازک و ظریف بکشید.

۲- فرم چشم های پلک افتاده

افرادی که پلک‌های افتاده ای دارند باید خط چشم پهنی روی پلک‌ها بکشند. انتهای خط چشم را ظریف و نازک و به سمت بالا بکشید؛ مدل خط چشم بالدار برای این فرم چشم عالی می‌شود. برای اینکه چشم‌هایتان درشت به نظر آید بهتر است از یک ریمل مناسب که مژه‌ها را به سمت بالا هدایت کند، استفاده کنید.

۳- فرم چشم‌های رو به پایین

آرایش چشم رو به پایین (پلک افتاده) به روش صحیح باید صورت بگیرد. در این مدل از سایه روشن برای بالا نشان دادن پلک‌ها استفاده کنید. می‌توانید رنگ سایه را قرمز یا صورتی انتخاب کنید. خط چشم را مقداری بالاتر از جایگاه اصلی خط چشم بکشید و خط را از وسط پلک به سمت شقیقه‌‌ها بکشید. اگر خط چشم را از وسط پلک بکشید، چشم‌‌های شما حالت بازتر و بالا رفته ‌ای خواهد داشت.

۴- فرم چشم های رو به بالا

در این مدل باید مقداری سایه رنگ روشن روی پلک پایینی بزنید و بعد روی پلک بالایی کار کنید. در گوشه‌های بیرونی، خط چشم را پهن‌تر بکشید. برای اینکه قسمت‌های پهن را کمی محو کنید بهتر است از خط چشم مدادی استفاده کنید. خط چشم را روی هر دو پلک بالایی و پایینی چشم به کار ببرید. نیاز نیست حالت بالا رفته چشم را با خط چشم کمتر کنید. اجازه دهید چشم‌ها حالت طبیعی خودشان را داشته باشند.

۵- فرم چشم‌های گرد

خانم‌هایی که چشم‌های گرد دارند در میان انواع مدل خط چشم باید مدلی را انتخاب کنند که چشم‌هایشان حالت کشیده‌ای پیدا کند. برای اینکار بهتر است از مدادهای پررنگ استفاده کنید. می‌توانید از مدل خط چشم گربه‌ای استفاده کنید.

۶- فرم چشم های ریز

در این مدل باید به گونه ای خط چشم بکشید که چشمانتان را درشت‌تر نشان دهد. برای اینکار باید از مداد چشم سفید برای داخل چشمتان استفاده کنید. به طور کلی از مداد چشم مشکی برای داخل چشمتان استفاده نکنید زیرا چشم‌هایتان را ریزتر نشان می‌دهد. فقط کافی است مداد چشم مشکی را در انتهای پلک بالایی و رو به بالا بکشید و خط را در گوشه های چشم محو کنید. این روش باعث می شود چشم‌هایتان درشت‌تر به نظر آیند.

منبع:ستاره

459391