شلیک 2 موشک بالستیک به دریای ژاپن

به گفته نیروهای گارد سواحل ژاپن و ارتش کره جنوبی، کره شمالی امروز،‌ یکشنبه دو موشک بالستیک به سمت دریای ژاپن پرتاب کرده است.
تصویر شلیک 2 موشک بالستیک به دریای ژاپن

به گزارش سایت خبری پرسون، براساس بیانیه گارد سواحل ژاپن، اطلاعات رسمی دقیق‌تر درباره محل اصابت و سقوط موشک در حال حاضر ارائه نشده است.

کشتی‌های گشت ژاپن مستقر در منطقه درخواست کرده‌اند اگر بقایای موشک یافته شد به آن نزدیک نشده و فورا با مقامات تماس بگیرند.

همچنین منابع دولتی در شبکه NHK تلویزیون ژاپن گفتند، موشک به خارج از منطقه اقتصادی ویژه ژاپن در دریای ژاپن اصابت کرده است.

دفتر مدیریت بحران ژاپن و وزارت دفاع اقدام به جمع آوری اطلاعات و تحلیل داده‌های مربوط به شلیک موشکی جدید کره شمالی و تحقیق درباره آن کرده‌اند.

به گفته مقامات، تاکنون گزارشی از میزان خسارات وارد شده به بخش ژاپن در نتیجه انجام آزمایش موشکی منتشر نشده است.

این در حالی است که ارتش کره جنوبی نیز اعلام کرد، پیونگ یان امروز یکشنبه «موشک بالستیک غیرمشخصی» را شلیک کرد.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد، کره شمالی موشک بالستیک نامشخصی را به سمت دریای شرق (دریای ژاپن) شلیک کرد.

این آزمایش موشکی چند روز پس از آن است که آژانس خبری مرکزی کره شمالی اعلام کرده بود، یک موسسۀ تحت نظارت آکادمی علوم دفاعی کره شمالی روز جمعه ۲۵ آذر یک موتور سوخت جامد با رانش بالا را آزمایش کرده است. این اقدام به منظور دستیابی به سلاح جدید استراتژیک توسط کره شمالی با موفقیت انجام شده است. کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی شخصا در محل آزمایش این موتور حضور داشته است.

به رغم تحریم‌های بین‌المللی سفت و سخت علیه برنامه تسلیحاتی کره شمالی، پیونگ یانگ توانسته زرادخانه موشک بالستیک قاره پیما را تولید کند.

اما تمام این موشک‌ها با سوخت مایع کار می‌کنند و رهبر کره شمالی اولویت استراتژیک را به توسعه موتورهای باسوخت جامد پیشرفته داده است.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی امسال تمایل خود را برای تبدیل کردن کشورش به بزرگترین قدرت هسته‌ای در جهان ابراز داشت و تاکید کرد، کشورش کشوری اتمی است و این مساله بی‌بازگشت خواهد بود.

پیونگ یانگ شمار بی‌سابقه‌ای از موشک‌ها را امسال شلیک کرده که از جمله آنها یک موشک بالستیک بسیار پیشرفته بوده است.

442439