عذرخواهی خبرساز یک مقام ژاپنی/ ببخشید دستم در جیبم بود!

سیجی کیهارا، معاون وزیر کابینه دولت ژاپن گفت زمانی که آقای نخست وزیر با خبرنگاران در واشنگتن صحبت می‌کرد،او در حالی که دستانش در جیب شلوارش بود در تصاویر دیده می‌شد و مادرش نظرات زیر این تصویر را خوانده بود که می‌گفتند که او با این کارش والدینش را شرمسار کرده است.

تصویر عذرخواهی خبرساز یک مقام ژاپنی/ ببخشید دستم در جیبم بود!

به گزارش سایت خبری پرسون، کیهارا، ۵۲ ساله نقل می‌کند که مادرش در یک تماس تلفنی عصبانیتش را نشان داد و گفت که از کارش شرمسار است و به او پیشنهاد کرد تا جیب‌هایش را بدوزد.

این اتفاق در جریان سفر فومیو کیشیدا به پنج کشور اروپایی و آمریکای شمالی رخ داد که شامل نخستین دیدار او به‌عنوان نخست وزیر با جو بایدن می‌شد.

در ویدئویی که از این اتفاق منتشر شده است آقای کیهارا دست در جیب‌هایش در حالی که پشت سر نخست وزیر ایستاده و به بالا نگاه می‌کند ایستاده است. او سپس به فومیو کیشیدا نگاه می‌کند و متوجه می‌شود در کادر دوربین‌ها قرار دارد. او بلافاصله حالت مرتب کردن شلوارش را به خود می‌گیرد و دست‌هایش را مقابل خود جمع می‌کند.

این ویدئو را روزنامه آساهی شیمبون در حساب توییتری خود منتشر کرد که سیل انتقادات کاربران ژاپنی را در پی داشت.

به گزارش یورونیوز، کیهارا در دفاع از خود گفت که او از آن دسته افرادی است که هنگام راه رفتن دست‌هایش را در جیب خود می‌گذارد. وی تاکید کرد که در این اتفاق او در حالی که ایستاده بود صرفا روی اظهارات آقای کیشیدا متمرکز بود تا بعدا بتواند به‌طور دقیق درباره نتیجه نشست با جو بایدن به رسانه‌ها توضیح دهد.

او در یکی از کانال‌های یوتیوبی گفت: «به این فکر می‌کردم چگونه روابط دوستانه ژاپن و ایالات متحده را به رسانه‌ها منتقل کنم.»

یکی از منتقدان با این حال گفت: «اگر دست‌هایتان آنقدر یخ کرده است که نمی‌توانید بیرون از جیبتان قرارشان دهید دستکش بپوشید.»

458791