«شان پن» در راه جشنواره برلین

مستند «ابرقدرت» ساخته «شان پن» سینماگر آمریکایی ماه آینده در بخش غیررقابتی جشنواره برلین رونمایی خواهد شد.
تصویر «شان پن» در راه جشنواره برلین

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از ونیتی‌فر، این مستند به کارگردانی مشترک «شان پن» و «آرون کافمن»، اولین نمایش خود را در سالگرد آغاز جنگ مسکو با اوکراین تجربه می‌کند، دوره‌ای که طی آن «پن» چندین بار از منطقه جنگ زده بازدید کرد و با رئیس جمهور آن، ولودیمیر زلنسکی، دیدار کرد.

«کارلو شاتریان» مدیر هنری برلیناله در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «"شان پن" در کیف با زلنسکی در حال فیلمبرداری بود که جنگ در اوکراین شروع شد. این واقعیت باعث شد که فیلم به چیزی دشوارتر و معنادار تبدیل شود. ما از شان پن و کل تیم بسیار سپاسگزاریم که برلیناله را برای نمایش این فیلم انتخاب کردند. نمایش این فیلم در برلین نسبت به هر جایی دیگر معنای بیشتری دارد، چون ما به اوکراین نزدیک هستیم، مردم اوکراین در برلین زندگی می‌کنند و همچنین به دلیل ارزش سیاسی».

روابط رو به رشد «شان پن» و «زلنسکی» در نوامبر گذشته، زمانی که این دو هدایایی را در اوکراین رد و بدل کردند، در کانون توجه قرار گرفت. پس از اینکه پن قبلاً تهدید کرده بود که مجسمه اسکار خود را در حمایت از اوکراین ذوب می کند، بعد از آن یکی از دو جایزه اسکار خود را به «زلنسکی» هدیه داد: «این یک چیز احمقانه نمادین است، اما اگر بدانم که اینجا با شماست، آنگاه احساس بهتری و قدرت کافی برای مبارزه خواهم کرد. وقتی برنده جنگ شدید، آن را به «مالیبو» (شهری در کالیفرنیا) برگردانید. چون با دانستن اینکه تکه‌ای از من در اینجا وجود دارد، احساس خیلی بهتری خواهم داشت».

«زلنسکی» که خود قبلا یک بازیگر و صدابیشه بوده در اینستاگرام نوشت که این مجسمه «تا پایان جنگ در اوکراین باقی خواهد ماند». او در مقابل، نشان لیاقت درجه ۳ را به دلیل خدمات برجسته و همچنین لوح یادبودی را به «شان پن» تقدیم کرد.

«شان پن» نخستین بار در سال ۲۰۰۳ برای فیلم «رودخانه مرموز» و دومین بار برای فیلم «میلک» در سال ۲۰۰۸ موفق به کسب جایزه اسکار بازیگری شد.

در اوایل این ماه، «زلنسکی» در مراسم گلدن گلوب در یک پیام ویدئویی اعلام کرد که جنگ در اوکراین هنوز تمام نشده است، اما جریان در حال تغییر است و از قبل مشخص است که چه کسی برنده خواهد شد.

هفتاد و سومین جشنواره فیلم برلین از تاریخ ۱۶ تا ۲۶ فوریه (۲۷ بهمن تا ۷ اسفند) در کشور آلمان برگزار می‌شود.

459044